Rema er (stadig) danskernes yndlingssupermarked

Rema er (stadig) danskernes yndlingssupermarked

Rema1000 er danskernes suverænt mest fortrukne dagligvarekæde. Det fremgår af vores seneste imageanalyse, hvor vi har spurgt de danske forbrugere om deres holdning til samtlige danske dagligvarekæder.

Rema opnår både den højeste såkaldte Strength Score, der er udtryk for hvor mange, der vil savne kæden, hvis den ikke længere var på markedet, den højeste Trust Score, der er udtryk for, hvor mange forbrugere, der føler de kan stole på kæden, og den højeste Costumer Loyalty Score, der angiver hvor mange af kædens kunder, der vil handle i kæden igen.

Det er andet år i træk at Rema sætter sig på tronen af alle tre imagemålinger og rent faktisk udbygger dagligvarekæden førerpositionen indenfor alle tre parametre. Mest imponerende har de løftet deres trust score fra 56 til 63, hvilket vil sige to ud af tre danskere føler, at de kan stole 100 pct på supermarkedet. Den vækst er særlig bemærkelsesværdig, fordi dagligvarekunderne generelt har mindre tillid til branchens aktører i 2022 sammenlignet med året før.

Ønsker du at dykke helt ned i undersøgelsen og se, hvordan alle andre danske dagligvarekæder ifølge forbrugerne klarer sig, så køb vores  store dagligvareanalyse, Kampen om Kurven i Dagligvarehandlen 2022. Du finder udgivelsen under Bøger her på sitet. Er du medlem af Retail Institute kan du læse den helt gratis, hvis du logger ind i vores vidensbank.
Ønsker du, at blive medlem, så klik her.

Mens Remas førsteplads er ganske suveræn, er kampen om andenpladsen tættere. Når det gælder Strength tager Netto andenpladsen. Til gengæld bliver det kun til en niende plads til Salling Groups lavpriskæde, når kundernes skal vurdere, hvor stor tillid de har til kæden. Her deler Superbrugsen og Irma andenpladsen. De to kæmper også om sølvet, når det gælder Loyalty. I år går det til Irma, mens Superbrugsen sidste år var den supermarkedskæde danskerne var næstmest loyale overfor.

– Det er imponerende, hvad Rema1000 har opnået, siger direktør hos Retail Institute Dorte Wimmer, og fortsætter.
– Rema1000 har i et yderst konkurrencepræget marked formået at skabe en hel unik position og ligger sig markant foran konkurrenterne. Ser vi på tallene i analysen, så ligger Rema1000 over alle supermarkederne på næsten samtlige parametre, så de forstår at imødekomme og overgå kundernes forventninger ikke kun når det gælder gode tilbud og god beliggenhed, som er meget vigtigt for kunderne, men også på sortimentet og ikke mindst butiksoplevelsen.

Læs hele udgivelsen via medlemsområdet Vidensbanken, eller køb den her.


Kategorier:
, , ,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar