Skip to main content
  • Analyse | Forbrugeradfærd | Generation Y | Generation Z | Information | Konference | Markedsføring | Strategi

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 18/08/2021

Ny rapport: kundeanmeldelser bør være en KPI i virksomheden

Store skift i kundeadfærden gør, at retailere og brands fremadrettet vil have mange nye KPI’er, de skal holde deres virksomhed op imod. Succes skal nemlig måles på langt mere end salg, konverteringsrater og bundlinje – for sælger man ikke, er der stor viden at hente om hvorfor, i andre, nyere KPI’er.[En af disse er kundeanmeldelser. Og dette er blot én af syv nyere KPI’er, som virksomheder bør måle deres virksomhed på. Du får meget mere viden om fremtidens KPI’er i vores nye rapport Retail Reborn, der udgives på vores retailkonference Refresh Retail 2021 – hvor du får rapporten med hjem. Læs mere om konferencen her.[

Kundeanmeldelser som KPI

Hvorfor sælger dine produkter ikke? Spørg dine kunder! Ofte behøver du slet ikke spørge dem, for de har allerede gjort analysearbejdet for dig ved at tilkendegive deres holdninger til dit brand og produkter online.[Det er mindst lige så vigtigt kontinuerligt at monitorere kundernes anmeldelser af din virksomhed og produkter, som det er at måle på andre nøgleindikatorer. Vores undersøgelser viser, at gode brugeranmeldelser er vigtigt for 21 pct. af danskerne for, at de har tillid til et brand eller butik – og det gælder for hele 35 pct. af Generation Z (16-20 år) og 31 pct. af Generation Y (21-38 år). Ydermere benytter hele 44 pct. af danskerne sig af brugeranmeldelsessites som Trustpilot, inden de køber et produkt.[[Ved at måle på antallet af positive og negative anmeldelser online, kan du træffe korrekte beslutninger ift. kundeservice, produktforbedringer, etc. Anmeldelserne er en enorm vigtig kilde til at forstå, hvad du gør forkert, og hvordan du kan løse problemet. Omvendt er de en mindst lige så vigtig kilde til at forstå, hvor du står stærkest og øge værdien af dette.[[button target=”_self” hover_type=”default” text=”Læs mere her” link=”https://retailinstitute.dk/det-sker-2020/refresh-retail-2021/”][

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop