Udlejere er begejstrede for pop up-butikker

Udlejere er begejstrede for pop up-butikker

Pop up-butikker skyder i stigende grad op på den internationale detailscene for – som konceptet foreskriver – blot at forsvinde igen.

For brands og detaillister er der mange fordele ved de midlertidige butikker: De giver mulighed for at lave events, der trækker presse og kendte til og er dermed oplagte til at skabe buzz omkring nye produkter. Man kan skabe en meget konsistent og rendyrket brandoplevelse. De giver mulighed for at markere årstidernes begivenheder (i vinters åbnede Toys “R” Us 33 midlertidige “Holiday Express” i bare New York, Connecticut og New Jersey, og den New York-baserede skønhedskæde Ricky’s åbnede 12 Holloween-kostume-pop-up-butikker i september og oktober).

Og endelig er de en uforpligtende måde at afprøve tiltag i en krisetid, hvor faste udgifter som en lang lejekontrakt kan være en hæmsko for kreativitet og innovation.

Men ifølge New York Times er butiksudlejere også begejstrede for trenden. I en tid, hvor mange butikslokaler har stået tomme, giver de lejeindtægter. Samtidig er de en oplagt måde at gøre reklame for butiksarealet og vise potentielle lejere de muligheder, som butiksrummet giver. I stedet for at fremvise lejemålet tomt og med blændede vinduer, kan man vise det indrettet og fuldt af stemning og kunder.

Ifølge Jeffrey Roseman, der er executive vice president for udlejningsfirmaet Newmark Knight Frank Retail, var en en nylig pop up-butik for sportsbrandet Zumiez en perfekt måde at gøre reklame for selve butiksrummet:

– Når jeg viste stedet til mulige lejere, spillede musikken, og børn rendte ind og købte ting. Detailisterne, som vi tog med derind, havde mulighed for at se, hvordan livet kunne udspille sig i den pågældende butik, siger han.


Kategorier:
, , ,
Ingen kommentarer

Skriv en kommentar