Skip to main content
  • Analyse | Beklædning | Bolig | Forbrugeradfærd | Generation Y | Hjemmeelektronik | Mode | Trend

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 29/05/2019

Nyt globalt forbrugerstudie: Danske forbrugeres holdninger skaber grobund for deleøkonomien

Interessen for deleøkonomien drives af de unge forbrugere

Den bevidste livsstil har skabt en efterspørgsel på etisk korrekte og bæredygtige forretningsmodeller, og det har fået deleøkonomien til at blomstre. AirBnb, Uber og GoMore er alle koncepter, der appellerer til forbrugernes bæredygtige og socialt ansvarlige mentalitet, og samtidig er det økonomisk sund fornuft at dele materielle goder og servicer med andre fremfor at stå som enlig bruger og ejer.[Det er ligeledes flest unge, der viser interesse for at leje deres egne ejendele ud. Mens landsgennemsnittet i Danmark ligger på 18 pct., er det hele 35 pct. af de danske unge, der er interesserede i at udleje deres egne ejendele gennem en app, butik eller hjemmeside.[

Vil du vide mere?

Som medlem kan du logge ind i Vidensbanken og downloade rapporten gratis (har du ikke et login, kontakt os her)[button target=”_self” hover_type=”default” text=”Download rapport” link=”https://retailinstitute.dk/?s=vidensbank”]Er du ikke medlem, kan du købe rapporten her:[button target=”_self” hover_type=”default” text=”Bestil rapporten” link=”https://retailinstitute.dk/praesentation/global-consumer-report-2019/”][

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop