Skip to main content
  • Beklædning | Miljø og etik | Trend

Forfatter: redhill
Dato: 21/09/2009

American Apparel sælger rester af stof (affald som produkt)

aa

En ting må man lade American Apparel – de er innovative som få, og finder altid nye veje at nå kunderne på. Selskabets aktive indsats i immigrationspolitik er et eksempel og de provokerende reklamer et andet.

Seneste skud på stammen er, at kunderne nu kan købe stofrester på selskabets hjemmeside. Dermed kan forbrugere, der kan lide at sy sit eget tøj, nu sy det i stoffer fra deres favoritbrand American Apparel.

Den nye serie at stofrester bærer navnet Bag-O-Scraps, og en sending stofrester koster otte dollar. Men så følger der også mønstre til fem stykker tøj med, som forbrugerne kan sy. Det står dem selvfølgelig også frit for at designe egne modeller. American Apparel siger om Bag-O-Scraps-serien:

Collected cuttings from some of your favorite fun fabrics from around the American Apparel factory to make one-of-a-kind bags of scrap fabrics. Use them for all sorts of arts and crafts. Make clever jewelry, accessories, a card for your grandma or a colorful hanging sculpture for your apartment. Each bag comes with a zine (printed on scrap paper, of course) with five fun and easy scrap projects, complete with how-to instructions.

Ideen er god. Den er god for miljøet, den giver kunderne mulighed for at sætte et personligt fingeraftryk på et standartprodukt og så er det en god forretning at gøre affald til et produkt. I stedet for at smide ubrugelige stofrester ud, sælges de videre, og får nyt liv hos kreative kunder. En ide til efterfølgelse!

konf-banner3

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop