Skip to main content
  • Bolig | Cross Channel | Luksus | Oplevelser | Teknologi

Forfatter: redhill
Dato: 05/04/2016

Fra e-tailer til retailer

Online-retaileren Made.com bruger oplevelser og teknologi som er to af de syv vigtigste drivere for innovation, der gennemgås i Retail Innovations 11. Made.com, der sælger designmøbler til konkurrencedygtige priser, åbnede sidste år deres første showroom i Soho i London – tæt på byens møbeldistrikt.

Hvad gør Made.com innovativ?

Formålet med Made.com’s nye showroom er at vise det komplette Made.com-katalog på bare 800 kvadratmeter. Ved hjælp af den nyeste teknologi projekterer Made.com virtuelle produkter op på vægge, anvender 3D-print og tilbyder tablets. Foruden teknologien indeholder showroomet en række fysiske produkter, der dog ikke kan købes i butikken, men derimod bestilles gennem iMac-stationer placeret in-store.

Ved at teame op med NFC-tablet udbyderen CloudTags, har Made.com gjort det muligt for forbrugeren at interagere digitalt med produkterne i butikken. I praksis er det CloudTags, der samler de produkter, som forbrugeren er interesseret i, på en liste, der sendes pr. mail. Herudover indsamles en stor mængde data om forbrugerens fysiske adfærd, hvilket senere kan bruges til udarbejdelse af eksempelvis personlige tilbud.

Anvendelsen af både projektioner og fysiske produkter giver forbrugeren en unik mulighed for at udforske, hvordan forskellige produktkombinationer fungerer sammen i hjemmet. Det eneste, forbrugeren skal gøre for at se en ny kombination, er at klikke på en skærm. Showroomet imødekommer således både behovet for at røre ved de fysiske produkter samtidig med, at muligheden for customization – der primært forbindes med online shopping – er bevaret i bricks and mortar-formatet.

Konceptet bag Made.com

Made.com blev stiftet i 2010 som en online retailer, også kaldet e-tailer. Made.com har et unikt setup, idet kunden bliver forbundet direkte med designeren – uden fordyrende mellemled. Det betyder, at kunden sparer op til 70 % af prisen sammenlignet med førende retailers på markedet. Ydermere holder Made.com omkostningerne nede ved at samle alle ordrer og kun én gang om ugen sende varerne til produktion. Made.com arbejder med mange af de samme designere som de store premium-retailers i møbelbranchen, hvilket indikerer, at lavere priser ikke er lig dårligere kvalitet. Som kunde, er du derfor nødt til at væbne dig med lidt mere tålmodighed, men som Made.com selv udtrykker det, så er ”kvaliteten af designet, det smukke håndværk, og en uovervindelig pris værd at vente på”.

Du kan læse mere om Made.com og andre innovative koncepter i publikationen Retail Innovations 11

 

Retail Innovations

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop