Skip to main content
  • Analyse | Dagligvarer | Forbrugeradfærd | Konference

Forfatter: redhill
Dato: 21/11/2022

Rema er (stadig) danskernes yndlingssupermarked

Det er andet år i træk at Rema sætter sig på tronen af alle tre imagemålinger og rent faktisk udbygger dagligvarekæden førerpositionen indenfor alle tre parametre. Mest imponerende har de løftet deres trust score fra 56 til 63, hvilket vil sige to ud af tre danskere føler, at de kan stole 100 pct på supermarkedet. Den vækst er særlig bemærkelsesværdig, fordi dagligvarekunderne generelt har mindre tillid til branchens aktører i 2022 sammenlignet med året før.[Ønsker du at dykke helt ned i undersøgelsen og se, hvordan alle andre danske dagligvarekæder ifølge forbrugerne klarer sig, så køb vores  store dagligvareanalyse, Kampen om Kurven i Dagligvarehandlen 2022. Du finder udgivelsen under Bøger her på sitet. Er du medlem af Retail Institute kan du læse den helt gratis, hvis du logger ind i vores vidensbank.
Ønsker du, at blive medlem, så klik her.[Mens Remas førsteplads er ganske suveræn, er kampen om andenpladsen tættere. Når det gælder Strength tager Netto andenpladsen. Til gengæld bliver det kun til en niende plads til Salling Groups lavpriskæde, når kundernes skal vurdere, hvor stor tillid de har til kæden. Her deler Superbrugsen og Irma andenpladsen. De to kæmper også om sølvet, når det gælder Loyalty. I år går det til Irma, mens Superbrugsen sidste år var den supermarkedskæde danskerne var næstmest loyale overfor.– Det er imponerende, hvad Rema1000 har opnået, siger direktør hos Retail Institute Dorte Wimmer, og fortsætter.
– Rema1000 har i et yderst konkurrencepræget marked formået at skabe en hel unik position og ligger sig markant foran konkurrenterne. Ser vi på tallene i analysen, så ligger Rema1000 over alle supermarkederne på næsten samtlige parametre, så de forstår at imødekomme og overgå kundernes forventninger ikke kun når det gælder gode tilbud og god beliggenhed, som er meget vigtigt for kunderne, men også på sortimentet og ikke mindst butiksoplevelsen.[“Læs hele udgivelsen via medlemsområdet Vidensbanken, eller køb den her.[

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop