Archive

Den amerikanske stormagasinkæde Macy's forpligter sig til at dedikere 15 pct. af deres hyldeplads til brands ejede af farvede personer. Dermed tilslutter stormagasinet sig græsrodsprojektet ”15 Percent Pledge”, som bl.a. skønhedsbrandet Sephora, modemagasinet Vogue og modeudlejningsplatformen Rent the Runway allerede...

Flere norske shoppingcentre har indført en ny, berøringsfri kortløsning, der skal hjælpe kunderne med at finde rundt uden at skulle røre ved de normale ”find vej”-skærme. Det gælder i de tolv norske shoppingcentre, der har skærme fra tech-virksomheden Easy Touch...

Det svenske modeoutlet Hede Fashion Outlet i Kungsbacka, der ejes af outletgiganten Via Outlets, har i juli måned slået salgsrekorden trods corona. – I løbet af mine ni år har vi aldrig øget vores salgsrekord med 28 pct., derudover hilste vi...

Et nyt super-outlet åbner denne uge i den Thailandske hovedstad Bangkok. Bag åbningen står den amerikanske outletkæde Simon Premium Outlets og den thailandske detailhandelskæde Siam Piwat. Outlettet ved navn ”Siam Premium Outlets Bangkok” vil forhandle brands som bl.a. Balenciaga, Hugo...

Den amerikanske indkøbscenterkæde Tanger Factory Outlet Centers lancerer en virtuel shopping assistent-service, som gør det muligt for kunderne at shoppe deres yndlingsbrands og -produkter hjemmefra. Servicen fungerer ved at kunderne udfylder en online formular med detaljer om deres præferencer og...

Shoppingcenteret Suntec City i Singapore afholder i næste uge byens første livestreamede shoppingfestival. Festivalen Suntec Shopfest er et interaktivt liveshow, der varer i fire dage fra d. 23.-26. juni, hvor der hver aften fra kl. 19.30-23.30 afholdes shows, hvor der...

Det japanske livstilsbrand Muji planlægger at åbne deres hidtil største flagskibsbutik i Hong Kong senere denne måned, som markerer brandets butiksåbning nummer 21 i landet. Den 2.230 m2 store butik kommer til at ligge i shoppingcenteret Telford Plaza og vil...

I Thailand har shoppingcenteret Seacon Square i Bangkok installeret fodpedaler i deres elevatorer for at hindre spredning af coronavirus. På den måde kan kunderne bruge deres fødder til at trykke på den givne etage, de skal til, eller kalde elevatoren...

Shoppingcenteret IPC i Malaysia lancerer en såkaldt ”Trash-To-Treasure”-genbrugskampagne, som skal gøre genbrug til en del af ”det nye normale” under coronapandemien. Shoppingcenteret inviterer kunderne til at aflevere genanvendelige produkter hos afdelingen ”Recycling & Buy-Back Centre” (RBBC) i shoppingcenteret, hvorefter de...

Til efteråret åbner den japanske fast fashion-gigant Uniqlo deres anden butik i Sverige og tredje i alt i Skandinavien. Den nye butik, der er 1250 m2 stor, åbner i shoppingcentret Westfield Mall of Scandinavia i den svenske by Solna og...