Archive

Den amerikanske detailgigant Walmart omdanner nu fire af deres butikker til såkaldte omnichannel test-butikker. Her vil giganten teste ny teknologi, digitale værktøjer og nye, fysiske installationer. Det skal hjælpe Walmart til både at forbedre shoppeoplevelsen i butikkerne og teste, hvordan...

De nye krav om mundbind i bl.a. dagligvarebutikker forventes at sætte yderligere fart i e-salget af dagligvarer. Sådan lyder det fra flere dagligvareaktører på det danske marked. Ifølge kommunikationschef Kasper Reggelsen, Salling Group, vil kravet om, at der skal bruges...

Netto lukker nu deres online abonnementstjeneste på basisvarer Fillop, som kæden introducerede i september sidste år. Salling Group vil i stedet fokusere på deres nye onlinebutik i Føtex.dk og BilkaToGo. – Det kan virke som et underligt tidspunkt at lukke en...

Tech-virksomheden Caper har udviklet et automatisk check ud-system til mindre butikker, der skal give kunderne en mere gnidningsfri shoppeoplevelse. Systemet ved navn ”Caper Counter” består af en firkantet scannings-maskine, der vha. kunstig intelligens og sensorer identificerer kundernes produkter. For at...

Mens det generelt går strålende for landets dagligvarebutikker, er dagligvarebutikker, der er placeret i landets shoppingcentre, mere udfordret pga. Covid-19. Det oplyser konstitueret kædedirektør for Kvickly, Torben B. Andersen, som understreger, at det generelt går godt for de Coop-ejede dagligvarekæder...

Dagligvarekæden Rema 1000 indgår et samarbejde med gulerodsproducenten Danroots og redder dermed frasorterede øko-gulerødder fra madspildsdøden. Danroots sælger små snackgulerødder, men det er ikke alle gulerødder, der passer ned i de små snackposer pga. størrelse og udseende, og derfor er...

Et nyt mærke, ved navn ”Naturskånsom”, har til formål at fremme skånsomt kystfiskeri og gennemsigtig bæredygtighed. Ifølge Fiskeristyrelsen henvender det nye mærke sig til de forbrugere, som prioriterer bæredygtighed i deres indkøb, samt til restauranter, som ønsker at tilbyde skånsomt...

Detailsalget i september måned viser et fald på 0,9 pct. for anden måned i træk, men det til trods er lykken vendt for detailhandlen i tredje kvartal. Sådan lyder det fra flere økonomer. Salget i tredje kvartal gik nemlig frem...

Det Nestlé-ejede chokoladebrand KitKat i Australien har ændret deres logo for at opfordre australske forbrugere til at smide emballagen fra chokoladen i den rette affaldsspand, så det kan genbruges. Det nye logo forestiller tre stykker KitKat chokolade, formet i en...

Den britiske supermarkedskoncern Costcutter lancerer en ny kampagne, som giver kunderne mulighed for at fejre dette års Halloween på alternative måder. Kampagnen hedder ”Scaring for Sharing” og består af en række online aktiviteter, der har særligt fokus på gamification. Gennem...