Fakta – Danmarks måske absolut flinkeste discountbutik
Det er kædedirektør Niels Karstensen, der står for åbningerne af de fire nye Faktabutikker, der skal fungere som testbutikker for Faktas nye discountkoncept med nye varer, ny indretning og nyt design.
Den ene af de fire testbutikker ligger i Æbeløgade på Østerbro i København. Butikken har gennemgået en stor forvandling. Store brede gangarealer komplementeret med lækker skiltning i varme og tiltalende farver, er blot noget af det der springer i øjnene når man slentre igennem butikken.
Det skal være sundere at leve nemt
Der er lagt rigtig mange tanker bag Faktas nye grøntafdeling. Her er der stort fokus på at det sunde alternativ både skal være smagfuldt og convenient.
En tiltalende og delikat præsentation af varerne gør, at man som kunde bliver inspireret til aftensmaden og ikke ser det som en udfordring at leve sundere. Udvalget er varieret og man kan finde både de helt klassiske grønsager og frugter, men også de mere eksotiske af slagsen.
Madideer
Lige op og ned af grøntafdelingen finder man også muligheden for at få et indspark til middagen. Her er der en hel kølemontre dedikeret til de kunder, der hverken har huskelisten eller opskriften på plads hjemmefra. Har du ingen madplaner, så kan man blive inspireret til aftensmaden her.
Samtidig finder man også Faktas friske to-go salater lige overfor. Du kan derfor indenfor en meget lille radius hurtigt få ordnet dine indkøb, hvor det er sundhed og nemme løsninger der er i fokus.
Hvis uheldet er ude
En anden kategori der også har fået lov at brede sig på Faktas hylder, er specialvarer. Udover at det skal være hurtigt og nemt, så sætter Fakta også en dyd i at kunne give deres kunder en madoplevelse, hvor smag og oprindelse er kernefaktorer.
Men skulle man alligevel komme hjem med en vare der ikke lever op til forventningerne, så er Fakta klar til at erkende fejlen og tilbyder ikke kun deres kunder en fuld refusion, men også en god gammeldavs kvajebajer. Er man dog ikke til den type drikkelse, så er der også mulighed for enten at få en pose kaffe eller en sodavand oveni.
En sund og afslappet stemning
Udover at de fysiske rammer er blevet langt mere attraktive og tiltalende, så har stemningen og serviceniveauet fået et løft.
Ud af højtalerne spiller der en glad og ”frisk” sang, som folk nynner med på når de går og handler. Det er på en eller anden måde dejligt at man får lov til og høre hvad der rent faktisk bliver spillet, også selvom det kun er baggrundsmusik.
Medarbejderne virker fornøjede og positive i de nye rammer. Serviceniveauet er højt og kunderne skal ikke gå lang før de møder den første medarbejder der er klar på at give dem en hånd.