Archive

Den svenske byggemarkedskæde Clas Ohlson gør det nu muligt for deres kunder i både Sverige, Norge og Finland at afhente produkter i butikken blot 30 min. efter, de har købt dem online. — Vores butikker er en vigtig konkurrencemæssig fordel. Butikkerne...

Apple lancerede i går deres første iPhone, der gør brug af 5G-netværket. 5G er den nyeste generation af det mobile netværk og leverer internet med betydeligt højere hastighed end det tidligere 4G-netværk. Den nye iPhone 12 blev lanceret til et...

Den svenske elektronikkæde Kjell & Company lancerer online shopping med personlig service. I løbet af det sidste år har kæden haft succes med live shopping, men nu tager de næste skridt med servicen ”Live-møde med Kjell”, som giver kunderne mulighed...

Danskernes indfrosne feriepenge bliver som håbet brugt i detailhandelen, hvor især hjemmeelektronik, tøj, sko, kosmetik og møbler er populære kategorier, viser tal baseret på kort- og MobilePay-betalinger for én mio. kunder i Danske Bank. Salget af tøj lå 44 pct....

Salget af hjemmeelektronik i Sverige er steget med 28 pct. i september sammenlignet med samme måned sidste år, og især fjernsyn og spilkonsoller har vist sig populære. Salget af fjernsyn steg med hele 83 pct. sammenlignet med september sidste år,...

Den danske elektronikkæde Hi-Fi Klubben har taget et nyt sats på den fysiske butiksoplevelse med åbningen af et stort showroom i Aalborg City Syd. Rummet har øget fokus på kundeoplevelsen og samspillet mellem fysik butik og e-butik. Rummet er opdelt...

Den danske elektronikkæde B&O er i fremgang. Det viser virksomhedens regnskab fra første kvartal af regnskabsåret 2020/21. Salget hos kæden steg nemlig her med 10,3 pct., og det er altså første gang, at omsætningen øges siden første kvartal 2018/19. Det...

Den norskejede hjemmeelektronikkæde Elgiganten har for sjette år i streg sat ny salgsrekord. Det viser tal fra kædens seneste årsregnskab for perioden 2019/20, hvori der ses en stigning i omsætningen på 151 mio. kr. til 6,3 mia. kr. svarende til...

Detailsalget faldt med 1,1 pct. i august sammenlignet med måneden før, men salget af tøj og sko er steget med 3,5 pct., viser nye tal fra Danmarks Statistik. Detailsalget er forsat 4,5 pct. højere end i februar måned, og blandt...

E-giganten Amazon lancerer et nyt bæredygtighedsprogram, der skal gøre det nemmere for kunderne at finde og købe mere bæredygtige produkter. Programmet indebærer et særligt mærke, der med navnet Climate Pledge Friendly sættes på bæredygtige produkter som indikation for, at produktet...

En ny app skal give de norske forbrugere mulighed for at reducere madspild og andet spild indenfor både dagligvare-, mode- og elektronikbranchen. Appen hedder Spot On og fungerer ved, at den gør forbrugerne opmærksomme på, hvilke produkter i bestemte butikker,...