Skip to main content
  • Butikker | Convenience | E-handel | Forbrugeradfærd | Strategi | Teknologi

Forfatter: redhill
Dato: 24/07/2012

Walmart viser vejen til cross channel-fremtiden

 width=Verdens største detaillist, amerikanske Walmart, er også verdensmester i cross channel. Det viser undersøgelsen 2012 Global Cross Channel Retailing Report, der er lavet af Ebeltoft Group, som Retail Institute Scandinavia er en del af.

Walmart var ikke blandt de første detaillister på verdensplan, der gav sig i kast med cross channel. Men ifølge undersøgelsen har Walmart været bedst til at gøre arbejdet med cross channel til en ”win-win”-situation, hvor både kunderne og Walmart selv har draget nytte af salgskanalernes samspil.

Cross channel vil sige, at en given detaillists forskellige salgskanaler samarbejder på tværs. Når kunden fx kan købe en vare online og efterfølgende afhente den i den fysiske butik, spiller to salgskanaler – e-butikken og den fysiske butik – sammen.

 width=Cross channel handler meget om kundens valgfrihed. Online tilbyder Walmart udvidede produktsortimenter og angiver tydeligt, hvilke muligheder kunden har for at købe et givent produkt.

Hvis varerne eksempelvis købes online, men ikke findes i den lokale Walmart, bliver de sendt dertil gratis. Når varerne så afhentes i den fysiske butik, har Walmart som en ekstra service indrettet særlige p-pladser til de kunder, der har udnyttet kædens cross channel-muligheder.

Overordnet set giver Walmart kunderne mulighed for at vælge, præcis hvordan de ønsker at handle, uanset hvilken salgskanal de benytter. Valgfriheden og kundeservicen giver – ud over prisen – kunderne en god grund til at vende tilbage til Walmart igen og igen.

Med sine cross channel-strategier viser Walmart vejen til fremtiden, men den amerikanske detailgigant er ikke den eneste frontløber inden for feltet. Til Retail Institute Scandinavias store cross channel-konference den 4. oktober 2012 i København kan du få flere eksempler på best practices og lære mere om, hvordan man bedst muligt skaber den rette cross channel-løsning i dagens og fremtidens multi channel-landskab.

Læs mere om konferencen og tilmeld dig her.

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop