Skip to main content
  • Teknologi

Forfatter: redhill
Dato: 30/04/2009

Google lancerer mobilservice, der lægger pres på butikkerne

google_logoDigitale muligheder smelter i større og større grad sammen med kundernes muligheder og oplevelser i butikken.

Senest har magtfulde Google meldt sig på banen med iPhone-applikationen Google Product Search. Står man i en butik, og ser på en bestemt vare, og gerne vil vide, om den kan købes billigere et andet sted, er svaret ikke længere end et par tryk væk.  Google Product Search søger både på priser hos konkurrerende fysiske butikker og i e-butikker.
Google Product Search hjælper også forbrugerne til at finde den bedste vare. Forbrugerne kan nemlig anmelde varer, og anmeldelserne er tilgængelige for andre forbrugere. Så er man i tvivl om man skal vælge det ene eller det andet fladskærms-tv, så er der hjælp at hente lige ved hånden med Google Product Search.

Endnu er produktdatabasen på Google Product Search relativt begrænset, men det skyldes alene, at servicen ikke har været på markedet længe endnu.
Med tiden vil mere og mere information blive føjet til databasen, og dermed forøges værdien af den.

Google planlægger også en løsning, hvor det ikke blot er de enkelte varer, der anmeldes, men også kæderne der fører dem. Hvis prisen er nogenlunde den samme på tværs af kæderne, kan et parameter som service være med til at bestemme, hvor kunden vælger at købe sin vare.
Så det gælder om, at give kunderne anledning til at fortælle positive historier om din kæde. Ellers risikerer du, at kunderne vælger dig fra i din butik, mens de står med varen de overvejer at købe i den ene hånd og med en mobiltelefon i den anden.

Google Product Search er et glimrende transparensredskab for kunderne – et redskab, der vil lægge pres på de fysiske butikker, da det bliver uhørt nemt for kunderne at få et overblik over, om der er penge at spare ved at gå ned til en konkurrent 100 meter nede ad gaden eller bestille varen på nettet.
Samtidig er det et glimrende pr-redskab for de kæder, der giver gode oplevelser og priser til kunderne. De vil nemlig fremgå på siden, og det vil med garanti betyde flere kunder i butikken.

Se Google Product Search in action her:

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop