Hvordan ser dagligvare- og conveniencemarkedet ud i 2025?
I denne udgave får du analyser af butikstyperne, kæderne og koncernerne, så du kan få det fulde overblik over aktørerne og deres markedspositioner.
Vi har i denne udgave valgt at sætte særlig fokus på lavpriskædernes indbyrdes kamp om markedsandelene, fordi kampen om førstepladsen mellem Netto og Rema 1000 er så intens.
Rema 1000 har nu – efter ”målfoto” – vundet førstepladsen fra Netto, fordi så mange Aldi butikker er blevet konverteret til Rema 1000 butikker.
Men Netto, der for nylig har overtaget mange 365discount butikker fra Coop, vil sandsynligvis kunne erobre førstepladsen ”hurtigt” tilbage.
Vi zoomer også ind på Coops udfordringer, der er større end nogensinde før. Konkurrenterne er dygtige og vil næppe tillade Coop at vinde markedsandele, hverken i supermarkeds- eller i lavprissegmentet.
Publikationen giver et samlet overblik over hele dagligvarebranchen med analyser af udviklingen i branchen, profiler for alle kæderne i såvel dagligvare- som conveniencesektoren samt operationelle butiksfortegnelser, opbygget som du kender dem fra tidligere.
Dyk ned i analyserne om sektorerne generelt og markedsandelene pr. kæde. Find også oplysninger om omsætning og salgsareal, og læs om hvert kædekoncept, så du får viden om kædernes opland, befolkningsprofiler og købekraft. Du får også indsigt i vores COBRA-købekraftsegmentering med detaljerede beskrivelser af alle syv COBRA-segmenter.