Archive

McDonald’s gør træning i antichikane obligatorisk på tværs af deres restauranter verden over. Fra næste år skal alle fastfood-gigantens medarbejdere trænes i at bekæmpe chikane, diskrimination og vold, og initiativet kommer dermed til at gælde for ca. to mio. medarbejdere...

Den svenske kosmetikkæde Kicks lancerer et online community for skønhedsentusiaster kaldet Kicks Beauty Talks. Mødepladsen lanceres i løbet af i år, og her skal skønhedsinteresserede kunne hente inspiration og udveksle erfaringer med hinanden. Desuden vil Kicks egne skønhedseksperter være til...

Det italienske luksusbrand Gucci løfter sløret for en augmented reality-linse på Snapchat i forbindelse med lanceringen af deres nye læbestiftskollektion Rouge De Beauté Brilliant. Med linsen kan brugerne virtuelt prøve Guccis nye læbestift samt andre komplementære produkter fra luksusbrandets makeup-kollektion,...

I går annoncerede den amerikanske pizzakæde Domino’s, at de vil teste levering med robotter i Houston, Texas. Små, automatiske køretøjer ved navn R2 fra virksomheden Nuro skal i en testperiode levere pizzaer til kunder, der bestiller og betaler online. Derefter...

Den canadiske legetøjsaktør Spin Master indgår partnerskab med amerikanske genanvendelsesvirksomhed TerraCycle. Gennem partnerskabet kan alle Spin Masters legetøjsfigurer, der er baseret på tegnefilmsserien Paw Patrol, genanvendes. Kunderne kan nemlig gratis sende Paw Patrol-legetøj til TerraCycle, som efterfølgende smelter figurerne om...

Den amerikanske fastfoodkæde Taco Bell åbner en moderne og digitalt baseret restaurant. Restauranten er designet i kædens mindre, moderne storbysformat Taco Bell Cantina, som også byder på alkoholiske drikkevarer, men som noget helt nyt er butikken digitalt baseret, og kunderne...

Den europæiske apoteksgigant CEPD NV gør nu indtog i Sverige efter opkøb af den svenske apotekerkæde Lloyds Apotek. Kæden har i dag 76 apoteker i landet, og håbet er, at en ny ejer kan være med til at sikre kædens...

Det danske vinbrand Globus Wine har løftet omsætningen markant under coronakrisen, hvilket primært skyldes et løft i salget af såkaldt bag-in-box-vin. Brandet kommer ud af regnskabsåret 2020 med en tocifret vækst i omsætningen, der lander på 696 mio. kr. svarende...

Outdoor-brandet Patagonia vil nu bekæmpe de skærpede stemmeregler i USA, der bl.a. er blevet indført i delstaten Georgia, og som ifølge brandet giver magthavere mulighed for at udfordre et valgresultat, de ikke kan lide. Det sker med en øjeblikkelig donation...

Materialistkæden Matas opkøber nu de to IT-selskaber Apo-It Aps og Web-Apo Aps og indgår et samarbejde med onlineapoteket Webapoteket.dk. Opkøbet har kostet kæden 86 mio. kr., og samarbejdet med onlineapoteket, der ifølge en analyse fra Dansk Erhverv er det mest...