nyhedskategori: Supermarked
Walmart skruer op for fremtiden og udvider sit dronedelivery-samarbejde med Wing til fem nye amerikanske byer: Atlanta, Houston, Charlotte, Orlando og Tampa. Turen fra butik til baghave klares på under 30 minutter, og dronerne kan flyve op til 6 miles...
Helligdagsboost hos Alma Madmarked
Mens København nyder fridagene, ruller kunderne ind i Alma Madmarked – og det mærker stifter og direktør Alfred Josefsen på bundlinjen.
– Der kommer lidt ekstra omsætning ud af de dage, konstaterer han. Begge butikker i byen holder åbent både...
Lavpris med fast hånd: Aldi skruer ned for sommerpriserne
Over 400 varer bliver billigere hele sommeren hos Aldi – og det er ikke bare en hurtig kampagne.
– Det her er ikke et udsalg, det er ikke high-low. Vi investerer i priserne hele sommeren. Vi vil have, at kunderne kommer uge efter uge og ser de...
En ny grund til at aflevere panten
På 600 Coop-pantautomater landet over kan flaskebon’en nu omsættes til undervisning i madkundskab. Coop donerer pengene direkte til GoCook-programmet, der hjælper skoler med både undervisningsmaterialer og råvarer til madkundskab.
– Vi bruger...
Walmart bygger bro mellem sundhed og dagligvareindkøb
Walmart rykker endnu tættere på sundhedsmarkedet med nye digitale værktøjer, der gør det nemt for Medicare Advantage-brugere at handle sundt – og bruge deres tilgodehavende fra sundhedsordningen med omtanke.
Et nyt virtuelt mærke viser, hvilke varer...
Når fars dag pludselig står for døren
Glemte du at købe gave til far? Aldi rækker hånden ud med et såkaldt ’SOS-gavesæt’, der indeholder personlig hilsen, Moser Roth-chokolade og et par sokker med Aldi-tema.
SOS-gavesættet er ganske gratis – men kun i et begrænset antal og efter først-til-mølle-princippet.
–...
Forældrene skal ikke betale prisen
Mens modermælkserstatning rammer rekordniveauer på hylderne – med priser helt op til 18 pund – har Aldi besluttet at fastfryse prisen på sin egen Mamia First Infant Formula resten af 2025. Forældre kan dermed fortsat nøjes med at betale 6,99 pund,...
Tyverialarmer på chokolade: Nye tider i dagligvarehandlen
Kunder i Netto, Føtex og Bilka kan nu støde på tyverialarmer – ikke kun på vin og dyre udskæringer, men også på Marabou-chokolade. Ifølge Salling Group skyldes tiltaget en markant stigning i butikstyverier, hvor gerningsmændene ikke længere kun er...
Aldi hopper op på podiet
Der er nye toner i toppen af det britiske dagligvaremarked. Aldi har overhalet Asda og indtager nu tredjepladsen målt på salg af mad og drikke. Ifølge Kantar nåede den tyske discountkæde en markedsandel på 9,8 % i de fire uger op til 18. maj, mens...
Små byer får lov at holde åbent – og store får lidt mere luft
En ny aftale om lukkeloven er på trapperne, og den vækker både glæde og kritik. Butikker i byer med færre end 16.800 indbyggere får fra 2027 mulighed for at holde åbent på helligdage – en ændring, som ifølge aftaleteksten skal styrke turisme og handel...
Franske vine og færdigblandede cocktails skal løfte salget
One Stop har netop givet sit øl- og vinudvalg et grundigt facelift og lanceret 55 nye produkter – herunder populære labels som La Vielle Ferme og ready-to-drink cocktails fra Served og AU.
– Vi ved, at de her varer er eftertragtede, særligt blandt...
Waitrose booster innovation med 18 nye brands
Waitrose skruer op for nyhedsstrømmen og lover lancering af produkter fra 18 nye og innovative brands inden udgangen af maj. Sortimentet udvides blandt andet med sort trøffelchips, pistaciecreme og regenerativt brygget øl – og hele 11 af brandene er...
Tesco lancerer bryllupsliste med hverdagens helte
Glem Royal Copenhagen og krystalglas. Tesco har lanceret en bryllupsliste, hvor par kan ønske sig seks måneders forbrug af toiletpapir, opvaskemiddel og tandpasta.
Initiativet er lavet i samarbejde med gaveplatformen Prezola og består af seks gavepakker,...
TikTok dikterer smagen og hylderne
Waitrose rider med på den sociale medie-bølge og lancerer otte nye varer i sortimentet Cook’s Ingredients – alle inspireret af TikTok-trends og den stigende efterspørgsel på asiatiske smage. Her finder man blandt andet hot honey gochujang, bibimbapsauce,...
Alma tester ny og usædvanlig model
Supermarkedskæden Alma afprøver i øjeblikket et forsøg, der mildest talt bryder med traditionerne. Her kan kunder nu blive mødt af frivillige ambassadører, der uden løn hjælper med alt fra at vise vej til at dele smagsprøver ud. Ordningen er udviklet...
Datovarer på storskærm – Netto gør op med skjult madspild
Netto tester nu en ny løsning, der lader datovarer træde ud af appen og ind i bybilledet. I 10 udvalgte butikker vises de nedsatte varer direkte på digitale reklameskærme nær butikkerne – og dermed bliver det lettere for kunderne at spotte både et...
Costco åbner i Malmö
Den amerikanske retailmastodont Costco slår dørene op for sit nye varehus i Malmö den 1. juli – kun 40 km fra Danmark. Med 14.600 kvadratmeter fyldt med storkøb, medlemspriser og fastfood-nostalgi bliver det kædens andet svenske stop efter Stockholm...
Spin og vind – og fyld indkøbskurven op
Den islandske dagligvarekæde Samkaup har fået kolde kunder til at varme op med spil i appen. Siden december har tusindvis forsøgt lykken i ugentlige spil som ’spin-to-win’ – og nogle har endda vundet gratis varer som Pepsi Max og point til appen.
–...
Bilka melder kriseklar
Kun hver tredje dansker har ifølge en Epinionsmåling fulgt myndighedernes råd om at have tre dages hjemmelager. Nu forsøger Bilka at fjerne undskyldningerne og gør det nemt at være forberedt.
Fra den 16. maj kan kunderne hente en færdigpakket krisekasse...
Mørt koncept skal skabe følelser hos Lidl-kunderne
Lidl US ruller nu for alvor sin nye kødlinje ud under navnet Butcher’s Specialty – et private label, der ifølge dem er skabt for at styrke den emotionelle forbindelse til forbrugeren.
– Vi ville fra starten skabe en følelsesmæssig forbindelse...