Skip to main content

nyhedskategori: Supermarked

Waitrose tester nyt loyalitetskoncept

Den britiske supermarkedskæde Waitrose ruller nu et nyt pilotprojekt ud i 18 butikker: Little Treats. Programmet giver medlemmer af kædens loyalitetsklub gratis produkter eller rabatkuponer hver måned – alt efter hvor meget de handler for. Efter køb...

Læs videre

Aldi vinder kampen om prisen – igen

Efter at Lidl i juli for første gang i 20 måneder kunne kalde sig Storbritanniens billigste supermarked, har Aldi nu generobret titlen. Ifølge forbrugerorganisationen Which? kostede en standardkurv med 75 dagligvarer i august i gennemsnit £127,92 hos...

Læs videre

Netto går mod strømmen med faste lavpriser

Når oksekød, smør og kaffe får pengepungen til at knirke, sætter Netto foden ned. Fem fødevarer, der trækker voldsomt i inflationstallene, får nu prisen sænket for resten af året. Det gælder blandt andet hakket oksekød, malet kaffe og mørk chokolade,...

Læs videre

Asda finder tilbage til væksten

Asda har leveret sit bedste kvartalsresultat siden starten af 2024. I andet kvartal kunne kæden notere sig for fjerde periode i træk med stigende like-for-like-salg. Den samlede omsætning uden brændstof landede på 5,3 milliarder pund – et marginalt...

Læs videre

P&G tester luksusbleer fra Kina i USA

Procter & Gamble prøver nye veje i et presset blemarked. Hos Target har giganten netop lanceret mærket bumbum – en luksusble produceret i Kina og tilsat aloe vera, der skal komplementere Pampers og Luvs, som begge mister markedsandele. Pampers...

Læs videre

Supermarkeder lover prisfald

Når afgiften på kaffe, chokolade og sukkervarer forsvinder, kan danskerne se frem til lavere priser i supermarkederne. Både Salling Group og Coop lover at sænke priserne på deres egne mærker som Salling, Budget, Princip, 365 Økologi og Xtra. –...

Læs videre

Salling Group satser på digital signage

Visual Art har indgået en femårig aftale med Salling Group, som omfatter licenser til digital signage-software, teknisk migrering, support og integration med koncernens eksisterende ad tech-platform. Partnerskabet markerer starten på et bredere samarbejde,...

Læs videre

Kaufland: Europas e-handelsmodpol?

Mens Lidl herhjemme fylder langt mere i bevidstheden, er søsterkæden Kaufland i gang med et ambitiøst digitalt fremstød. Efter en vellykket test i Østrig, hvor den online-butik allerede besøges af en million kunder om måneden, udvider Kaufland nu til...

Læs videre

Kroger spiller på alle sanser

I USA har dagligvaregiganten Kroger udvidet brandoplevelsen med en ny, jazzinspireret lydidentitet, der skal gøre lige så meget indtryk som kædens visuelle univers. Ifølge marketingchef Tom Duncan handler det ikke om en traditionel reklamejingle, men...

Læs videre

Fang en tyv og få bonus

Den britiske frysevarekæde Iceland giver nu kunderne et kontant incitament til at holde øjnene åbne. Spotter man en butikstyv og giver besked til nærmeste medarbejder, venter der en belønning på £1 sat direkte ind på kundens Bonus Card – klar til brug...

Læs videre

Bilka lancerer Salling NatteRo

Salling Group vil have flere danskere til at sove bedre – og gør det nu nemmere med lanceringen af søvnuniverset Salling NatteRo i Bilka. Her finder kunderne alt fra temperaturregulerende tekstiler og puder tilpasset sovestilling til tyngdebamser for...

Læs videre

Halloween starter allerede i sommervarmen

Selvom solen stadig står højt, har Target sat gang i græskarfesten med mere end 1.500 Halloween-varer online – fra en otte meter høj pumpkin ghoul til mix-and-match-dekorationer i dyster stil. Kostumer til både børn og voksne starter ved 10 dollars,...

Læs videre

Tesco reducerer plastforbruget med 60 %

Mondelēz tester sammen med Tesco en ny emballage til Cadbury Crunchie-multipakker, hvor plastforbruget reduceres med 60 %. De velkendte plastikovertræk erstattes af klistermærker på 1,8 millioner fire-paks solgt i Tesco-butikker. Ifølge Joanna Dias,...

Læs videre

Iceland med landsdækkende madspildsindsats

Iceland Foods ruller som den første detailkæde i verden en landsdækkende madspildsindsats ud i samarbejde med Olio og Gander. Fra 4. august kan kunder i hele Storbritannien via de to apps få realtidsopdateringer om nedsatte varer med gule mærker i...

Læs videre

En ny Aldi om ugen – året ud

Det går stærkt hos Aldi i Storbritannien, hvor discountkæden nu åbner én ny butik om ugen resten af året. Samtidig bliver 35 eksisterende butikker opgraderet som led i en investering på 650 millioner pund i butiksnetværket. Udvidelsen rammer både storbyer...

Læs videre

Små butikker, store ambitioner

Hos Lidl US er det de små detaljer, der driver væksten – bogstaveligt talt. CEO Joel Rampoldt går op i alt fra leverandørvalg til rækkefølgen af ingredienser i hasselnøddesmørepålæg. – Hasselnødder er den næststørste ingrediens, så der er en...

Læs videre

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop