Archive

Brillekæden Crosseyes, der har otte butikker, får nye ejere. Kæden er nemlig blevet opkøbt af tidligere ejere i kølvandet på en rekonstruktion, der bl.a. er resultatet af en gammel konkurssag samt fejlslåen ekspansion. Som de nye ejere skal Anker Stensig...

Camp, der bl.a. sælger legetøj og har et stort fokus på familieoplevelser, åbner ny butik i storcenteret The Shops på Manhattan. Temaet for den store to-etagers butik er kunst og byder på oplevelser og produkter, der centrerer sig omkring visuel...

Elektronik- og hvidevarekæden Power indgår nyt samarbejde med det danske, verdenskendte e-sportshold Astralis. Målet for begge parter er at komme endnu tættere på gamerne i Danmark og de øvrige nordiske lande, som Power har butikker i. – Vi har store forventninger...

Fremover skal alle nye tobakspakker laves ens med ens, neutral emballage, som har en grumset grøn farve. Dertil skal producentens navn stå ens på alle pakker. Den standardiserede emballage gælder både cigaretter, rulletobak, tyggetobak, opvarmet tobak, vandpibetobak og e-cigaretter, og...

Den amerikanske dyreforhandlerkæde PetSmart indgår samarbejde med leveringsvirksomheden DoorDash. Dermed kan amerikanske kunder bestille deres kæledyrsartikler enten via DoorDash-appen eller PetSmarts e-butik og derefter få leveret varerne direkte til døren samme dag fra godt 1.500 PetSmart-butikker. På DoorDash-appen kan kunderne...

Makeupbrandet Mac Cosmetics har åbnet et nyt butikskoncept i lufthavnen Salt Lake City International Airport i Utah, USA. Butikken byder på en række digitale initiativer såsom digitale skærme, der tilbyder mere produktinformation, ”how to”-videoer og indhold, som relaterer sig til...

Optikerkæden Profil Optik er kommet godt ud af 2020 med samme driftsresultat som året før. Det sker til trods for pandemien, der har resulteret i løbende nedlukninger af kædens 112 danske butikker. Den nordiske Synsam-koncern, som Profil Optik er en...

Den Walgreens-ejede materialist- og apotekerkæde Boots har udrullet en online lægeservice i Storbritannien, der giver kunderne mulighed for at tale med en læge online via kædens Health Hub på boots.com. Kunderne kan med den nye service bestille en online lægekonsultation...

Det sydkoreanske brillebrand Gentle Monster har åbnet en ny, bemærkelsesværdig flagskibsbutik i shoppingcenteret Starfield Hanam i Seoul. Butikken ved navn ”Self Similarity” byder på en særlig shoppeoplevelse, hvor kunderne kan gå på opdagelse i forskellige installationer og kunstværker. Ved indgangen...

Den amerikanske skønhedskæde Bluemercury har lanceret en ny kampagne, der møder kunderne i øjenhøjde ved at sætte fokus på skønhedens mange forskellige ansigter og produkter. Kampagnen ved navn #showusyourbag dykker ned i almindelige menneskers tasker for at kortlægge nogle af...

Legetøjsgiganten Hasbro og den amerikanske dagligvarekæde Target introducerer nu en alternativ version af det populære brætspil Monopoly. Det nye spil har et Target-tema, hvor det handler om at spare mest muligt fremfor i det klassiske spil, hvor spillerne belønnes for...