-
Beklædning | Butikker | Mærkevareproducenter | Markedsføring | Oplevelser | Stormagasiner og city | Teknologi
Virtuelt prøvevindue hos Bloomingdale’s
Det amerikanske varehus Bloomingsdale’s giver udtrykket “vinduesshopping” en helt ny betydning. Forbipasserende kunder kan nemlig prøve solbriller ude fra gaden – og det vel at mærke uden at have brillemodellerne fysisk i hænderne.
Lige nu består butiksfacaden hos Bloomingdale’s på Lexington Avenue i New York af seks digitale, interaktive displays, hvormed man virtuelt kan prøve forskellige solbriller. Med de såkaldte ”Virtual Try Out Windows” kan kunden se sit eget dynamiske spejlbillede med forskellige solbrillemodeller. Falder hun for et af de par, hun prøver på, kan hun trykke på en knap og sende sit billede til en række iPads opstillet på disken i varehusets solbrilleafdeling. Inde i butikken har hun så mulighed for at printe fotoet ud, og ekspedienterne kan nemt finde den pågældende brillemodel frem til hende, yde vejledning og rådgivning samt afslutte købet.
Oplev det hele på videoen nedenfor: