Archive

Irma åbner ny butik i Kartoffelrækkerne på Østerbro i København, og det bliver dagligvarekædens ottende butik i den københavnske bydel. Butikken har et salgsareal på 117 m2 og åbnede d. 7. januar, ikke længe efter, at kæden lukkede deres ene...

Med konkurrencen ”Lav din egen smag” fik kunder fra hele Norden chancen for at bestemme smagen på Marabous næste variant – og nu kommer den første vinder i konkurrencen på markedet. Konkurrencen var åben fra 1. januar til 28. februar...

Kort før jul præsenterede Nettos direktør Michael Løve en bæredygtig butik i Horsens, og nu bygger kæden flere i samme stil i Polen. Butikken i Horsens har eget batteri og græs på taget, og den bruger 40 pct. mindre strøm...

Den amerikanske detailgigant Walmart vil teste levering af dagligvarer til temperaturstyrede smarte bokse ved kundernes hjem. Boksene fungerer via Internet of Things-teknologi (IoT) og indeholder tre temperaturstyrede rum, ét til frost, ét ved køleskabstemperatur og ét til produkter, der ikke...

Arla vil eksportere flere plantebaserede fødevarer til udlandet og håber på gennembrud i lande som Storbritannien, Tyskland og Sverige. Mejerigiganten har allerede sendt plantedrikke ud på det danske marked med en ny serie, de lancerede for et halvt år siden,...

Lavpriskæden Lidls kunder donerede i 2020 ti pct. mere pant til velgørenhed sammenlignet med 2019, hvilket er ny rekord. Donationerne går ubeskåret til organisationen Danske Hospitalsklovne, som hjælper indlagte og syge børn. Kæden har siden 2015 været hovedsponsor for organisationen,...

Dagligvarekoncernen Dagrofa og den plantebaserede fødevareproducent Naturli’ Foods har indgået et nyt samarbejde om at få producentens 42 produkter ind på hylderne. Dagligvarekoncernen, der bl.a. driver kæderne Meny og Spar, håber med det nye samarbejde at blive førende forhandler af...

Nordamerikanske Hudson, der bl.a. driver tax free-butikker i lufthavne, åbner et nyt butikskoncept, der gør brug af e-handelsgiganten Amazons såkaldte ”Just Walk Out”-teknologi. Konceptet ved navn ”Hudson Nonstop” byder på en gnidningsfri og ubemandet shoppeoplevelse, hvor kunderne blot skal scanne...

Det amerikanske isbrand Ben & Jerry’s har lavet en ny serie af is, der er tilpasset hunde. Serien ved navn ”Doggie Desserts” byder på to forskellige smagskombinationer, hhv. græskar med kiks og peanutbutter med saltstænger, og er udviklet i samarbejde...

Den danske butikskæde NærKØB har på få år vendt butikstilbagegang til vækst, og nu nærmer kæden sig en milepæl på 400 butikker. Kæden omfatter både kiosker, nærbutikker, tankstationer, campingpladser og havnekiosker, og i 2016 havde kæden 165 butikker fordelt over...

Mejerigiganten Arla satser nu på e-handel og vil inden 2025 fordoble salget online i Europa til 4,5 mia. kr. De øgede ambitioner kommer som følge af coronakrisen, der har øget onlineefterspørgslen. Mejergiganten satser på at blive Europas førende mejeriselskab på...

Den britiske dagligvarekæde Waitrose har lanceret en ny podcast ved navn ”Life on a Plate”, der inviterer kendte personer ind for at dele deres madminder. Podcasten ledes af redaktør på kædens fødevaremagasin Alison Oakervee og madanmelder Jimi Famurewa, der månedligt...