Retail med community og passion i højsædet – mød Rapha!

Retail med community og passion i højsædet – mød Rapha!

I Rapha-butikker bliver kunderne hængende længe. De er nemlig lige dele butik, kaffebar, snackstop og mødested for cykelentusiaster, der ønsker at dele deres passion for sporten med andre. Og netop fællesskab og passion er nøgleordene hos en virksomhed, hvis formål aldrig har været blot at sælge deres kerneprodukt, cykeltøj, men at skabe en hel ny livstilskategori.

På årets retailkonference Refresh Retail 2020 kan du opleve Rob Pierce, der er Customer Operations Director hos Rapha, fortælle om brandet og dets store sats på community retail og social hubs. Nedenfor får du et indblik i Rapha, som du kan høre meget mere på årets retailkonference, Refresh Retail 2020.

Gå ikke glip af Early Bird på årets retailkonference, Refresh Retail.
Lige nu får du som medlem 2 for 1, og er du ikke medlem får du også en attraktiv early bird-pris.

Butikken som klubhus

Rapha kan primært findes online, men brandet har et stadigt voksende netværk af butikker rundt i verden, hvor kunderne kan fordybe sig i cykelkulturen. Brandet ønsker, at kunderne skal befinde sig i et univers, hvor de mødes af både passionen og ekspertisen bag brandet. Passion er nemlig et af nøgleordene hos Rapha, og man møder aldrig en ansat, der ikke selv er passioneret omkring cykelsporten og besidder en stor ekspertise. Fællesskabet omkring cykelpassionen er omdrejningspunktet i Rapha-konceptet, og de ansatte er altså kundernes ligesindede, hvilket forstærker fællesskabsfølelsen omkring brandet. Af samme grund er butikkerne ikke er udformet som i traditionel retail. Her er der tale om klubhuse, der er skabt for at gøre Rapha til en integreret del af kundernes verden.

Fotos: Rapha

Rapha-butikkerne fungerer på en gang som et community hub, der danner rammen om mødet med andre ligesindede cykelentusiaster samtidig med, at de er en facilitator for en livsstil, da de opfordrer til socialisering gennem brandet. På den måde skaber klubhusene loyalitet gennem involvering og ved at være en aktiv del af kundernes liv. Klubtankegangen afspejles tydeligt i butikkerne, hvor caféen er omdrejningspunktet, og cykelinteresserede kan interagere med hinanden og følge med i cykelløb på ophængte skærme, mens de nyder en kop kaffe eller bid mad. Rapha skaber via deres klubhuse, og andre arrangementer, oplevelser udover produkterne: brandet integreres i livsstilen gennem socialisering i både klubhuse og yderligere Rapha-aktiviteter.

Vil du møde Rapha?

Hør mere om Rapha, og hvordan brandet skaber brandidentifikation ud fra en fællesskabstankegang, fra brandet selv, når Rob Pierce, Customer Operations Director, træder på scenen til Refresh Retail 2020.


Kategorier: , , , ,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar