Skip to main content

nyhedskategori: AI

Instacart på jagt efter udsolgte varer

Onlineindkøbere, der får sendt en banan i stedet for en avocado, kan måske ånde lettet op. Instacart har lanceret nye AI-baserede løsninger, der skal tackle en af onlinehandelens største frustrationer: udsolgte varer. Med Store View, et system baseret...

Læs videre

H&M laver tvillinger

30 modeller får snart deres egne AI-tvillinger – og så begynder H&M ellers at rulle kunstige ansigter ud i kampagner og på sociale medier. Ifølge selskabet sker det med samtykke og vandmærkning. Modellerne får fuld kontrol over deres digitale dobbeltgængere...

Læs videre

Amazon afprøver AI-indkøbsassistent

Amazon gør klar til at tage kampen op med Google Shopping. Den nye funktion “Buy for Me” er i test i den amerikanske version af shopping-appen, og fungerer som en AI-baseret personlig indkøbsassistent. Her kan brugere søge efter varer – også dem, Amazon...

Læs videre

Meta lader kunder chatte med annoncer

Meta tester en ny AI-funktion, der gør det muligt at “tale” med annoncer på Facebook og Instagram. Med Business AI kan brugere stille spørgsmål til AI-agenter, der svarer på vegne af virksomheder – enten via tekst eller stemme. – Der er mange...

Læs videre

Walmart forudsiger med AI

Walmart har indgået et nyt samarbejde med Helios AI for at gøre sine prisprognoser skarpere og sin forsyningskæde grønnere. Ved hjælp af avanceret software vil detail-giganten nu kunne forudsige priser og tilgængelighed af landbrugsvarer baseret på...

Læs videre

Alibaba overrasker med stærke resultater

Alibaba har overrasket markedet med et stærkt kvartalsregnskab, hvor både omsætning og indtjening overgik forventningerne. E-handelsgiganten nåede et nettoresultat på 6,72 milliarder dollar i december-kvartalet, hvor analytikerne havde forventet 5,58...

Læs videre

Coop tager AI med i tilbudsavisen

Coop er hoppet med på AI-bølgen og lancerer nu et nyt initiativ, hvor både levende og AI-genererede modeller præsenterer tøjet i tilbudsaviserne fra Kvickly og SuperBrugsen. Ifølge senior marketingchef Heidi Kessler giver det mulighed for at vise endnu...

Læs videre

Puma satser stort på AI og personalisering

Puma gør en markant indsats for at møde kunderne, præcis hvor de er – uanset om det er online, i butikker eller på sociale medier. Med hjælp fra den AI-drevne SAP Emarsys-løsning skræddersyr brandet nu købsoplevelser på tværs af alle kanaler. Det betyder...

Læs videre

NRF: AI, AI og atter AI

Det er vist ikke gået nogens næse forbi, at AI de kommende år bliver AI en fast del af detailhandlen – fra personaliserede tilbud til automatiseret kundeservice. Virksomheder, der ikke allerede eksperimenterer med teknologien, risikerer at sakke bagud....

Læs videre

”Silver spenders” styrer moden i 2025

En ny rapport, The State of Fashion 2025, udarbejdet af The Business of Fashion og McKinsey & Company, peger på, at 50+-gruppen – kaldet “silver spenders” – er de vigtigste modeforbrugere i år. Der er flere af dem, de er rigere, og de bruger penge...

Læs videre

Joe & the Juice lader AI råde

Hos Joe & the Juice er den traditionelle jobansøgning fortid. I stedet mødes alle kandidater af en AI-styret chat, hvor de svarer på fem spørgsmål, der skal afdække holdninger og adfærd i konkrete situationer. Formålet er at give et mere retvisende...

Læs videre

  • 1
  • 2
0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop