Archive

Takeaway-giganten Just Eat har haft travlt siden coronakrisens indtog, og i årets første tre måneder har der globalt set været 200 mio. ordrer på platformen. Det er 70 pct. flere end samme periode sidste år, og det er særligt i...

Conveniencekæden 7-Eleven og læskedrikskoncernen PepsiCo har åbnet en ny konceptbutik i Malaysia, der byder på et hav af interaktive oplevelser. Butikken ved navn ”7-Eleven x Pepsi” ligger på DA Square i Kuala Lumpur og har bl.a. evighedsspejle, et neonfarvet fotoområde...

Fødevare- og læskedrikskoncernen PepsiCo har lanceret en ny, eksklusiv limited edition-kollektion i USA, som kunderne ikke kan købe, men vinde ved at dele billeder på sociale medier. Kollektionen “Pepsi x Peeps Marshmallow Cola” er lavet i samarbejde med det amerikanske...

Bagerkæden KonditorBager anvender nu en specialudviklet gær med D-vitamin i alle deres brød, der skal hjælpe danskere med at få det nødvendige vitamin. Initiativet kommer i kølvandet på en undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse, der viser, at knap hver femte dansker,...

Nu åbner den amerikanske division af 7-Eleven deres sjette butik i deres Evolution Store-format, og som noget helt nyt åbner 7-Eleven en drive thru-restaurant i forbindelse med butikken. Her kan kunderne købe udvalget fra Laredo Taco Companys menukort, fx tacos,...

Den belgiske startup Wundermart har i denne uge åbnet deres første to automatiske butikker i Belgien på hotellerne Hilton Brussels Grand Place og The Hotel Brussels i Bruxelles. Butikkerne er ubemandede og byder på en gnidningsfri shoppeoplevelse, hvor kunderne selv...

Kaffegiganten Starbucks har indledt et samarbejde med teknologivirksomheden Aira Tech Corp. om at give kunderne gratis adgang til servicen Aira, der hjælper synshæmmede i hverdagen. Servicen forbinder synshæmmede kunder med eksterne assistenter, der vha. kunstig intelligens og fjernkontrol deler visuel...

Den amerikanske restaurantkæde Pizza Hut har udrullet en ny kampagne, der giver kunderne et nostalgisk tilbageblik vha. et virtuelt Pac-Man-spil. Kampagnen ved navn ”Newstalgia” promoverer kædens limited-edition Tastemaker-pizza, hvis bakke er formet som et Pac-Man-spil, og som indeholder en QR-kode,...

Den australske dagligvareaktør Woolworths udbreder nu deres kassefrie butikskoncept med Scan & Go-teknologi til det vestlige Australien ved åbningen af en ny butik i Inglewood i Victoria. Teknologien gør det muligt for kunderne at scanne produkter vha. deres smartphone, mens...

Kaffegiganten Starbucks har åbnet en digital flagskibsbutik på den kinesiske e-handelsplatform JD.com. Butikken sælger bl.a. Starbucks’ merchandise, gavekort og sæsonbestemte delikatesser som ris-dumplings og mooncakes, der spises ved kinesiske højtider. Butikken åbnede d. 3. marts og byder desuden på en...