-
Analyse | Butikker | Centre | Convenience | E-handel | Forbrugeradfærd
4 råd til retailere fra Terry Lundgren – direkte fra WRC i Dubai
World Retail Congress, der for andet år i træk afholdes i det storslåede Dubai, samler de mest indflydelsesrige beslutningstagere og ledere fra international detailhandel. Retail Institute Scandinavia deltager som sædvanlig på kongressen, hvor der i disse dage høstes vigtig viden om, hvad der rører sig både blandt forbrugerne og på den internationale detailhandelsscene.
Hvad er de nyeste tiltag og innovationer i detailbranchen? Hvilke trends og strategier viser vejen frem i branchen nu og fremover? Temaet på konferencen i år er ”Reimagining the Customer Experience”, og det kan allerede nu afsløres, at temaer som personalisering, customization og on demand er store emner på kongressen. Vi giver dig her et eksempel på nogle af de guldkorn, der bliver delt flittigt ud af i disse dage i Dubai. Du kan læse meget mere i den næste udgave af Retail+, der udkommer til juni, hvori du også får vores studietur til det bedste retail i Mellemøstens luksusparadis, Dubai.
Ifølge Terry Lundgren, CEO for stormagasinkæden Macy’s, er kun én ting sikkert i dagens hastigt udviklende digitale virkelighed: ”Change happens in the blink of an eye!”
Men hvordan skal retailere så følge med? Terry Lundgren udtrykker det såre simpelt for retailbranchen: ”Don’t blink!” – selvfølgelig med pointen om, at retailere må holde sig til og følge med tiden og de skiftende forbrugerkrav.
Terry Lundgrens 4 fokusområder for fremtidens retail:
[ordered_list]
- BRANDUNIKHED OG -EKSKLUSIVITET
Det er slut med at konkurrere på pris. De digitale kunder finder hurtigt frem til den butik, hvori de får mest værdi for pengene ved hjælp af deres trofaste følgesvend, mobilen. Fokuser i stedet for på dét, der gør dit brand og dine produkter unikke. Skift værdi ud med værdier. - BUTIKKER, DER BEGEJSTRER
Gi’ kunderne noget at glæde sig til! Invester i dine medarbejdere, så de kan give kunderne den unikke, personlige oplevelse i butikken. Få hjælp fra teknologi til både at højne shoppeoplevelsen for kunderne og assistere personalet. - ONLINE INKLUSION
Glem ikke onlineforretningen! Onlinevæksten fortsætter, og giver du ikke kunderne mulighed for at bevæge sig på tværs af kanaler, taber du dem. Brug online til at få kunderne ind i den fysiske butik og til at skabe en gnidningsfri shoppeoplevelse. - ”BIG IDEAS MATTER”
Tænk kreativt! Lad dig ikke slå ud af en smule modgang – de største innovative ideer i retail er opstået efter stor modgang eller større nederlag.
[/ordered_list]