Archive

Danskerne har været flittige til at bruge penge i påsken, viser nye tal fra Danske Bank. Det er især kommet dagligvarebutikkerne til gode, da de har set et betydeligt løft i salget på ca. elleve pct. sammenlignet med det seneste...

Onlinehandlen med dagligvarer er skudt i vejret under coronakrisen, og selvom udviklingen sandsynligvis vil fortsætte, vurderer detailhandelseksperter, at de fysiske dagligvarebutikker fortsat vil spille en helt afgørende rolle og at onlineboomet hænger sammen med butikkerne. Retail Institute Scandinavia vurderer, at...

Det norske e-supermarked Kolonial.no skifter navn til Oda. Navneforandringen sker fordi, at e-supermarkedet gør klar til at ekspandere udenfor Norges grænser, og derfor vil have et navn, der fungerer på flere sprog. Det nye navn Oda træder i kraft ved...

Netto lancerer klimamærkning af fødevarer, der skal hjælpe kunderne til at træffe mere klimabevidste valg. Det sker i en pilottest i udvalgte butikker i København og Horsens, hvor skiltning og mærkning af produkterne guider kunderne til de mindre klimabelastende alternativer...

Efterspørgslen på udstyr til udendørsliv er vokset markant, og derfor åbner dagligvarekoncernen Coop nu en e-butik med fokus på udeliv. E-butikken går under navnet Friluftsliv og åbner på Coop.dk Shopping, og her kan forbrugerne bl.a. finde paddleboards, våddragter, telte, camping-...

Black Owned Everything startede ud som en Instagram-profil, der satte fokus på brands, der er ejet af sorte, men nu bliver det til en decideret online markedsplads. I kølvandet på Black Lives Matter-bevægelsen oplevede Instagram-profilen stor interesse og aktivitet i...

Rema 1000 vil sælge dansk honning i butikkerne og indgår partnerskab med det vestsjællandske biavlerfællesskab DanHoney. Honningen hedder Honningbien og er 100 pct. dansk, idet det kommer fra et af DanHoneys fire erhvervsbiavlere, Bøgebjerg Biavl, Henriks Biavl, Reerslev Biavl og...

I går lancerede dagligvarekæden Lidl endnu en limited edition-kollektion af deres eftertragtede træningssko, der sidste år tog verden med storm. Træningsskoene blev lanceret sidste sommer, hvor skoene fik så meget hype på sociale medier, at de trods en beskeden pris...

Dagligvarekoncernen Dagrofa oplever fremgang i 2020. Omsætningen steg med 275 mio. kr. til 17,4 mia., mens resultatet for 2020 endte på minus 96 mio. kr. mod et minus på 122 mio. kr. året før. Samtidig blev driftsresultatet forbedret med 36...

Den svenske dagligvareaktør Ica tester nu et digitalt køsystem til postudleveringen i deres Ica Supermarket-butik i Ålidhem i byen Umeå. Systemet fungerer ved, at kunderne scanner en QR-kode eller indtaster unline.eu i webbrowseren på deres smartphone, og derefter får de...