Første indtryk fra Føtex Food
Retail Institute Scandinavia aflagde i dag den nye Føtex Food i Århus et besøg, og vi er godt tilfredse med, hvad vi så.
Butikken har trægulv, væggene er sorte og varerne er flot eksponerede. Udvalgte steder på reolerne er der opsat rammer af træ, hvori udvalgte varer får særlig eksponering. Ofte var det private label-mærket Princip, der blev henledt opmærksomhed på.
Et andet positivt element var hyldesektionerne. Hvor butikshylder normalt er snorlige, har man i Føtex Food i udvalgte sektioner benyttet sig af buede hylder, der minder om en bølge. Det giver større eksponering af varerne, og det gør handleturen mere spændende, da man lige skal se, hvad der gemmer sig bag knækket i bølgen.
Og mon ikke Føtex Food håber på, at den øgede eksponering betyder, at der bliver lagt flere varer kundernes vogne.
Det skal også lige nævnes, at der i størstedelen af butikken er elektroniske hyldeforkanter.
Interessen for det nye Føtex-koncept var stor, og det var ikke lige til at finde en parkeringsplads. Foran butikken var der gratis smoothies og omeletter og et jazzband underholdte.
Alt i alt må man ønske Føtex Food tillykke med en flot start og en flot butik – og ikke mindst ønske dem velkommen. Det skal blive interessant at følge konkurrenternes reaktion på et stærkt udspil fra Dansk Supermarked.