-
Analyse | Forbrugeradfærd | Miljø og etik | Øvrige udvalgsvarer | Trend
Hvad er de største beauty-tendenser lige nu?
Corona har været den altdominerende disruptor i 2020 og 2021, og den har givet beauty-branchen, hvad vi kan kalde en makeover. Indre værdier er blevet mere afgørende end ydre, mens også digital innovation har fået lov at blomstre.Vores nye whitepaper “Top trends i beauty & personlig pleje 2021”, der er eksklusivt for medlemmer, gør dig klogere på udviklingen i branchen og dykker ned i de førende trends. Her får du indblik i én af de trends, man som retailer og brand skal være opmærksom på netop nu; Embrace all: Body positivity, diversity, inclusivity
Er du medlem? Download whitepaperet gratis
Husk at du som medlem af Retail Institute har adgang til et væld af bøger, rapporter og whitepapers i Vidensbanken. Download whitepaperet om skønhedsbranchen og personlig pleje her.
Er du ikke medlem endnu?
“Top trends i beauty og personlig pleje 2021” er eksklusivt for vores medlemmer – læs mere om medlemskabet her, eller kontakt vores director Dorte Wimmer for at høre nærmere.
Embrace all: Body positivity, diversity, inclusivity
Kropsaktivisme, diversitet, og social ansvarlighed er i den grad på programmet. ”Body positivity” og diversitet er blevet de helt store emner i branchen, hvilket bl.a. ses i form af kropsaktivistiske bevægelser ledet af influencere på sociale medier og diverse ligestillingsbevægelser. Der sker lige nu et skifte i branchen, hvor man – grundet forbrugernes kritik heraf – bevæger sig væk fra tidligere skønhedsidealer med et fejlfrit udseende og tynde modeller til at repræsentere den – eller rettere de – almindelige kvinder med alt hvad det indebærer af former, appelsinhud, rynker, farver, etc. Det er blevet in at vise et ærligt og nuanceret billede af, hvordan et rigtigt menneske ser ud, og dermed også et mere autentisk og realistisk billede på, hvordan brands produkter virker. Vi bevæger os dermed mod et helt nyt, mere ærligt og inkluderende skønhedsideal. Det er altså ikke nok, at brands tilslutter sig den bæredygtige agenda – der skal også tages stilling til andre aktuelle, samfundsmæssige og politiske spørgsmål.[
Case: Kohl Kreatives designer makeup-børster til kunder med handicap
Den britiske startup Kohl Kreatives tænker på skønhed for alle og laver makeup-børster, som bl.a. har greb, som enten er firkantede eller har former og derfor er nemmere at holde på og styre for kunder med handicap. The Flex Collection kan tilmed bøje i alle retninger, og med Feast Your Eyes-serien følger en lydguide, så børsterne nemmere kan benyttes af kunder med nedsat syn.[
Case: Fenty Beauty fokuserer på inklusivitet med bredt udvalg
Sangerinden Rihanna fokuserer med sit makeupbrand Fenty Beauty på inklusivitet, bl.a. gennem et bredt udvalg, og med ca. 50 forskellige foundation-nuancer er det så godt som umuligt at føle sig overset og nemt at finde foundation til ALLE hudtoner.
- Viden om de største trends og tendenser, der dominerer branchen i 2021
- Nøgletal og indsigter fra Retail Institutes forbrugerundersøgelser
- Inspiration fra best practice cases på tværs af den internationale scene
- Praktiske råd til hvordan din virksomhed imødekommer tendenserne og forbrugernes krav til branchen
Få et overblik over alle udgivelser her.Som medlem kan du til enhver tid frit downloade whitepapers i Vidensbanken.
Læs bl.a. “Top trends i beauty & personlig pleje 2021″[button target=”_self” hover_type=”default” text=”Send mig til Vidensbanken!” link=”https://enjoy.redhill.dk/ret/medlemsomraade/”]
Ikke medlem endnu?
Få det fulde overblik over medlemsskabet her eller få et sneakpeak til vores trendrapporter via knappen herunder – og så glæder vi os til måske at høre fra dig![button target=”_self” hover_type=”default” text=”Få et sneak peak her!” link=”https://enjoy.redhill.dk/ret/download-vores-eksklusive-trendrapporter/”][