Fremtidens fysiske butik: Sådan gør du Gen Z til dine kunder!
marts 12, 2025 kl. 08:00 – kl. 15:30
Refresh Retail konference 2025
Gå ikke glip af årets mest indsigtsfulde og inspirerende retail-konference – Refresh Retail!
I 2025 stiller vi skarpt på fremtidens fysiske butik og dens rolle i en verden, hvor Gen Z’s forventninger sætter standarden for succes.
Med over 80% af al detailhandel, som foregår i fysiske butikker, er der ingen tvivl om, at den fysiske butik fortsat er afgørende for salget. Men hvordan skal butikken udvikle sig for at forblive relevant for de kommende generationer?
På Refresh Retail 2025 får du indblik i, hvilken rolle fremtidens fysiske butik spiller. Vi dykker ned i, hvordan butikken kan skabe stærke, loyale kunderelationer og tilbyde multifunktionelle oplevelser, der tiltrækker og fastholder den digitalt indfødte Gen Z, hvis krav sætter nye standarder for, hvordan vi skal gentænke butikkerne.
Men hvad skal din butik konkret gøre for at møde disse forventninger? Hvordan kan du omdanne din butik fra blot at være et transaktionsrum til at være et oplevelses- og værdiskabende rum, der bygger stærkere bånd til dine kunder?
På Refresh Retail 2025 får du svarene og bliver introduceret til de mest succesfulde butikskoncepter, der allerede nu har formået at gentænke deres fysiske butikker, så de skaber værdi og langsigtet loyalitet. Vi dykker ned i fremtidens trends, og hvordan du kan sikre, at din butik ikke kun overlever, men trives i en verden, hvor Gen Z definerer dagsordenen.
Hvad kan du forvente at få ud af konferencen?
- Best practice cases: Hør fra branchens førende aktører, der har omstillet deres forretninger for at appellere til Gen Z. Du vil få præsenteret konkrete eksempler på løsninger og resultater fra forskellige brancher, som du kan tage med dig og anvende i din egen forretning.
- Indsigt i danske Gen Z: Et splinternyt dansk studie fra 2025 afslører de vigtigste faktorer for Gen Z, når de shopper. Disse unikke indsigter vil give dig værktøjer til at fremtidssikre din forretning og hjælpe dig med at forstå, hvad der kommer til at definere succes i de kommende år.
- Konkrete idéer og værktøjer: Bliv rustet med praktiske strategier, der kan implementeres i din forretning for at matche Gen Z’s krav. Uanset hvilken branche du tilhører, vil du få konkrete idéer til, hvordan du kan skabe et attraktivt og fremtidssikret koncept.
Hvorfor skal du deltage?
På Refresh Retail 2025 får du mulighed for at lære af de største “retail-rockstars” i branchen, som vil dele deres erfaringer og visioner for fremtiden. Du vil få indsigt i, hvordan du kan sikre, at din virksomhed bliver Gen Z’s foretrukne valg. Sammen med nogle af de mest innovative brands, leverandører og retailere vil vi udforske fremtidens detailhandel og give dig de nødvendige værktøjer til at trives i en hurtigt skiftende branche.
Kan du virkelig tillade dig at gå glip af det? Denne konference er din mulighed for at positionere din butik til succes i fremtiden, hvor Gen Z sætter standarden for, hvad det vil sige at drive en relevant og engagerende butik.
Få et gensyn med konferencen 2024
Temaet ved Refresh Retail konferencen 2024 var Generation Z. Programmet bestod af talere; Zalando, Lidl, Shaping New Tomorrow, Anne Stampe, Aros Influencer og JYSK som har skabt succes og haft udfordringer med Generation Z som medarbejdere eller kunder. En dag med fokus på at stå stærkere i fremtiden.
Sikre din plads til fremtidens Retail-event
Tilmeld dig nu og bliv en del af Refresh Retail 2025. Det er her, hvor fremtiden for retail bliver formet, og hvor du får den indsigt og inspiration, der er nødvendige for at være et skridt foran i en konkurrencepræget branche. Vi glæder os til at byde dig velkommen til en dag fyldt med ny viden, inspiration og netværk, der vil styrke dig og din virksomhed i mange år fremover.
FÅ INDSIGT OG INSPIRATION FRA
Søren Sivebæk
Anne Krogh
Fatima Gustafsson
Normal – Generation Z’s shoppingeldorado
Til trods for sin meget korte eksistens er Normal en retailer, der virkelig har taget de unge med storm. Kombinationen af gode priser og eventyrjagten med at finde det, man ikke vidste, man manglede, er gået rent ind hos Generation Z.
Hør om den enorme udvikling Normal er i, og kom tæt på virksomheden, der ekspanderer voldsomt på tværs af Europa. Forstå hvad Normal gør for at tiltrække de unge – både som kunder og som medarbejdere.
IKEA i byen – Tiltrækker Gen Z med nye oplevelser
Med deres nye City-koncept i hjertet af København har IKEA skabt en ny måde at tiltrække unge kunder på. Konceptet kombinerer central beliggenhed med unikke oplevelser og events, der appellerer direkte til Generation Z.
Hør Fatima Gustafsson, Market Manager IKEA Copenhagen, og Anne Krogh, Marketing and C&CI Manager IKEA Denmark, fortælle om, hvordan IKEA nytænker den fysiske butiks rolle og skaber et fængende, urbant butiksmiljø, der tiltrækker de unge i byen og giver dem mere end blot produkter – de får også inspirerende oplevelser.
Præsentationen foregår på engelsk
Louise Goransson
Mere information på vej
Dorte Wimmer
Hvordan skal fremtidens butik tiltrække Gen Z?
Dorte Wimmer, ekspert i forbrugeradfærd og direktør hos Retail Institute Scandinavia, dykker ned i, hvordan fremtidens fysiske butikker skal tilpasse sig for at tiltrække og fastholde den kræsne og digitalt indfødte Generation Z. Med udgangspunkt fra et stor dansk studie lavet af Retail Institute Scandinavia vil Dorte forklare og give konkrete eksempler på, hvad der driver Gen Z’s købsbeslutninger, og hvilke strategier der virker, når det handler om at skabe attraktive, relevante og oplevelsesrige butikker, der taler til denne målgruppe.
RETAIL CUSTOMER AWARDS
HVERT ÅR FINDER VI KUNDERNES FAVORITTER…
Vi vil igen i år hædre hele retailbranchen, og vi har spurgt kunderne, hvem de mener, der gør det bedst.
Vi har i en omfattende undersøgelse, der inkluderer over 100 retailkæder i Danmark, spurgt kunder i den enkelte kæde, hvem der gør det bedst, og på baggrund af dette uddeler vi årets RETAIL CUSTOMER AWARDS 2025.
Der bliver i alt uddelt priser i 7 kategorier:
Årets bæredygtighedspris
Årets Innovationspris
Årets medarbejderpris
Årets omnichannelpris
Årets marketingpris
Årets butikskæde
Årets loyalitetspris
Glæd dig til at se hvem der løber med statuetterne for 2025 på dagens konference.
DET SIGER DELTAGERNE OM VORES KONFERENCER
-
90% af vores deltagere vil deltage igen
-
“Tak for en rigtig fin konference, det var en fornøjelse at deltage”
-
“Fantastisk dag”
-
“Spændende indsigt i fremtiden”
-
“I gør det godt!”
-
“Godt med tid til at netværke”
-
“Super fedt sat sammen, hvor nogle af talerne havde holdninger i hver deres retning ”
-
“Det var vel nok en vellykket konference!”
-
91% vil anbefale konferencen til andre
ÅRETS REFRESH RETAIL KONFERENCE ’25
marts 12, 2025 kl. 08:00 – kl. 15:30
Det nye Docken
Færgehavnsvej 35, 2150 København
Normalpris
Medlemspris: 4.495,- dkk. pr. person
Øvrige: 5.495,- dkk. pr. person
Priserne er ex.moms
BEMÆRK:
Ved tilmelding giver samtykke til at vi kan dele deltagerlisterne med alle på konferencen samt tages fotos. Afbud modtaget senest 14 dage før konference dagen giver refusion på 60 pct. af konferencegebyret. Afbud mellem 13 og 8 dage før giver refusion på 40 pct. af indbetalt konferencegebyr. Afbud senere end 7 dage før giver ikke refundering, men pladsen kan altid benyttes af en anden person.