Archive

Under corona-pandemien har grænsen til Tyskland været lukket over flere omgange, og dermed er omsætningen for nydelsesmidler i grænsehandlen også faldet med ca. én mia. kr. i 2020 og landet på 2,5 mia. kr., viser en ny Skatteøkonomisk Redegørelse. – Set...

Den svenske sportskæde Stadium lancerer nu deres egen online markedsplads, hvor kunderne kan shoppe flere kendte brands. Markedpladsen går under navnet Stadium Connect, og her kan kunderne finde mere end 20.000 forskellige produkter mod 7.000-8.000 i Stadiums fysiske butikker. Sortimentet...

Dagligvarekæden Aldi i Storbritannien har netop tilføjet en ”Online Home Store” til deres hjemmeside, hvor kunderne kan købe boliginteriør og møbler. Aldi UK har tidligere solgt boliginteriør på deres hjemmeside, hvilket har været meget populært blandt kunderne, som ofte er...

Den danske e-handelsplatform Coolshop opnår i år en omsætning på hele 1,2 mia. kr. mod en omsætning på 877 mio. kr. i året 2019/2020, hvilket er en stigning på 37 pct. Derudover har Coolshop også opnået en markant stigning i...

Det italienske luksusbrand Gucci lancerer nu deres nye online konceptbutik ’Vault’, som byder på klassiske vintageprodukter fra Guccis tidligere kollektioner samt andre moderne designere. Vault webshoppen skal ses som et digitalt magasin, men hvor kunderne også kan købe produkterne, som...

Det populære legetøjsbrand Lego har det seneste halve år oplevet en enorm vækst og har i første halvdel af 2021 solgt for hele 23 mia. kr., hvilket er en fremgang på 46 pct. I samme periode har Lego et overskud...

E-sportsorganisationen Fnatic har netop annonceret, at de indgår et treårigt samarbejde med online-modeforhandleren ASOS, som fremadrettet vil være Fnatics officielle retailpartner i modekategorien. Partnerskabet, som er ASOS første samarbejde med et e-sportsbrand, vil omfatte kampagner i både den fysiske og...

Den amerikanske e-handelsgigant Amazon lancerer nu deres stærkt populære medlemskab Prime i Sverige og skruer dermed op for offensiven i Skandinavien. Prime er et loyalitetsprogram, hvor medlemmerne mod en månedlig betaling får en masse fordele, herunder gratis og hurtig fragt...

Der er dansk fremgang at spore, når danskerne handler på nettet. Dansk Erhvervs seneste e-handelsanalyse viser nemlig, at danskerne i højere grad vælger at handle online fra danske e-butikker. En fjerdedel af danskernes e-handelsforbrug gik i den første halvdel af...

De britiske forbrugere har taget hul på julehandlen tidligere, end de plejer. Sådan lyder det fra flere britiske retailere, heriblandt Balsam Hill og John Lewis. Ifølge Balsam Hill, der sælger kunstige juletræer og -pynt, er salget steget med 60 pct....

Det sociale medie Instagram lancerer nu et ti dages live-shopping-event for at sætte fokus på og fremvise platformens nyudviklede e-handelsværktøjer. Eventet, som starter d. 1. september og vil køre på forskellige dage i september måned, byder på en række berømtheder...