Archive

Takeaway-giganten Just Eat har haft travlt siden coronakrisens indtog, og i årets første tre måneder har der globalt set været 200 mio. ordrer på platformen. Det er 70 pct. flere end samme periode sidste år, og det er særligt i...

Den svenske skoplatform Footway har haft travlt i første kvartal af 2021, hvor salget er steget med 106 pct. sammenlignet med sidste år. Footway lancerede i november 2020 en ny multistore-platform, og væksten kommer især fra nye produktkategorier, som tegner...

Materialistkæden Matas opkøber nu de to IT-selskaber Apo-It Aps og Web-Apo Aps og indgår et samarbejde med onlineapoteket Webapoteket.dk. Opkøbet har kostet kæden 86 mio. kr., og samarbejdet med onlineapoteket, der ifølge en analyse fra Dansk Erhverv er det mest...

Den amerikanske pureplayer Zappos, som sælger tøj og sko online, vil nu lade kendte influencere agere værter på deres livestream shopping-begivenheder. Det sker efter, at Zappos har indgået et samarbejde med livestream-startuppen Buywith, der giver influencere mulighed for at lave...

Det britiske skønhedsbrand Wake Skincare tager nu imod bitcoins som betaling. Det sker efter, at e-handelssoftware-løsningen Shopify, som brandet benytter, har inkorporeret kryptovalutaen som en betalingsmulighed i deres e-handelsløsning, så alle virksomheder, der benytter løsningen, nu kan tilbyde deres kunder...

I går lancerede det koreanske skønhedsbrand Innisfree en australsk e-butik, hvor australske kunder kan købe brandets produkter online. Når kunderne køber brandets produkter via e-butikken, får de altid en gratis prøve med, og e-butikken tilbyder gratis fragt på ordrer over...

Onlinehandlen med dagligvarer er skudt i vejret under coronakrisen, og selvom udviklingen sandsynligvis vil fortsætte, vurderer detailhandelseksperter, at de fysiske dagligvarebutikker fortsat vil spille en helt afgørende rolle og at onlineboomet hænger sammen med butikkerne. Retail Institute Scandinavia vurderer, at...

Det norske e-supermarked Kolonial.no skifter navn til Oda. Navneforandringen sker fordi, at e-supermarkedet gør klar til at ekspandere udenfor Norges grænser, og derfor vil have et navn, der fungerer på flere sprog. Det nye navn Oda træder i kraft ved...

Efterspørgslen på udstyr til udendørsliv er vokset markant, og derfor åbner dagligvarekoncernen Coop nu en e-butik med fokus på udeliv. E-butikken går under navnet Friluftsliv og åbner på Coop.dk Shopping, og her kan forbrugerne bl.a. finde paddleboards, våddragter, telte, camping-...

Black Owned Everything startede ud som en Instagram-profil, der satte fokus på brands, der er ejet af sorte, men nu bliver det til en decideret online markedsplads. I kølvandet på Black Lives Matter-bevægelsen oplevede Instagram-profilen stor interesse og aktivitet i...

Nu vil mindre amerikanske virksomheder gøre op med Amazons dominans på detailmarkedet. En række amerikanske brancheorganisationer fra hele USA er gået sammen i en national sammenslutning ved navn Small Business Rising, som vil presse politikerne til at stramme konkurrencereglerne og...

Antallet af fysiske butikker er faldet de seneste år, men coronakrisen har været med til at styrke mange af de eksisterende butikker, mener flere detailhandelseksperter, der spår et comeback efter krisen. Ifølge en analyse fra konsulenthuset Boston Consulting Group, der...