Skip to main content
Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 29/09/2011

Og vinderne er…

 World Retail Congress, der er en verdens vigtigste retailkonferencer, er netop løbet af stablen i Berlin, og traditionen tro blev der uddelt de prestigefyldte Retail Award-priser til detailhandlende, der har gjort en ekstraordinær og bemærkelsesværdig indsats.

Priserne gik denne gang til…

  • Marks and Spencer blev “Årets mest ansvarlige retailer”
  • Det australske stormagasin Myer blev kåret til at have “Årets butiksdesign”
  • Kinesiske 360buy.com blev “Årets pureplayer”
  • Tesco blev “Årets multichannel-aktør”
  • Den brasilianske dagligvarekæde Grupo Pao de Acúcar blev “Årets emerging markets retailer”
  • Walgreens vandt for at have “Årets bedste reklamekampagne”
  • Den spanske modekæde Inditex blev “Årets internationale retailer”
  • Ralph Lauren-president og COO Roger N Farah blev “Årets retail-leder”
  • … Og Burberry fik den ultimative pris som “Årets retailer”

Derudover gik et par særlige priser til specielt innovative koncepter. Bag uddelingen af disse priser stod Retail Institute Scandinavias internationale netværk Ebeltoft Group.

I kategorien “Mest innovative format” vandt fødevarebutikken og restaurantkonceptet Eataly New York for effektivt at kommunikere og iscenesætte et fødevaremekka, der er skabt ud fra ideen “We cook what we sell and we sell what we cook” og således forene det at være retailer med det at være restaurant.

Prisen i kategorien “Mest innovative forretningside gik til Adidas – adiVERSE Virtual Footwear Wall for at have skabt en fængende brugeroplevelse i form af en interaktiv, touchscreen-baseret væg, der forener den fysiske butik med e-butikken, fordi kunderne her får mulighed for i en high street-butik at bestille varer, der kun virtuelt er til stede i den fysiske butik.

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop