Archive

Køb genbrug online. Sådan står der, når man klikker ind på Blå Kors nye webshop, hvor forbrugerne nu kan købe tøj, sko, tilbehør og dekor hjemmefra sofaen. Varerne er udvalgte blandt de donationer, som Blå Kors får i deres mere...

Og også en anden modegigant kaster sig over grønne tiltag. Det gælder H&M, der lancerer deres første re-sale-forretningsmodel i USA som en del af deres planer om at skabe en mere cirkulær forretningsmodel. Derfor er modegiganten gået sammen med ThredUp...

Og en retailer, der allerede har besluttet at bruge teknologien er Instacart. Senere på året har de nemlig planer om at lancere en ny funktion under navnet ”Ask Instacart”, som giver kunderne mulighed for at spørge ind til deres dagligvarer...

— I takt med at forbrugerne vendte tilbage til shopping i butikkerne efter pandemien, tabte nethandlen pusten mere end ventet, omend den stadig er på et højere niveau end før pandemien (…) Lav købelyst hos forbrugerne betød større lagre...

eBay åbner en ny pop up-butik i Soho-området i London, hvor de besøgende kan komme ind og bytte deres sko. Butikken, der går under navnet, Swap ’Em Out store slår dørene op d. 25. marts og har kun åbent i...

ChatGPT og chatbots generelt har stjålet meget opmærksomhed de sidste uger. Men kunstig intelligens (AI) er meget mere end det, og fænomenet forventes at  komme til at spille en meget vigtig rolle for fremtidens retail. Således viser et studie fra...

Der blev ikke sparet på kærligheden, selvom forbrugertilliden er lav og inflationen presser. Det viser nye beregninger fra NRF baseret på de amerikanske personer. Her lyder det, at man at forbruget på valentines day ramte 26 mia. dollar, mod 2022s...

For første gang nogensinde faldt e-handlen herhjemme i 2022. Det viser Dansk Erhvervs seneste e-handels-analyse. Danskerne købte nærmere bestemt for en pct. mindre på nettet i 2022 sammenlignet med 2021. Antallet af transaktioner steg dog med fire procent, men danskere...

I et samarbejde med teknikplatformen Constructor, hjælper Very deres kunder med at finde nye produkter gennem AI-teknologi. Den første fase af samarbejdet inkluderer en installation af en søgefunktion samt automatiske, personlige forslag til kunderne på tværs af brandets hjemmeside og...

Forbrugerne er glade for at shoppe på nettet, men de er mindre glade for at skulle udfylde besværlige formularer og indtaste adresser for at få lov til at købe et produkt. Det har fastfashion retaileren Forever21 i hvert fald oplevet....

Den online babybutik Babylist åbner til sommer deres første fysiske butik i Beverly Hills i Californien. Det bliver en stor butik, der strækker sig over næsten 1700 m2. Brandets onlineside fungerer lidt ligesom Ønskeskyen, hvor forældre eller kommende forældre kan...