Archive

Danske Konges Sløjd, der designer bæredygtigt legetøj og børnetøj uden kemikalier, lander overskud på 52 mio. kr. før skat i 2020. Resultatet er mere end en fordobling af resultatet i 2019, der lå på 19 mio. kr. Brandet startede i...

I samarbejde med den danske NGO Just Human, der er stiftet af sundhedsekspert Chris McDonald, afholder Ilva et gratis webinar om søvn. Ilva indgik sidste år et samarbejde med Just Human for at støtte op om arbejdet for at sikre...

Den amerikanske livstilskæde Bed Bath & Beyond har netop udrullet en kæmpe kampagne, der skal markere kædens 50 år på markedet og styrke deres fremtidige position indenfor hjemmeprodukter. Kampagnen ved navn ”home, happier” har kostet 180 mia. amerikanske dollars og...

Den danske designvirksomhed Gubi oplever nu vækst igen efter to år med tilbagegang. Samlet set oplevede Gubi en omsætningsvækst på seks pct. i regnskabsåret 2020, der kun dækker over de sidste seks måneder af 2020, idet Gubi er ved at...

Black Owned Everything startede ud som en Instagram-profil, der satte fokus på brands, der er ejet af sorte, men nu bliver det til en decideret online markedsplads. I kølvandet på Black Lives Matter-bevægelsen oplevede Instagram-profilen stor interesse og aktivitet i...

Jysk invester nu stort i at ombygge deres butikker i Sverige, og samtidig vil boliggiganten åbne flere svenske butikker. Jysk investerer godt en kvart milliard svenske kr. på at ombygge deres butikker på det svenske marked. Kæden påbegyndte allerede processen...

Den Walmart-ejede varehuskæde Sam’s Club åbner fire fysiske pop up-udstillinger med havemøbler i forskellige amerikanske byer – og derudover gør Sam’s Club udstillingerne virtuelle. De fire forskellige udstillinger åbner fysisk i New York, Bentonville, Dallas og Los Angeles, hvor kunderne...

Den nye amerikanske platform 1RentPlace er et nyt udlejningskoncept, der tilbyder kunderne at leje eksklusive luksusmøbler, kunst og pynt til hjemmet. Platformen giver kunderne adgang til et kurateret katalog af produkter fra flere amerikanske high-end-brands og butikker, bl.a. Bernd Goeckler,...

Den canadiske stormagasinkæde Hudson's Bay Company vil omdanne deres e-butik til en online markedsplads, hvor tredjeparter får mulighed for at sælge produkter. Initiativet er et forsøg på at positionere kæden som et bedre alternativ til andre e-handelsgiganter som fx Amazon,...

Den amerikanske detailgigant Walmart har lanceret en møbelkollektion i et virtuelt hjem, hvor kunderne kan gå på opdagelse i en 360-graders oplevelse med bl.a. interaktive spil. Oplevelsen ved navn ”Mashable Home” er udviklet i samarbejde med teknologi- og underholdningsbrandet Mashable...

Til september slår den danske boliggigant Jysk dørene op for en butik i Stockholm. Butikken åbner i Farsta Centrum, et shoppingcenter på Farsta Torv i den svenske hovedstad, og kommer til at fungere som en citybutik, men kan åbne i...