Nye og ændrede forbrugermønstre påvirker og ændrer beslutnings- og købsprocesserne som aldrig før. I Refresh Retail 2.0 stiller vi skarpt på de magtfulde forbrugere og de forretningsmodeller, der vil tiltrække dem nu og i fremtiden, på baggrund af et omfattende, nationalt forbrugerstudie af hele befolkningen: Generation Z, Generation Y, Generation X og Baby Boomers.
Bogen giver kæder, leverandører, brands og andre aktører, der beskæftiger sig med retail, værktøjer til at innovere forretningsmodellen og sikre sig en plads hos de krævende forbrugere, nu og i fremtiden.
Læs også om 24 nye og innovative forretningsmodeller, og bliv inspireret af et væld af best practice-cases fra ind- og udland – og meget mere.
I Refresh Retail 2.0 præsenterer vi dig for 6 kundetyper på tværs af de fire generationer.
Mens fokus længe har været på de unge generationer, bringer vi også generationer før dem, Generation X og Baby Boomers, tilbage i spotlyset. Det er to generationer, der har penge at bruge nu og her, og som de seneste år har været forsømt af brands og retailere.
Kend de 6 kundetyper
Retailere bør tage aktivt stilling til kundetyperne, eftersom de netop sætter rammerne for shopping i fremtiden på tværs af de fire generationer. Nogle kundetyper ses lige nu stærkere i visse aldersgrupper, men forventes at påvirke de andre i fremtiden, og andre kundetyper er allerede nu markante på tværs af alder.
I Refresh Retail 2.0 får du hele 24 innovative forretningmodeller, der er udvalgt på baggrund af deres evne til at opfylde forbrugerkrav- og behov samt deres potentiale til at disrupte branchen.
De er dermed din gateway til at vinde de krævende forbrugere i dag og i fremtiden.
Forstå fx, hvilke forretningsmodeller, der er relevante for at vinde De Sociale Enspændere, eller hvordan du forvandler kunderne til din direkte salgskanal.
Lær af de bedste!
Få inspiration fra branchens mest innovative og succesfulde aktører. Forstå, hvordan de angriber markedet gennem et væld af best practice cases fra hele verden, som bogens forfattere selv har besøgt.
Februar 2020
For yderligere oplysninger eller spørgsmål til bogen, kontakt Dorte Wimmer på dw@retailinstitute.dk eller telefon +45 40 32 98 10.