Skip to main content

Refresh Retail

KONFERENCE

D. 12 marts 2025
København

Sådan shopper GEN Z – klar til nye krav?

marts 12 kl. 08:00 – kl. 15:30

Årets mest indsigtsfulde retail-konference: Refresh Retail!

Gen Z er nutidens og fremtidens købestærke forbrugere, og derfor er det så vigtigt, vi forstår dem. For der bliver stadig stillet nye krav til detailhandlen, og deres værdier og forventninger ændrer spillets regler. På årets retail konference får du indsigten, strategierne og værktøjerne til at forstå og møde denne generation.
De er ikke bare forbrugere – de er trendsættere, der påvirker alle andre generationer. 

Vil du sikre din virksomheds relevans og vækst? Så skal du forstå Gen Z.

På konferencen kommer vi hele vejen rundt, så du ikke bare lære Z’erne bedre at kende – du kommer også til at blive klogere på, hvordan du får dem ind i din butik og får dem til at komme igen. Vi har inviteret nogle af branchens allerbedste, som vil fortælle om konkrete cases, der virker, så du også kan blive klædt på til fremtidens handel.

Det er, kort sagt, en dag, du ikke bør gå glip af.

Shoppingbags

Det får du på Refresh Retail 2025:

  • Danske succeshistorier: Lær af danske virksomheder, der har knækket koden til at tiltrække og fastholde Gen Z.
  • Eksklusive internationale cases: Hør om unikke og succesfulde tiltag fra udenlandske brands, der rammer plet hos Gen Z.
  • Nyt studie: Vi præsenterer for allerførste gang resultaterne af et spritnyt, dansk studie af Gen Z’s forbrugsvaner.
  • Praktiske værktøjer: Du kommer hjem med masser af idéer, metoder og inspiration, du kan implementere direkte i din forretning.
  • Netværk: Du møder branchens ledende aktører og kan udveksle erfaringer med andre, der arbejder med Gen Z og retail.
  • Retail Customer Awards: Vi afslører kundernes favoritter

    Få indsigt og inspiration fra:

    Adidas logo

    adidas meets Berlin’s Gen Z (engelsk)

    Innovation and Sustainability in Action

    Christin Kluge | Director Brand Activation adidas Berlin

    adidas is reimagining retail to engage with Gen Z through their new store concept “Laundromat,” in Berlin. It blends innovation, vintage, and local culture. Featuring curated vintage pieces, merch from local creative partners and art collaborations, the space extends clothing life cycles while celebrating creativity and community.

    Præsentationen foregår på engelsk
    IKEA

    IKEA i byen: urbant butiksmiljø (engelsk)

    Nyt city koncept tiltrækker Gen Z.

    Jakob Lykke & Fatima Gustafsson | IKEA Marketing og City

    Med deres nye City-koncept i hjertet af København har IKEA skabt en ny måde at tiltrække unge kunder på. Konceptet kombinerer central beliggenhed med unikke oplevelser og events, der appellerer direkte til Generation Z.

    Hør Fatima Gustafsson, Market Manager IKEA Copenhagen, og Jakob Lykke, Marketing Communication Manager IKEA Denmark, fortælle om, hvordan IKEA nytænker den fysiske butiks rolle og skaber et fængende, urbant butiksmiljø, der tiltrækker de unge i byen og giver dem mere end blot produkter – de får også inspirerende oplevelser.

    Præsentationen foregår på engelsk
    H&M

    H&M: Nyt butikskoncept målrettet Gen Z (engelsk) 

    Gen Z skal engageres og inspireres.

    Louise Goransson | Nordiske Expansion Manager 

    H&M har revolutioneret deres retail univers med et banebrydende nyt butikskoncept, skabt specifikt til at imødekomme Gen Z’s krav og forventninger. Interaktive prøverum giver skræddersyede stylingtips, mens avanceret teknologi skaber en unik shoppingoplevelse.

    Med bæredygtige initiativer som recycle, repair, rentals og events rammer H&M plet hos den miljøbevidste Gen Z og forvandler butikken til en destination, der engagerer og inspirerer.

    Bliv inspireret af H&M’s vision og hør, hvordan de skaber en butik, der opbygger loyalitet og møder behovet for meningsfulde oplevelser hos Gen Z.

    Præsentationen foregår på engelsk
    Rezet

    Et mix af café og sneakerskultur

    Her mødes shopping og socialt samvær.

    Kasper Mølgaard-Nielsen | Founder

    Rezet Store er ikke bare en butik – det er en destination. Med et unikt mix af sneakerkultur og caféstemning skaber butikken en oplevelse, der taler direkte til Gen Z. Her mødes shopping og socialt samvær i et æstetisk univers, hvor minimalistisk design og autentiske vibes inviterer til både ophold og udforskning. Det er denne kombination af fællesskab og funktion, der gør butikken til noget helt særligt og sætter en ny standard for, hvad en fysisk butik kan være for at tiltrække Gen Z.

    Smykbar logo

    Når retail, kreativitet og oplevelse smedes sammen

    Det handler om at være sammen og opleve

    Nina Middelboe | Founder & CEO

    For Generation Z handler retail ikke kun om at købe – det handler om at være sammen og opleve. SMYKBAR har taget denne trend til sig og skabt et unikt koncept, hvor kunderne ikke bare får smykker, men designer og producerer deres egne i smykkecaféer rundt om i Danmark og senest i Oslo.

    I en tid, hvor forbrugere søger mere meningsfulde og personlige oplevelser, tilbyder SMYKBAR et kreativt frirum, hvor kvalitet, håndværk og fællesskab er i fokus. Her får smykker en længere levetid, fordi de har en personlig historie og værdi.

    Hør, hvordan SMYKBAR har skabt en succesfuld retailoplevelse, der kombinerer oplevelser, cafe og kreativitet, og hvorfor dette koncept rammer plet hos Generation Z.

    Lakor

    KreativitetAnsvarlighed og Æxplore

    Lakor – Når mode, ansvarlighed og eventyr mødes

    Jeppe Kornum Jensen | CEO & Partner

    Lakor er meget mere end et tøjmærke – det er en livsstil bygget på kreativitet, ansvarlighed og eventyr. Med fokus på miljøet og en dyb kærlighed til naturen skaber Lakor produkter med lang levetid og et cirkulært mindset.

    Hos Lakor handler retail ikke kun om salg – det handler om at inspirere kunderne til at udforske, skabe og tage ansvar. Derfor har de bl.a.: genbrugsstrateggier som Pant på deres tøj. Events og skæve co-labs, der skaber fællesskab og stærkere brandrelationer. Fokus på miljøet, hvor hver solgt vare bidrager til at plante et træ. 

    Lakor viser, hvordan man bygger et brand med sjæl, der skaber loyalitet og differentierer sig i et konkurrencepræget marked. Hør, hvordan de har skabt en butik og et univers, der taler direkte til Generation Z’s ønske om meningsfulde brands, fællesskab og ansvarlighed.

    RIS

    Gen Z: Forstå dem, fang dem, fasthold dem!

    Hvordan kan vi tilpasse os den krævende målgruppe?

    Dorte Wimmer | Direktør

    Generation Z er en af de mest krævende og omskiftelige forbrugergrupper nogensinde. De skifter hurtigt mellem brands, stiller høje krav til oplevelser og forventer, at du forstår dem – men hvordan gør du det i praksis?

    Hvordan skaber du en butik, de rent faktisk gider besøge? Hvordan bryder du igennem den konstante informationsstrøm, de udsættes for hver dag? Og hvordan sikrer du, at de ikke bare køber én gang, men bliver ved med at komme tilbage?

    Med udgangspunkt fra et stor dansk studie lavet af Retail Institute Scandinavia får du konkrete strategier til at tiltrække og fastholde Generation Z. Du får viden om, hvad der driver deres købsbeslutninger, hvordan du kan skabe urgency uden at give rabatter, og hvordan sociale medier kan bruges til mere end bare branding – nemlig til reel konvertering.


    TILMELD DIG I DAG!

    Billetter

    Nedenstående antal inkluderer billetter til denne begivenhed allerede i din indkøbsvogn. Hvis du klikker på "Hent billetter", kan du redigere eksisterende deltageroplysninger samt ændre billetantal.
    Undervisere Refresh Retail 2025
    3.995,00 kr.
    Ubegrænset
    Medlemsbillet Refresh Retail 2025
    4.495,00 kr.
    Ubegrænset
    Øvrige Refresh Retail 2025
    5.495,00 kr.
    Ubegrænset
    Medlem - Bord for 7
    Køb ét helt bord til 7 personer og spar penge
    25.000,00 kr.
    Ubegrænset
    Øvrige - Bord for 7
    Køb ét helt bord til 7 personer og spar penge
    32.000,00 kr.
    Ubegrænset
    Team dag til RR25

    Praktisk info

    Hvornår?

    12. marts 2025. Kl. 8.00 til 15.30

    Hvorhenne?

    Det nye Docken
    Færgehavnsvej 35, 2150 København

    Priser

    Medlemspris:

    Normal: 4.495,- 
    Bord for 7: 25.000,-

    Undervisere: 3.995,-

    Øvrige:

    Normal: 5.495,-
    Bord for 7: 32.000,-

    Priser er pr. person i dkk eks. moms

    FAQ:

    Hvem er konferencen for?
    • Kæder og enkeltstående forretninger
    • Hovedkontorer og butikschefer
    • Marketing- og omnichannel-ansvarlige
    • HR-specialister og business developers
    • Aktører på tværs af BTB og BTC
    • CEO’s og ledere inden for retail
    • Leverandører til detailbranchen
    • Branchefolk og retail-entusiaster
    Hvad skal jeg være OBS på?

    Ved tilmelding gives samtykke til, at vi kan dele deltagerlisterne med alle på konferencen samt tage fotos. 

    Der tages forbehold for ændringer i programmet

    Hvad er der med i prisen?

    Forplejning (morgenmad, frokost, kaffe, kage og vand)

    Kan jeg afmelde?

    Afbud modtaget senest 14 dage før konference dagen giver refusion på 60 pct. af konferencegebyret. Afbud mellem 13 og 8 dage før giver refusion på 40 pct. af indbetalt konferencegebyr. Afbud senere end 7 dage før giver ikke refundering, men pladsen kan altid benyttes af en anden person.

    Kan jeg få medlemsrabat?

    Alle medlemmer får rabat på billetterne. I Early bird perioden får medlemmer 2 billetter for 1 billets pris. 

    Herefter er medlemsbilletter fast 1.000kr billigere end øvrige. 

    Kan jeg parkere i nærheden?

    Docken har over 200 gratis parkeringspladser lige ude foran døren. 

    Program

    Morgenmad og registrering fra kl. 08.00. Dagen slutter kl. 15.30

    Der tages forbehold for ændringer i taler programmet 

    OBS: Ved tilmelding gives samtykke til, at vi kan dele deltagerlisterne med alle på konferencen samt tage fotos. 

    Partnere
    • Encodify
    • diebold nixdorf
    • Maze
    • Osapiens
      0
        0
        Se kurv
        Din kurv tomRetur til shop