RETAILVENTION: Hollandske Bilder & de Clercq genopfinder dagligvarebutikken

RETAILVENTION: Hollandske Bilder & de Clercq genopfinder dagligvarebutikken

Det er nu et helt årti siden, at vi i vores internationale netværk af retail-eksperter, Ebeltoft Group, for første gang indsamlede trends og tendenser inden for detailhandelsinnovation. Det var opstarten på et ambitiøst projekt, hvor vi dengang lagde ud med at høste best practice-cases fra 13 forskellige lande. Ti år senere er både Ebeltoft Group og Retail Innovations-projektet blevet meget større. Denne gang har vi evalueret 120 nyskabende koncepter fra over 25 lande – og i den netop udkomne 5. udgave af bogserien RETAIL INNOVATIONS præsenterer vi dig for de allerbedste og mest relevante af dem. En af dem af Bilder & de Clercq fra Holland, der som et eksempel på retailvention viser, hvordan man gentænker detailhandel og bryder med eksisterende formater og forretningsmodeller.

Supermarked baseret på middagsretter

“[…] Bilder & de Clercq er et helt nyt dagligvarekoncept i Amsterdam, der bygger på løftet om at yde kunderne hjælp til planlægningen af aftensmåltidet. Idéen bag er simpel: en butik indrettet efter retter, hvor alle ingredienserne til et bestemt måltid tilbydes i eksakt afmålte mængder til en eller to personer. Kunderne kan til enhver tid vælge mellem 14 forskellige retter, som er fordelt over syv præsentationsborde. Opskrifterne er udviklet af professionelle kokke med fokus på sunde, nemme, friske og hjemmelavede måltider. På et opskriftskort, som man selvfølgelig ikke kan se, før man køber, forklares det skridt for skridt, hvordan den pågældende ret tilberedes.

bilder-en-de-clercq-amsterdam

Bilder & de Clercq differentierer sig fra andre dagligvareaktører ved at levere komplette måltidsløsninger, frem for at folk selv skal søge efter inspiration og ingredienser. Konceptet bygger på en forståelse for, hvordan moderne bymennesker lever og deres behov for convenience uden at gå på kompromis med kvalitet og sundhed. Samtidig er måltidsløsningerne et bæredygtigt valg, da de afmålte ingredienser minimerer madspild […].”

Læs mere om Bilder & de Clerq og 51 andre best practice-cases på tværs af 20 lande og syv detailhandelstrends i RETAIL INNOVATIONS 5, som du kan bestille HER.


Kategorier:
, , , , , , ,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar