Archive

Ølbrandet Corona har indgået et partnerskab med sprogindlæringsplatformen Duolingo for at promovere lanceringen af deres nye Hard Seltzer Limonada-linje. Kampagnen har til formål at lære kunderne at udtale Limonada korrekt – det spanske udtryk for lemonade – og det sker...

Den Dagrofa-ejede butikskæde Meny vil øge fokusset på convenience ved at åbne shop-in-shops i samarbejde med udefrakommende virksomheder. Siden efteråret 2019 har kæden bl.a. testet et koncept, hvor sushikokke fra det tyske detailfirma Eat Happy har stået i butikkerne og...

Tankstationskæden Circle K i Danmark har indgået et landsdækkende samarbejde med anti-madspildsappen Too Good To Go. Det sker som del af en målrettet madspildsindsats i hele Norden, og i alt tilbyder 209 danske og 143 norske Circle K-butikker nu lykkeposer...

Fastfoodgiganten McDonalds udruller d. 8. juli et nationalt loyalitetsprogram i USA, som bliver kædens første i landet. Loyalitetsprogrammet skal være med til at fastholde kædens digitale kunder, der fremover kan optjene point for hver dollar, de bruger, og indløse dem...

Det danske snackbrand The Organic Crave har udviklet en ny snacktype, der netop har ramt dagligvarekoncernen Salling Group og helsekæden Helsams butikker. Brandet laver sundere, økologiske snacks som chips og barer med et lavt sukkerindhold sammenlignet med almindelige snacks. – Vi...

Den tyske leveringsaktør Gorillas rammer snart det danske marked og vil tilbyde levering af mad og dagligvarer på ti minutter for 15 kr. via deres app. Gorillas blev stiftet for lidt over et år siden i Tyskland og er sidenhen...

Det sydkoreanske multinationale selskab Hyundai Group, der også bl.a. har stiftet bilproducenten Hyundai Motor Group, åbner en ubemandet, kontaktfri convenience-butik i Seoul. Butikken hedder Uncommon Store, og for at komme ind i den skal kunderne downloade en app på deres...

Conveniencekæden 7-Eleven planlægger at udrulle mindst 500 opladningsstation til el-biler på tværs af butikker i USA og Canada inden udgangen af 2022. Kæden har indtil videre 22 opladningsstationer fordelt over 14 butikker i fire amerikanske stater, men nu har kæden...

Den gennemsnitlige omsætning i de danske tankstationsbutikker er under coronakrisen steget. Det sker til trods for, at danskerne i høj grad har arbejdet hjemmefra og derfor ikke har brugt bilerne så meget som normalt. I 2019 lå den gennemsnitlige omsætning...

Den finske leveringsaktør Wolt melder sig nu ind i kampen om dagligvarekunderne og vil med et nyt koncept tilbyde levering af dagligvarer på en halv time. I øjeblikket testes dagligvarekonceptet ”Wolt Market” i Finland og Grækenland, og planen er, at...

Conveniencekæden 7-Eleven åbner i år to automatiske og ubemandede test-butikker i Danmark. Butikkerne kommer til at være ca. 25 m2 store og byde på ca. 200 varenumre hver. Hylderne kommer til at være udstyret med vægte, der sammen med kameraer...