Kirsten Funk
Bymidten kan vinde kunder
– på nærværende service og sociale oplevelser
Selvom der findes selvbetjeningskasser og ubemandede butikker, sætter danskerne stadig pris på menneskelig interaktion, når de handler. Faktisk er mange villige til at handle mere lokalt, hvis de mødes med personlig service og særlige oplevelser. Det gælder på tværs af generationer og landsdele, viser Retail Institute Scandinavias seneste undersøgelse. Men hvad skal der til? Få flere indsigter fra undersøgelsen tilsat lidt inspiration lige her.
Personlig service er afgørende”Sig til, hvis jeg kan hjælpe med noget”. Ja, det kan du, og gør du det til ekstra personligt, vil dine lokale kunder komme tilbage.
Retail Institute Scandinavia er netop udkommet med en undersøgelse blandt 1.000 danskere på tværs af regioner og generationer. Her svarer mere end 80 % af de adspurgte, at de vægter personlig og nærværende service højt, når de vælger, hvor de handler – uanset om de tilhører Generation Z (1995-2010), Silver Spenders (1950-1967) eller generationerne derimellem. For