Skip to main content

nyhedskategori: Forbrugeradfærd

Gen Z skaber dominoeffekt i detailhandlen

Generation Z præsenteres ofte som de mest værdibaserede forbrugere, der prioriterer bæredygtighed, diversitet og gennemsigtighed. Men i detailhandlen tegner der sig et lidt mere nuanceret billede: Gen Z taler højt om værdier, men deres købsadfærd peger...

Læs videre

”Silver spenders” styrer moden i 2025

En ny rapport, The State of Fashion 2025, udarbejdet af The Business of Fashion og McKinsey & Company, peger på, at 50+-gruppen – kaldet “silver spenders” – er de vigtigste modeforbrugere i år. Der er flere af dem, de er rigere, og de bruger penge...

Læs videre

AI-chatbots revolutionerer online julehandlen

AI-chatbots spillede i USA en afgørende rolle i den rekordhøje online julehandel i 2024, der nåede 241 milliarder dollars – en stigning på næsten 9% fra året før. Ifølge Adobe Analytics førte AI-baserede shoppingassistenter til en imponerende stigning...

Læs videre

Landsdækkende mangel på hakket oksekød

Januar markerer en højsæson for hakket oksekød i Danmark, hvor kølediskene flere steder er næsten tomme. Kombinationen af færre slagtedage hen over julen, høj efterspørgsel og landsdækkende tilbudskampagner har skabt mangel på hakket oksekød. Ifølge...

Læs videre

Matas og Kicks skaber glimtende resultater

Julehandlen og Black Friday har givet Matas-koncernen masser at smile af – faktisk så meget, at vækstforventningerne til regnskabsåret nu justeres op. Med en samlet omsætning på knap 2,7 milliarder kroner i kvartalet kan koncernen vise en vækst på...

Læs videre

Kan TikTok øge væksten og interessen?

TikTok har på rekordtid ændret måden, hvorpå forbrugere – især den unge generation – opdager nye madtrends og produkter. Platformen har ført trends som pisket kaffe, agurkesalat og bagt feta-pasta til verdensomspændende popularitet og skabt en unik...

Læs videre

Amazon hjælper med dit nytårsforsæt

Rigtig mange af os har dem – og ligeså mange må ofte kaste håndklædet i ringen. Alligevel er nytårsforsættet stadig et koncept, som bliver dyrket i stor stil. I USA har Amazon taget ja-hat på og har tænkt sig at hjælpe kunderne godt på vej til en god...

Læs videre

Lidl’s rekord-julesalg

For første gang i sine 30 år i Storbritannien overgik omsætningen £1 mia. (ca. 8,5 mia. kr.), og Lidl øgede også sin britiske leverandørbase med 20%. Populære juleprodukter som 8 millioner fyldkugler og 2 millioner liter sovs var blandt højdepunkterne....

Læs videre

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop