Skip to main content
  • Dagligvarer | Markedsføring

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 28/09/2009

Target differentierer sig på bøger

Den amerikanske dagligvarekæde Target, er ikke bange for at gå egne veje. Target har fanget forbrugerne med gode reklamer og et progressivt brug af sociale medier.

Targets seneste initiativ er, at promovere bøger af ukendte forfattere på attraktive hyldepladser i butikkerne. Bøgerne er en del af Targets bogklub Bookmarked Club Pick, og de udgives eksklusivt af Target.

Bøgerne er placeret på enderne af reolerne i butikkerne, så de får maksimal eksponering. Tydelige skilte sikrer, at kunderne nok skal få øje på dem. De kan både ses når, når kunderne går i gangene i supermarkedet, og når de drejer af og går ind mellem reolerne.

Der er flere gevinster ved Targets initiativ. Bookmarked Club Pick får værdifuld eksponering i butikkerne og dermed flere medlemmer, Target adskiller sig fra de konkurrenterne ved ikke bare at slå på kendte forfattere, men selv skabe nye og der er selvfølgelig gode penge for Target i at sælge bøger, man selv har udgivet.

De bedstsælgende titler udgivet af Target, har solgt mere end 170.000 eksemplarer.

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop