Archive

Modekoncernen Bestseller har lanceret en ny, international hjemmeside under det nye navn ”The Founded”. Det betyder, at hjemmesiden ”bestseller.com” bliver lavet om til ”thefounded.com”, som fremover vil varetage onlinesalget og fungere som en uafhængig platform for koncernens brands. Den nye...

Sportsgiganten Nike har omdannet deres flagskibsbutik i Paris til en virtuel eventyrbutik, hvor kunderne kan opleve et hav af bl.a. augmented reality-baseret teknologi. Butikken ”House of Innovation” gør det muligt for kunderne at interagere med produkterne vha. deres smartphone, hvorfra...

Modegiganten H&M arbejder i øjeblikket på at udvikle virtuelle prøverum, der gør det muligt for kunderne at prøve tøjet hjemmefra. Prøverummene udvikles af modegigantens innovationslaboratorium H&Mbeyond og teknologivirksomheden NeXR Technologies, og håbet er, at initiativet vil nedsætte mængden af fejlkøb...

Den japanske fast-fashionkæde Uniqlo åbner d. 5. februar et nyt butikskoncept i form af en såkaldt ”Hub of the East”-butik i shoppingcentret Tampines i Singapore. Butikken er dobbelt så stor som kædens almindelige butikker og har et udvidet gulvareal med...

Danske Barons, der sælger kvalitetsskjorter online og sidste år deltog i DR-programmet Løvens Hule, har nået et nyt rekordresultat trods et turbulent år med corona og hjemmearbejde. Brandet har i seneste regnskabsperiode nået en tocifret millionomsætning og står nu til...

Bestseller-koncernens modebrand Jack & Jones lancerer nu deres første modekollektion til kvinder efter 30 år kun med herretøj. Kollektionen ved navn ”Jack & Jones Girls” eller ”JJXX” byder på en farverig denimkollektion, der er rettet mod unge kvinder, og forventes...

Det danske skobrand Roccamore lader nu kunderne spore læder tilbage i værdikæden vha. QR-koder på brandets nyeste kollektion af sko. Initiativet sker i samarbejde med organisationen Spoor og giver kunderne mulighed for at spore deres sko helt tilbage til den...

Modegiganten H&M har indgået et samarbejde med denimbrandet Lee om at lave en bæredygtig denimkollektion, der sætter fokus på genbrug og miljøpåvirkning. Kollektionen ”Lee x H&M” er bl.a. lavet af genbrugte materialer og har etiketter, som er lavet af kork...

Den nyligt lancerede udlejningsplatform Rentista vil gøre modebranchen mere bæredygtig ved at tilbyde leje af tøj fra danske brands som bl.a. Stine Goya, Dea Kudibal og 2ND Day. Platformen tilbyder en abonnementsløsning, der gør det muligt for kunderne at leje...

Den britiske modestartup Heat og det amerikanske modestartup Scarce har udrullet et nyt initiativ i form af Mystery Boxes med luksusvarer, der skal hjælpe dem af med overskudsvarer. Kunderne kan altså bestille en hemmelig pakke med luksusvarer, som de ikke...

Det H&M-ejede modebrand Arket muliggør nu leje af deres børnetøj efter at have indgået et samarbejde med den hollandske abonnements- og udlejningsservice Circos. Fra d. 28. januar kan kunder på tværs af Europa leje brandets børnetøj via udlejningsservicen, hvor de...

Mode- og interiørkæden Bahne har i den seneste regnskabsperiode vendt underskud til overskud trods coronanedlukninger og manglende kompensation. I regnskabsåret 2018/19 havde kæden et driftsunderskud på 2,7 mio. kr., hvilket ifølge kæden hang sammen med to omkostningstunge hackerangreb, men nu...