Refresh Retail

København

d. 14. Marts

Årets Refresh Retail konference

Årets retail-konference løber af stablen den 14. marts 2024 i København.

Glæd dig til en dag proppet med inspiration og indsigt fra nogle af de mest innovative og succesrige retailere fra både ind- og udland.

Dagens tema er Generation Z.
Vi zoomer ind på hvem de er, hvordan du får deres opmærksomhed, hvad de kræver af dig som retailer, brand og ikke mindst hvis du vil tiltrække dem som medarbejder. Du bliver dagen igennem inspireret af succesfulde virksomheder, der har knækket koden til Generation Z. Så kom. Med og oplev: Normal, Zalando, Shaping New Tomorrow, JYSK, Kong Walther og løvinden Anne Stampe Olesen
Skal du have alle de rigtige tips til, hvordan din virksomhed står stærkere i fremtiden, så er det her du skal tilmelde dig til en inspirerende heldagskonference

Forstå og tiltræk Generation Z som kunde og medarbejder

Fremtidens kunder og medarbejderne stiller nye krav til virksomhederne. Om få år vil 1/3 af arbejdsstyrken være domineret af Gen Z og allerede nu er hver femte lønmodtager Gen Z (Kilde: Danmarks Statistik), så der er god grund til at tænke dem ind i strategien allerede nu.

Til denne konference vil vi sætte fokus på Generation Z: fremtidens forbrugere og medarbejdere, dem vi alle skal leve af og og leve med, hvis vi skal have succes. Hvad skal der til for at tilfredsstille denne specielle gruppe og hvilke tiltag kan retailere og brands tage for at stå stærkere overfor lige præcis denne krævende målgruppe.

Konferencen giver dig

  • Indsigt i Generation Z som kunde og medarbejder
  • Inspiration fra retailere, der har succes med netop denne gruppe både som kunder og som medarbejdere
  • Konkrete råd til, hvordan du kommer foran i feltet


Få indsigt og inspiration fra:

Søren Sivebæk
CIO 

Normal – Generation Z’s shoppingeldorado

Til trods for sin meget korte eksistens, så er Normal en retailer, der virkeligt har taget de unge med storm. Kombinationen af gode priser og eventyrjagten med at finde det, man ikke vidste man manglede er gået rent ind hos Generation Z.

Hør om den enorme udvikling Normal er i og kom tæt på virksomheden, der ekspanderer voldsomt på tværs af Europa. Forstå hvad Normal gør for at tiltrække de unge – både som kunder og som medarbejdere.

Fabio Baum
Direktør for Norden og Benelux 

Den moderne kundeoplevelse 

Zalando er en af Generation Z foretrukne handelsplatforme, og de krævende Z’ere forventer mere end blot produkter – de ønsker en dybere, personlig oplevelse. Zalando har med succes skabt kunderejser, der begejstrer og bygger tillid. 

Hør om de konkrete tiltag, samt om hvordan Zalando dedikeret arbejder med at være “The Starting Point for Fashion” med fokus på tre strategiske søjler: Inspiration, kuratering og innovation.

Frederik Chopart
Global Sales & Culture Manager 

Ikke en helt almindelig medarbejderkultur

Sidste års vinder af Refresh Retails Marketingpris – Shaping New Tomorrow, udvikler sig så hurtigt, at det er svært at følge med. Deres store succes både i ind- og udland, skyldes mest af alt de dygtige medarbejdere virksomheden har – fortæller Frederik Chopart, Global Sales & Culture Manager. Men det er ikke bare en helt almindelig medarbejderkultur virksomheden dyrker.

Gennem flere års åbenhed, lyst og villighed til selvreflektion er virksomheden blevet bevidst omkring hvad kultur kan og hvordan den påvirker menneskerne som arbejder i den.
Hvordan kan du som leder påvirke kulturen, hvordan danner du en stærk kulturen og hvordan kan du aktivt bruge kulturen til at være grundstenen, til at skabe dine ønskede resultater – dette er nogle af tingene Shaping new tomorrow vil prøve at inspirere med denne eftermiddag.

Jan Verhoek
Executive Vice President HR

Fang og fasthold den nye generation af medarbejdere

JYSK har knækket koden til at skabe glade medarbejdere og mange år i træk ligget i top i europæiske undersøgelser om medarbejdertilfredshed. 

Hør Jan Verhoek fortælle om, hvordan man målrettet arbejder med både at spotte og udvikle de unge talenter, og hvordan de også aktivt bidrager til virksomheden image, som digitale ambassadører. Jan fortæller om, hvad han mener, er afgørende for at vinde kampen om de unge talenter, der er fremtidens ledere.

Anne Stampe & Tine Land
Founder, Iværksætter og Ejer 

Den unge iværksætter

En afvisning i ”Løvernes hule” er ikke en grund til at Kong Walther skulle bekymre sig om fremtiden. Tværtimod, så har den lille virksomhed, som sælger udstyr til børnefamilierne klaret sig så godt, at de faktisk efterfølgende tog tilbage til ”Løvernes hule” for at vise ”Løverne” at det hele var blevet en vaskeægte succes. 

Denne gang hoppede ”Løvinderne” Anne Stampe Olesen og Louise Herping ud i et samarbejde med Kong Walther, som gør at Tine Land i dag også har udvidet forretningen med en fashion linie kaldet Mom Club & Society. 

Hør mere fra både Anne Stampe og Tine Land, når de på konferencen fortæller hvordan en ung, selvstændig og stærk kvinde har skabt så stor succes.

Dorte Wimmer
Direktør 

Generation Z: Tiltræk dem – fasthold dem!

Fremtidens kunder har meldt deres ankomst, og de stiller helt nye krav til retailere og brands. På baggrund af et stort forbrugerstudie vil Dorte Wimmer give dig indsigt i, hvordan du kan tiltrække Generation Z, gøre dem loyale og måske endda til ambassadører for netop dit brand.

Du vil også få viden om, hvad de kræver af fremtidens arbejdsplads og ikke mindst ledelse og kollegaer samt høre hvordan du vindere deres gunst i kampen om talenterne.


Retail customer awards

Hvert år finder vi kundernes favoritter...

Vi vil igen i år hædre hele retail branchen og vi har spurgt kunderne, hvem de mener der gør det bedst. 

Vi har i en omfattende undersøgelse, der inkluderer over 100 retail kæder i Danmark, spurgt kunder i den enkelte kæde, hvem der gør det bedst og på baggrund af dette uddeler vi årets RETAIL CUSTOMER AWARDS 2024.

Der bliver i alt uddelt priser i 7 kategorier:

Årets bæredygtighedspris
Årets Innovationspris
Årets medarbejderpris
Årets omnichannelpris
Årets marketingpris
Årets butikskæde
Årets loyalitetspris

Glæd dig til at se hvem der løber med statuetterne for 2024 på dagens konference.


Det siger vores deltagere om vores konferencer


Refresh Retail Konference

den 14. Marts 2024
Kl. 8.30 - 15.30

Morgenmad og registrering fra kl. 8.00

KØBENHAVN

København

Partnere