Archive

Den norske madspildsorganisation Matsentralen modtager i øjeblikket mange maddonationer takket være et mobilt spil, der giver norske forbrugere mulighed for at donere mad til organisationen. Det mobile spil ved navn Taco Chef er udviklet af tex-mex-fødevarebrandet Old El Paso og...

Sportsgiganten Nike introducerer nu et nyt gensalgsprogram ved navn ”Nike Refurbished”, der videresælger brugte sko til nedsatte priser. Med det nye program kan kunderne returnere et par sko i en deltagende Nike-butik indenfor 60 dage efter køb, hvorefter skoene tilføjes...

Den norske elektronikkæde Power har nu åbnet deres første franchisebutik i Danmark, nærmere bestemt Ringsted. Åbningen sker i kølvandet på, at kædens adm. direktør, Jesper Boysen, for få måneder siden meddelte, at kæden var klar til at udrulle en ny...

Det norske modebrand Moniker har åbnet en konceptbutik i Oslo, der byder på et eksperimentelt og legende modeunivers. Butikken ved navn Moniker Fashion Universe byder på en treetagers shoppeoplevelse, hvor hvert område i butikken har sit eget visuelle univers. Fx...

Det britiske skønhedsbrand Wake Skincare tager nu imod bitcoins som betaling. Det sker efter, at e-handelssoftware-løsningen Shopify, som brandet benytter, har inkorporeret kryptovalutaen som en betalingsmulighed i deres e-handelsløsning, så alle virksomheder, der benytter løsningen, nu kan tilbyde deres kunder...

Flere fysiske butikker har under coronakrisen haft succes med salg via sociale medier, der giver butikkerne mulighed for at kreere en mere personlig shoppeoplevelse, mens kunderne sidder derhjemme. Det mener butiksejer Rikki Vanggaard, der ejer en tøjbutik i Herning, som...

Det britiske modebrand Ted Baker bliver nu blandt verdens første brands til at lave content på det nye sociale medie Clubhouse. Clubhouse blev stiftet sidste forår og er en app til lydchat mellem grupper, som kun er tilgængelig for dem,...

Fødevare- og læskedrikskoncernen PepsiCo har lanceret en ny, eksklusiv limited edition-kollektion i USA, som kunderne ikke kan købe, men vinde ved at dele billeder på sociale medier. Kollektionen “Pepsi x Peeps Marshmallow Cola” er lavet i samarbejde med det amerikanske...

Bagerkæden KonditorBager anvender nu en specialudviklet gær med D-vitamin i alle deres brød, der skal hjælpe danskere med at få det nødvendige vitamin. Initiativet kommer i kølvandet på en undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse, der viser, at knap hver femte dansker,...

Den belgiske startup Wundermart har i denne uge åbnet deres første to automatiske butikker i Belgien på hotellerne Hilton Brussels Grand Place og The Hotel Brussels i Bruxelles. Butikkerne er ubemandede og byder på en gnidningsfri shoppeoplevelse, hvor kunderne selv...

Det danske, bæredygtige modebrand Artikel København åbner på fredag en ny butik på Frederiksberg, hvor kunderne kan følge med i hele tøjets tilblivelsesproces. Butikken kombinerer butik og produktion i ét og er skabt i samarbejde med arkitektvirksomheden Archival Studies, som...

Den nye amerikanske platform 1RentPlace er et nyt udlejningskoncept, der tilbyder kunderne at leje eksklusive luksusmøbler, kunst og pynt til hjemmet. Platformen giver kunderne adgang til et kurateret katalog af produkter fra flere amerikanske high-end-brands og butikker, bl.a. Bernd Goeckler,...