Archive

Det sociale medie Snapchat har netop lanceret et særligt 3D-kropsscanningsværktøj i deres app, der via augmented reality gør det muligt at tracke flere punkter på kroppen og dermed dens bevægelse. I samme omgang lancerer det sociale medier også nye Halloween-filtre,...

Det britiske stormagasin Selfridges åbner et pop up-posthus i deres stormagasin på Oxford Street ifm. julesæsonen. Her kan kunderne både få pakket deres julegaver ind, som de netop har købt hos Selfridges, og derefter kan de sende dem afsted til...

Den kinesiske e-handelsplatform og detailhandelskæde Suning har åbnet en ny butik, der kombinerer offline og online shopping. Butikken ved navn ”Qu guang guang” har medarbejdere, der afholder livestreaming-events direkte fra butikken via videoplatformen Douyin, hvorfra kunderne kan købe de viste...

Coca Cola rykker nu interfacen på deres ”Freestyle”-sodavandsautomater direkte ind i kundernes smartphone, så de kan bestille og blande deres sodavand fra telefonen. Freestyle-automaterne blev introduceret tilbage i 2009 og findes i 17 forskellige lande, og de gør det muligt...

Det italienske luksusbrand Gucci har lanceret en virtuel tøjkollektion i videospillet The Sims 4, der gør det muligt for spillere at iføre deres menneskelignende Avatars i bl.a. hatte, rygsække og sneakers fra brandet. Kollektionen er del af en kampagne ved...

Den britiske supermarkedskoncern Costcutter lancerer en ny kampagne, som giver kunderne mulighed for at fejre dette års Halloween på alternative måder. Kampagnen hedder ”Scaring for Sharing” og består af en række online aktiviteter, der har særligt fokus på gamification. Gennem...

Den amerikanske stormagasinkæde Macy’s gør deres traditionelle julemandsbesøg virtuelt som følge af restriktioner ifm. coronapandemien. I 159 år har det været muligt for børn og deres familier at komme på besøg i Macy’s stormagasiner for at sige hej til julemanden,...

Online modeportalen Boozt.com erstatter nu deres fysiske modemagasin ”Boozt Magazine” med et nyt online modeunivers. Det nye onlineunivers ved navn ”The Edit” vil dagligt udgive indhold lavet i samarbejde med influencere og samarbejdspartnere, og modeportalen vil bl.a. tilbyde brands en...

Walmart’s Sam’s Club-kæde tilbyder deres kunder en juleshoppeoplevelse indenfor rammerne af den klassiske julefilm ”Fars Fede Juleferie”. Shoppeoplevelsen fungerer ved, at kunderne digitalt kan besøge familien Griswolds hjem, som er hovedpersonerne i filmen, ved at tilgå en virtuel udgave af...

Den amerikanske detailgigant Waitrose lancerer kasser med cocktail-kits, som forbrugerne kan mikse selv og nyde derhjemme. ”Cocktails At Home” hedder kasserne, som er en slags oplevelseskasser, der indeholder enten hovedingredienserne til at lave enten cocktails med gin eller med whisky,...