Skip to main content
  • Butikker | Dagligvarer | E-handel | Forbrugeradfærd | Medarbejdere | Oplevelser | Strategi | Teknologi

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 13/12/2012

UDDRAG AF NY ANALYSERAPPORT: ”CROSS CHANNEL – FORBRUGERNE PÅ TVÆRS”

Forbrugerne forventer integrerede kanaler – nu og i fremtiden
På baggrund af en større empirisk undersøgelse af de danske forbrugere sætter Retail Institute Scandinavia med analyserapporten ”Cross Channel – Forbrugerne på tværs” fokus på, hvilke behov de danske forbrugere har, hvilken adfærd de udøver før, under og efter køb på tværs af kanaler, samt hvilke forventninger man har til detailhandlen i dag og fremadrettet. Få her et uddrag af rapporten:

[…] Ser vi på mulighederne i forbindelse med det enkelte køb, er der en klar tendens til, at forbrugerne hilser en udpræget grad af fleksibilitet mere end velkommen. Over halvdelen forventer allerede, at varer købt i en kædes onlinebutik kan både spores og returneres i kædens fysiske butikker.

En gnidningsfri og transparent oplevelse i forbindelse med onlinekøb er altså allerede en minimumsforventning i forbrugernes optik. At kunne ændre onlineordrer i den fysiske butik er derimod ikke en forventning, men en mulighed, som over 80 procent af forbrugerne er positive over for.

Forbrugernes forventninger –

Udvalgte parametre på tværs af brancher

 width=

Et minimum af cross channel ligger således allerede som forventninger hos forbrugerne, mens den gnidningsfri oplevelse på tværs af kanalerne for langt de flestes vedkommende – uanset branche – er langt at foretrække.

Tallene ovenfor illustrerer grundlæggende vigtigheden af en udførlig og opdateret hjemmeside, da forbrugerne på baggrund af hjemmesidens udvalg definerer butikkens sortiment. Forbrugerne ser en kædes fysiske og online tilstedeværelse som én og samme ting […]

Du kan læse mere om forbrugernes cross channel-forventninger – både nu og i fremtiden – i den fulde rapport. Her får du også indblik i, hvordan e-handelen har udviklet sig i Danmark gennem de seneste år, hvordan danske forbrugere i forskellige faser af købet anvender forskellige kanaler, samt hvordan cross channel i dag praktiseres i internationalt regi.

Læse mere rapporten og bestil den HER

For medlemmer af Retail Institute Scandinavia koster rapporten DKK 399,-
Prisen for ikke-medlemmer er DKK 999,-
(ex moms og forsendelse).

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop