Archive

Den amerikanske online blomsterforhandler 1-800-Flowers.com har udrullet en række digitale initiativer, der skal hjælpe kunderne med at fejre Valentines Day under corona. Det sker under hashtagget #NoLimitsOnLove, og forhandleren har bl.a. tilføjet en række digitale gavefunktioner, der gør det muligt...

Sportsgiganten Nike har omdannet deres flagskibsbutik i Paris til en virtuel eventyrbutik, hvor kunderne kan opleve et hav af bl.a. augmented reality-baseret teknologi. Butikken ”House of Innovation” gør det muligt for kunderne at interagere med produkterne vha. deres smartphone, hvorfra...

Modegiganten H&M arbejder i øjeblikket på at udvikle virtuelle prøverum, der gør det muligt for kunderne at prøve tøjet hjemmefra. Prøverummene udvikles af modegigantens innovationslaboratorium H&Mbeyond og teknologivirksomheden NeXR Technologies, og håbet er, at initiativet vil nedsætte mængden af fejlkøb...

Flere danske dagligvarekæder er begyndt at forhandle de såkaldte ”power kartofler”, der indeholder 35-45 pct. færre kalorier og kulhydrater end almindelige kartofler. Kartoflerne er udviklet af virksomheden Myco Mind, der gør brug af en særlig dyrkningsmetode, som bl.a. involverer mindre...

Den Salling Group-ejede hypermarkedskæde Bilka gør nu klar til udrulningen af fem fuldautomatiske containerbutikker, der skal servicere danskere i hele landet. Containerne fungerer som afhentningsstation for online ordrer og har både et frost- og kølerum, så kundernes varer forbliver friske....

Den britiske modestartup Heat og det amerikanske modestartup Scarce har udrullet et nyt initiativ i form af Mystery Boxes med luksusvarer, der skal hjælpe dem af med overskudsvarer. Kunderne kan altså bestille en hemmelig pakke med luksusvarer, som de ikke...

Det sociale billedmedie Pinterest har tilføjet en række nye funktioner, der lader annoncører skræddersy annoncer automatisk til deres ønskede publikum. Det sker vha. nye optimeringsteknologier fra teknologiudbyderne RevJet, StitcherAds og Smartly.io, der giver annoncørerne mulighed for at designe og personliggøre...

Den amerikanske fastfood-kæde Pizza Hut tester nu levering med droner i Israel. Dog vil leveringen ikke foregå direkte til kundernes dør, men til regeringsgodkendte landingszoner, hvor leveringschauffører vil modtage og føre bestillingen videre til kunden. Kæden håber med initiativet at...

Den amerikanske dagligvareaktør Kroger Co. introducerer nu nye, teknologiske smart-indkøbsvogne, der tager inspiration fra Amazon Fresh-dagligvarebutikkerne. Indkøbsvognene har fået navnet ”KroGo” og gør det muligt for kunderne at scanne deres varer selv, mens de handler, og fx veje løsvægtsprodukter direkte...

Videoplatformen YouTube tester i øjeblikket en ny shoppingfunktion, der gør det lettere for brugerne at finde produkter vist i videoerne. Det sker ved tilføjelsen af nyt indkøbspose-ikon, der kan placeres i videoerne, og som brugerne kan klikke på for at...

Logistiskoperatøren InPost tilbyder nu digitale kvitteringer til kunder i Storbritannien, der henter eller returnerer pakker i deres pakkebokse. I stedet for at benytte pakkeboksenes touchskærme for at printe en fysisk kvittering, kan kunderne nu nøjes med at scanne en QR-kode...

Den japanske tech-virksomhed Panasonic har udrullet en ny kampagne, der sætter fokus på bedre indeklima i biler. Kampagnen er udrullet i samarbejde med den singaporeanske mobilteknologivirksomhed Grab, der bl.a. tilbyder leje af biler på flere asiatiske markeder via deres app....