Skip to main content
  • Butikker | Forbrugeradfærd | Oplevelser | Trend

Forfatter: Lasse Lyhne
Dato: 31/05/2013

Uddrag af Retail Innovations 3: Story, USA

Tredje bind i Retail Institute Scandinavias serie af innovative detailhandelskoncepter fra hele verden og et væld af brancher – Retail Innovations 3 – er netop udkommet.
Få her et uddrag fra trendpublikationen, hvor vi dykker ned i trenduniverset ”Kuraterede kollektioner” og finder best practice-casen Story, New York:

new-york-story

Story iscenesætter sig selv som et magasin (temaerne skifter hver sjette til ottende uge), ændrer sig som et kunstgalleri (skiftende tilbehør, events og indretning) og sælger produkter som en butik. Konceptet overfører det redaktionelle blik fra magasinverdenen til den fysiske butik.

Markedsmulighed
Story hylder de evigt foranderlige sider i et magasin og giver dem liv i en fysisk butik. Kunderne er begejstrede over den nyhedsværdi, der ligger i hver måned at modtage et magasin med de nyeste stilarter, som man bare må have i sin garderobe eller i sit hjem. Story har taget magasinindustriens tiltrækningskraft og brugt den til at lave en permanent butik, som ejeren fuldstændig ommøblerer og genudstyrer med nye varer hver 6.-8. uge. Det sker for at afspejle de aktuelle højtider, modetrends og sæsoner. Eftersom hele butikken konstant forandrer sig, har kunderne en god grund til jævnligt at vende tilbage.

STORY 2

Innovative kvaliteter
Konceptet er innovativt i sin måde at ændre fuldstændig på perspektivet, indretningen, sortimentet og temaet i butikken med jævne mellemrum. Storys kurator, Rachel Schectman, holder sig opdateret på aktuelle trends for at kunne udvælge det næste tema, som vil være mest relevant for kunderne. ”Love” og ”Color” var de første to temaer i Story. Det tredje tema, ”New York”, byder på produkter lavet af lokale newyorkere, såsom Jill Platner-smykker, udvalgte madvarer fra New York Mouth, et skiftende udvalg af speciallavet Milk Made-is, Julie Rofman-armbånd og meget mere. Når ”New York”-temaet er ovre, bliver hele sortimentet udskiftet i tråd med butikkens næste tema.

Konklusioner
Story har overført de mest eftertragtede kvaliteter ved et magasin til en fysisk butik, som vækker aktuelle trends, højtider og sæsoner til live. Story giver nyhedsværdi til detailhandlen ved med redaktionelle øjne at nytænke både sortiment og butiksindretning med jævne mellemrum. Det afspejler den urbane puls og er en innovativ måde at motivere kunderne til at komme igen for at se det nyeste tema og blive inspireret.

Nøgledata

  • Format: Boutique
  • Placering: New York (USA)
  • Antal butikker: 1
  • Butiksstørrelse: 185 m2
  • Sortiment: Beklædning og accessories

Du kan læse mere om Story og 30 andre inspirerende koncepter indsamlet af Retail Institute Scandinavias globale netværk Ebeltoft Group i Retail Innovations 3. Bogen giver dig, udover en masse inspiration fra best practice-cases, nu også baggrundsstof om de forbrugertrends, casene er organiseret under.

Retail Innovations 3 koster 499,- ex moms og forsendelse. Bestil den HER

 

 

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop