Skip to main content
  • Beklædning | Bolig | Butikker | Centre | Mærkevareproducenter | Markedsføring | Oplevelser | Stormagasiner og city | Trend

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 30/10/2009

Pop up-butikker som kædekoncept

De flygtige pop up-butikker får nu faste steder at dukke op i Nederlandene. Pop up-butikkerne bliver fortsat mere populære. Kæder og brands bruger dem primært enten som markedsføringsredskab eller til at teste nye produkter eller potentielle beliggenheder.

Det er virksomheden BrandNewStores, der udlejer salgsareal til pop up-butikker på attraktive placeringer i det almindelige detailmiljø.
Første sted er i et indkøbscenter, hvor Alfa Romeo burger arealet til at præsentere sin MiTo-model.

BrandNewStores går efter salgsarealer, der ligger steder, hvor forbrugerne ikke har travlt, men typisk bruger tid på at shoppe.
De midlertidige butikker stilles til rådighed med fladskærme, interaktive gulvprojektorer og andre elementer, der gør det nemt for butikker at flytte ind og lave en attraktiv udstilling.

Konceptet er et eksempel på, at pop up-fænomenet ikke længere er eksklusivt og begrænset til luksusmærker, der dukker op i store byer som London, New York og Tokyo.
Pop up-detailhandel er nu et helt almindeligt marketingredskab, der sætter kæder og brands i stand til at nå et bredere publikum.
Da BrandNewStores har som mål at dække over hele landet, kan butikkerne hurtigt flytte fra by til by med det samme butiksdesign. Dermed er pop up billigere at arbejde med end nogensinde før.
Pop up-detailhandel er desuden er god nåde at udnytte tomme butiksarealer på i en tid, hvor der desværre er flere butikker, der lukker end åbner.

Alfa Romeos pop up-butik i et indkøbscenter i Amstelveen
Alfa Romeos pop up-butik i et indkøbscenter i Amstelveen

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop