Archive

10 pct. point. Så meget er andelen af unge under 34, der spiser hjemmelavet mad til aften, faldet i løbet af de sidste seks år. Den udvikling kan du læse mere om i vores seneste udgave af medlemsmagasinet Retail +....

Supermarkedskæden, Løvbjerg satte i 2022 rekord med en omsætning på 1,3 mia. kr. Det er en stigning på tre pct. sammenlignet med året forinden. Resultatet kan ikke helt hamle op med årene under Corona, men alligevel er den nuværende indtjening...

Slikbrandet Starburst lancerer deres første metaversbutik i det virtuelle shoppingcenter, The Mall. Det sker i samarbejde med MetaVRse og loyalitetsplatformen BambuMeta, der sammen debuterer med en ny virtuel verden kaldet ’Starburst Juicyverse’ ved SXSW-konferencen i Austin, Texas på søndag. Derefter...

Efter Coop annoncerede, at de lukker den ikoniske Irmakæde har koncernen forsøgt at afsætte butikkerne samt konceptet til andre dagligvareaktører, men tilsyneladende uden held. Bl.a. blev Bestseller-ejer, Anders Holch Povlsen tilbudt at overtage kæden, men han var ikke interesseret. Der...

Sidste år løftede Target sløret for deres nye butikskoncept, der bl.a. byder på nye designelementer og flere kvadratmeter, og nu er den første af konceptbutikkerne åbnet i Texas, USA. Det nye designkoncept omfatter bl.a. mange flere kvadratmeter, større vinduer, der...

Det har tidligere været oppe, at Amazon kæmper med deres fysiske butikker, samt at deres ekspansionsplaner er sat på hold, og senest har retailgiganten meldt ud, at de lukker otte Go-butikker i USA og at samme skæbne overgår en række...

Økonomien driller hos mange, og det gælder også for en række måltidskassevirksomheder, herunder bl.a. Aarstiderne og Retnemt, hvor inflationen har kostet på bundlinjen. Aarstiderne gik fra et overskud i 2020 på 37 mio. kr. til et underskud på ca. tre...

Danskerne er generelt blevet mere opmærksomme på klima og madspild, men alligevel smider næsten halvdelen af dem mad ud hver uge. Det viser en ny undersøgelse, som Kantar Public har lavet for organisationerne Stop Spild Af Mad samt Landbrug og...

Coca-Cola lancerer en ny global kampagne under navnet ’Masterpiece’, som gør brug af klassisk og moderne kunst til at promovere Coca-Cola og samtidig skabe opmærksomhed på kunst. I en to minutter lang video bliver en flaske cola kastet rundt på...