Forfatter: redhill
Dato: 25/01/2013
Fire nøgler til succes i nye markeder
Ved en keynote session i forbindelse med NRFs Retail’s BIG Show 2013, der løb af stablen sidste uge, fremlagde Retail Institute Scandinavias internationale netværk, Ebeltoft Group, sit seneste studie i international ekspansion.
På baggrund af studiet, der baserer sig på 92 detaillister fordelt over 18 lande, forklarede seniorpartner i McMillanDoolittle, Ebeltoft USA, Neil Stern, hvorden især fire faktorer er afgørende i forbindelse international ekspansion:
Opsummeret viser Ebeltoft Groups undersøgelse altså, at detaillister i forbindelse med international ekspansion bør have føldgende for øje:
- Hav et klart formål med din tilstedeværelse ved rent faktisk at bringe noget til markedet, som ingen andre kan. Identificer og fokuser derfor på, hvordan din kæde eller forretning adskiller sig fra de øvrige aktører på markedet.
- Lyt til forbrugerne i lokalområdet og vær fleksibel over for deres adfærd og præferencer – også på markeder, hvor du tror, du kender kunderne.
- Drag nytte af lokale talenter enten gennem opkøb eller partnerskaber, som også kan bestå i at have et team af medarbejdere på alle niveauer, der forstår lokalområdet.
- Location, location, location. Sørg for at butikkerne placeres de rette steder, så du lander både hurtigt, men endnu vigtigere rigtigt på et nyt marked.