nyhedskategori: Generation Z
Foot Locker ruller nu kampagnen “Stay in Rotation” ud – en ny strategi designet til TikTok-generationen, hvor sneakers ikke bare er samleobjekter, men et værktøj til selvudtryk.
– De unge er lidt trætte af hypekulturen, siger Kim Waldmann, global...
Supermarkederne på sociale medier
De store amerikanske dagligvarekæder har travlt med at filme madpakker, food hacks og opskrifter til TikTok og Instagram. Men ingen af dem rammer helt plet. Selvom Walmart, Kroger og H-E-B har hundredtusindvis af følgere, svinger engagementet, og likes...
Coca-Cola finder tilbage til magien
Coca-Cola relancerer nu en af sine mest ikoniske kampagner med et digitalt twist. “Share a Coke” vender tilbage med personliggjorte dåser og flasker, QR-koder, et “Memory Maker”-univers og en turné, hvor forbrugere kan designe deres egne etiketter....
Gen Z sætter fut under frugt og grønt
Priskrig på bananer er ikke længere nok til at tiltrække unge kunder til grøntafdelingen. Ifølge FMI – The Food Industry Association – er det nu sociale medier, der afgør, hvad der ryger i kurven.
– Yngre forbrugere, særligt millennials og Gen...
Nyt kreativt bureau blander erfaring og Gen Z-energi
Mor og datter, Lulu og Alva Henckel, står bag Lagenzy – et nyt kreativt bureau, der kombinerer 30 års brancheerfaring med Gen Z’s digitale intuition.
– Efter mange år i branchen ved jeg, hvad der virker – men for at være relevant i dag skal vi...
Populær pels – unge kunder flokkes
Pels er tilbage på mode, og det er især de yngre generationer, der nu kaster sig over klassiske og brugte pelse. Buntmagere i USA melder om stigende efterspørgsel og rekord-høj omsætning.
– Om et par år kommer vi til at se pelse på modeopvisninger...
Crocs sætter ny rekord – igen
Crocs har endnu en gang sat rekord med det højeste salg i virksomhedens historie. Omsætningen steg med 3,5% til 3,2 milliarder pund sidste år, 4% over 2023-niveauet. Særligt direct-to-consumer-salget trak op med en vækst på 7,2%, mens wholesale-forretningen...
Tobias Rahim fik danskerne til at spise mere rugbrød
Julen 2024 blev et sandt rugbrødsboom for Lantmännen Schulstad, der meldte om rekordhøje salgstal. Marketing- og innovationsdirektør Trine Søndergaard fortæller, at “langt mere end hvert andet solgte rugbrød i juleperioden kom fra Schulstad.”
En...
Brands flokkes om Threads – er det den nye favorit?
Flere og flere brands rykker over på Threads – Instagrams svar på en mere åben samtaleplatform. Ifølge en ny undersøgelse fra Sprout Social poster 57% af marketingfolk allerede på Threads, mens yderligere 23% har planer om at opbygge en tilstedeværelse...
Gen Z shopper bedst i virkeligheden
Selvom Gen Z er født ind i en digital tidsalder, foretrækker de stadig at handle i fysiske butikker. En ny undersøgelse fra betalingsplatformen Adyen viser, at næsten tre ud af fire Gen Z’ere shopper in-person mindst én gang om ugen – og for mange...
Yogaen kommer til København i foråret
Snart kan københavnerne shoppe yogatights og træningstøj fra et af verdens mest hypede sportsmærker – ikke kun online, men i en fysisk butik midt i byen. Lululemon slår nemlig dørene op til en flagshipstore på Købmagergade til foråret.
Mærket, der...
E.l.f. letter med superstjerne i TikTok-kampagne
E.l.f. Cosmetics blander humor, formål og TikTok-trends i sin seneste kampagne, hvor Meghan Trainor optræder som kaptajn i et kreativt twist på traditionelle sikkerhedsvideoer. Kampagnen, der promoverer makeup-serien Cloud Skin, markerer samtidig 10-års...
IKEA bliver genbrugt i Europa
Efter succesfulde testforløb i Oslo og Madrid er Ikea klar til at rulle sit secondhand-marked ud i resten af Norge og Spanien – og ambitionen rækker endnu længere.
– I løbet af et par år vil vi skalere op til hele Europa, siger Jesper Brodin,...
Adidas skaber ikke blot butikker – de bygger et community
Adidas har taget et stort skridt ind i fremtiden ved at bygge butikker, der taler direkte til Gen Z’s værdier – med en unik kombination af digitale og fysiske oplevelser, lokalt engagement og bæredygtighed. Det handler om at være hurtig, lytte...
Sheins lave priser koster dyrt
Shein lokker millioner af unge verden over med lave priser og et udvalg, der næsten ikke er til at modstå. Men bag de billige T-shirts og festkjoler gemmer sig problematiske arbejdsforhold og massiv miljøbelastning. Ifølge en BBC-rapport arbejder ansatte...
Pandora skinner i toppen af bæredygtighed
Pandora har taget et stort skridt op ad bæredygtighedsstigen, og er netop blevet anerkendt som en af verdens 100 mest ansvarlige virksomheder. Smykkegiganten, der har base i København, fik en fornem 48. plads på Corporate Knights’ Global 100-liste,...
NRF: AI, AI og atter AI
Det er vist ikke gået nogens næse forbi, at AI de kommende år bliver AI en fast del af detailhandlen – fra personaliserede tilbud til automatiseret kundeservice. Virksomheder, der ikke allerede eksperimenterer med teknologien, risikerer at sakke bagud....
NRF: Gen Zalpha sætter ny dagsorden – er du klar?
Detailhandlen gennemgår en markant transformation, og det er de unge generationer, Gen Z og Alpha – nu også kaldet Gen Zalpha – der styrer udviklingen.
To generationer, der forventer autenticitet, personalisering og sammenhængende oplevelser på tværs...
Jysk investerer i unge talenter
Jysk har sat kursen mod en stærkere fremtid ved at hæve lønnen for de yngste ansatte markant. De 15-17-årige deltidssælgere kan nu se frem til en timeløn, der stiger fra 76,80 kroner til 86,80 kroner efter seks måneder – og til 96,80 kroner efter et...
100 millioner dollars i salg på en enkelt dag
Det amerikanske tøjbrand, Pacsun, har i fem år brugt TikTok til at skabe stærke forbindelser med Gen Z, hvilket har resulteret i over to millioner følgere og et salgstal, der kan gøre mange misundelige.
På blot 18 måneder er næsten en halv million...
- 1
- 2