Archive

Nye varer, der i dag ikke findes i nogen anden supermarkedskæde. Det er målet for nyt fremstød i Irma, der begynder i dag under overskriften ”Irma elsker madiværksættere”. Her opfordres kunder til at tippe Irma om små producenter, de kender,...

SuperBrugsen fejrer dagen uden mundbind med et smil: Hvis kunderne smiler til medarbejderne, så smiler de ikke alene tilbage – men giver også rabat. Efter godt otte måneder, hvor både medarbejdere og kunder har skullet bære mundbind eller visir i...

Takeaway-aktøren Foodora åbner to nye Market-butikker i Sverige. De to nye butikker åbner i hhv. Bromma og Lund, og dermed når Foodora op på i alt ti styks på det svenske marked. Butikkerne er fyldt med dagligvarer, men forbrugerne kan...

Den franske madspildsapp Phenix udfordrer nu danske Too Good To Go og går ind på det belgiske marked, hvor Too Good To Go allerede opererer. Til at begynde med vil Phenix være tilgængelig i Bruxelles, men vil udvide til resten...

Flere danskere holder fast i oksekødet, viser en undersøgelse foretaget af organisationen Madkulturen. Det sker, selvom syv ud af ti danskere mener, det er vigtigt at ændre madvaner i en mere bæredygtig retning, og oksekød er en af de største...

Den britiske division af den tyske dagligvarekæde Aldi introducerer emballage lavet af genanvendt plastikaffald indsamlet fra verdenshavene. Emballagen introduceres på tværs af Aldis egne fiskefrikadeller og crispy fiskevarer. Plastikken er indsamlet af lokalsamfund langs kysten over hele verden og er...

Den Dagrofa-ejede købmandskæde Let-Køb har haft vokseværk i 2021 og øget butiksantallet med over ti pct. i første halvår. Det betyder, at kæden har fået 14 nye butikker og nu har i alt 116 butikker. Kæden har derudover ambitioner om...

Et flertal af danskerne forventer at holde sommerferien herhjemme, og det betyder, at de hjemmelavede måltider kommer til at tegne sig for næsten hvert andet måltid. Det viser en undersøgelse foretaget af analysehuset Wilke på vegne af måltidskassefirmaet Hello Fresh....

Dagligvarekoncernen Salling Group dropper nu hurtigt voksende kyllinger – også kendt som turbokyllinger. Det gælder for alle koncernens dagligvarekæder, herunder Netto, Bilka og Føtex, hvor fersksortimentet fremover vil bestå udelukkende af langsommere voksende racer. Udfasningen i de tre kæder vil...

Anti-madspildsappen Too Good To Go har lanceret en ny plakatkampagne på tværs af Europa, der har til formål at sætte fokus på madspild. Kampagnen er lavet i samarbejde med 14 forskellige kunstnere fra 14 europæiske lande, der hver har fortolket...