Skip to main content
  • Butikker | Forbrugeradfærd | Innovation | Medarbejdere | Oplevelser | Trend

Forfatter: redhill
Dato: 07/02/2019

Engagement: den personlige interaktion er afgørende i retail

I detailhandlen sætter samspillet mellem kunder og medarbejdere scenen for den personlige shoppeoplevelse. Når forbrugerne vælger at handle i de fysiske butikker, søger de den personlige, menneskelige interaktion og oplevelse, som online ikke kan give. Samspillet og interaktionen i butikken med produkter, medarbejdere og brands er afgørende for kundeoplevelsen, da det giver mulighed for mere præcist at identificere kundebehov, opbygge relationer, loyalitet og personliggøre indkøbsoplevelsen.

I vores trendunivers for 2019 får du innovation, inspiration og input til handling til, hvordan du kan genopfinde den fysiske butik. Trenduniverset for 2019, der er udviklet i samarbejde med vores internationale netværk Ebeltoft Group til publikationen Global Retail Trends & Innovations 2019, præsenterer dig for de fire globale trends – Omniexperience, Smart Shopping, Engagement og Activism – der vil dominere retail i 2019. I blogindlægget her giver vi dig et indblik i trenden Engagement. Læs mere om bogen her.[

Best practice: Mundo Fantástico da Sardinha Portuguesa

COMUR – Fábrica de Conservas da Murtosa, et sardin-konservesbrand i Portugal, har åbnet en fysisk butik, der hylder den portugisiske sardin og den populære fisks rolle i landet. Butikken er indrettet som et cirkus, og især dåseemballagen spiller en central rolle for konceptet. Alle dåser er designet i Portugals histories ånd og er dateret fra 1916 og frem, hvor hvert årstal sætter spotlight på en prominent historisk, portugisisk figur. Hvert tiår er desuden tildelt en bestemt farve, og hver eneste dåse en unik farvetone. Det giver, hvad der ellers kunne have været en kedelig sardindåse, en tiltalende æstetisk dimension og sammen med resten af den cirkusinspirerede butiksindretning, hvor de farverige dåser står stablet side om side, samt engagerede medarbejdere, der i fuldt cirkusoutfit lever sig 100 pct. ind i rollen, byder butikken på en unik ”show”-oplevelse.På hver dåse er beskeden ”I’ve been there” desuden trykt, hvilket repræsenterer en milepæl på kundens rejse gennem butikken og bidrager til oplevelsen af at have været på eventyr fremfor et butiksbesøg. Hvert år byder på et nyt dåsedesign og årstal, og på den måde gør COMUR dåserne til samleobjekter og giver kunderne en grund til at vende tilbage til butikken. Med formatet genopliver COMUR en konservesindustri, der er døende i Portugal, og tilfører værdi til et undervurderet produkt. En dåse sardiner koster i dag én euro i portugisiske supermarkeder, men ved at innovere produktemballagen, bruge stærk storytelling og engagere kunderne har COMUR øget produktets værdi (en dåse sardiner koster syv euro i Mundo Fantástico). Butikken har formået at give en grå industri farve, og gennem butiksdekoration, musik og engagerede medarbejdere forlænges kundebesøget og dermed øges tilbøjeligheden til at købe produkt.[

Vil du have resten af trenduniverset og blive inspireret af mere end 40 best practice-cases fra hele verden?

Læs mere om Global Retail Trends & Innovations 2019 her.

Det sker

Det sker

  • Medlemsmøde

    6.dec 2023

    Vores næste Retail Connect medlemsmøde er den 6. dec.

  • Konference

    14.mar 2024

    Tilmeld dig årets store Refresh Retail konferencen 2024

  • NYC tur

    13-16.jan 2024
    Kom med til NYC og NRF d. 13-16 januar 2024
  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i central europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop