Kunstig intelligens i modeindustrien
Modeindustrien er en de retailbrancher, der i højest grad har omfavnet og udnyttet de muligheder, der gennem sig i den ny, og meget populære AI-teknologi. Vores amerikanske partnere i McMillan Doolittle kigger her nærmere på hvordan og fremhæver fire aktører, der på hver sin måde har brugt teknologien originalt og effektivt.
Af Carson Kotecki and Erin Suh, McMillan Doolittle
I år har såkaldt generative AI-platforme som OpenAIs ChatGPT og Googles Bard fået masser af opmærksomhed og opnået stor udbredelse for deres evne til at skabe nyt indhold ved hjælp af algoritmer, der analyserer og spejler eksisterende datastrukturer. Brugen af disse platforme begynder nu også at brede sig til andre industrier, der kan udnytte den generative Ais kapaciteter til at reducere driftsomkostninger, optimere kundeoplevelsen og forbedre markedsføringseffektiviteten. I dag har AI-industrien en markedsstørrelse på 910 millioner dollars globalt set, men den forventes at vokse betragteligt og nå næsten 4 milliarder dollars i omsætning inden 2027. Det svarer til en årlig vækstrate på 42%. En af de retailbrancher, der har været hurtigt til at udnytte og undersøge mulighederne i den generative AI er modebranchen i