Global Consumer Report 2020

Få indsigter på forbrugerne på tværs af 16 lande

Det er ikke længe siden, at det var relativt simpelt at drive detailhandel. Forbrugerne handlede i den fysiske butik, og det var det. Men i dag har forbrugerne en digitalt styret livsstil, er altid ”på” og kan shoppe lige præcis når og hvor, de ønsker, på et hvilket som helst tidspunkt. Kunderejsen er altså mere kompliceret end nogensinde før.

Retail Institute Scandinavia udgiver for andet år i træk Global Consumer Report i samarbejde med vores internationale netværk af retaileksperter Ebeltoft Group. 2020-rapporten afdækker mere end 13.000 forbrugeres holdninger og adfærd på tværs af 16 lande, herunder bl.a. Danmark, USA, Tyskland, USA, Spanien og flere.

Det bliver stadigt vanskeligere at forstå forbrugerne, deres adfærd og præferencer i en verden, der er præget af hurtig digital udvikling og teknologiske innovationer. Studier viser, at kunderne er drevet af digitale touchpoints, men at de i høj grad stadig foretrækker den fysiske butik. Dermed er der i høj grad behov for en detailmodel, der sammensmelter det fysiske med det digitale. I denne rapport får du indsigter på de globale forbrugere – deres adfærd og holdninger i en phygital-drevet verden koblet op på de fire internationale trends, der påvirker kundeadfærden globalt: Omni Integration, Extreme Convenience, Extreme Experience og Sustainable Practices.

Rapporten kan desuden med fordel kombineres med Global Retail Trends & Innovations 2020, der giver dig et væld af best practice-cases på de fire trends. Læs mere her.

Udgivelse

August 2020

Pris

DKK 695,- (ved løssalg, ex moms og forsendelse)

Rapporten tilsendes digitalt i PDF-format.

Er du allerede medlem hos Retail Institute Scandinavia, kan du downloade publikationen gratis i Vidensbanken her.

Spørgsmål?

For yderligere oplysninger eller spørgsmål, kontakt director Dorte Wimmer dw@retailinstitute.dk eller telefon +45 4032 9810.