Archive

Butikskæden Normal har en gang rusket op i detailbranchen med deres lavpriskoncept og originale og ganske underholdende markedsføring. Og nu vil de gøre det igen. Denne gang er det cafe-branchen, der skal have en rusketur.- Vi vil gerne have flere...

Nu kan Ikea-kunderne i USA få hjælp til at indrette deres hjem gennem Ikeas nye, virtuelle konsultationsservice. Servicen inkluderer bl.a. et spørgeskema, som kunden skal svare på, hvorfra de kan udvikle en ønskeliste. Derefter matcher Ikea dem med en designer...

Activewear- og livstilsbrandet Alo Yoga debuterer nu med en digital shoppingoplevelse, der fungerer via virtual reality. Oplevelsen er en del af Alo Yogas nye virtuelle butik, som også byder på beauty- og wellness-tutorials, træningssessioner og en gnidningsfri betaling. I forbindelse...

Den online babybutik Babylist åbner til sommer deres første fysiske butik i Beverly Hills i Californien. Det bliver en stor butik, der strækker sig over næsten 1700 m2. Brandets onlineside fungerer lidt ligesom Ønskeskyen, hvor forældre eller kommende forældre kan...

Sanser og oplevelser er en kæmpe trend i retail. Seneste eksempel på det er Armani Beautys nyåbnede flagskibsbutik i Kina proppet med high-tech og high-touch-funktioner, der har fokus på at få kunderne i kontakt med deres følelser. Butikken strækker sig...

Forbrugerene er stadig vilde med de fysiske butikker, men de har dog visse forventninger til dem. Det fortæller en ny undersøgelse på tværs af US, UK, Frankrig, Tyskland og Sverige fra konsulentfirmaet Publicis Sapient. 64 pct. af US-respondenterne nyder at...

Snart kan forbrugerne gå i shoppingcenteret fra mobilen. Sådan lyder det fra Danske Shoppingcentre, der ejer 18 shoppingcentre fordelt over landet og nu lancerer et nyt samarbejde med den danske techvirksomhed Zliide. I bedste omnichannelstil bliver det muligt for forbrugerne...

Den britiske fast fashion retailer Primark tog i går næste skridt i den lange rejse mod mere omnichannel, som vi også har fulgt her i Watch. Det skete med lanceringen af en Click & Collect-service. Glæden var dog kort, for...

Burberry går sammen med det populære onlinespil Minecraft og skaber et modeventyr i gameruniverset kaldet ’Burberry: Freedom to Go Beyond’. Lanceringen indeholder også en fysisk capsule-kollektion, der er tilgængelig online i syv af Burberrys butikker samt en digital kollektion af...

Uafhængige mysteryshoppers har været på jagt blandt 300 forskellige luksus, premium og livsstils retailbrands i Nordamerika og på den baggrund offentliggøres nu de dygtigste omnichannelretailers. Det sker i 2023 Omnichannel Leadershop Report fra Retail Cloud-virksomheden NewStore, hvor retailernes online-, mobil-...

Spritnye stregkoder kan nu være med til at nedbringe madspildet i supermarkederne markant. De nye stregkoder indeholder nemlig langt mere information end de almindelige, vertikale stregkoder, som vi kender i dag. Desuden er de nye stregkoder ikke forbeholdt medarbejderne og...