Archive

Det amerikanske mode- og taskebrand Coach har åbnet en virtuel oplevelsesbutik, der præsenterer brandets seneste kollektion, der er inspireret af Disneys Mickey Mouse. Butikken ved navn ”Disney Mickey Mouse x Keith Haring Exploratorium” byder på fem interaktive rum, der bl.a....

Den australske e-butik BuyNatural, der bl.a. sælger helse- og skønhedsprodukter, har åbnet en ny kæde af fysiske oplevelsesbutikker i Australien. Kæden ved navn ”TLO”, som er kort for ”Touch, Learn & Order”, byder på en række lokale produkter med naturlige...

Den britiske dagligvarekæde Waitrose har lanceret en ny podcast ved navn ”Life on a Plate”, der inviterer kendte personer ind for at dele deres madminder. Podcasten ledes af redaktør på kædens fødevaremagasin Alison Oakervee og madanmelder Jimi Famurewa, der månedligt...

Den britiske dagligvarekoncern Co-op har udrullet et nyt initiativ, der indebærer, at deres leveringschauffører skal bære badges med teksten ”Jeg har tid til at snakke”. De nye badges skal opfordre kunderne til at tage snakke med chaufførerne, og initiativet er...

Det italienske luksusbrand Gucci lancerer en outdoor-kollektion sammen med outdoorbrandet The North Face. For at markere samarbejdet introducerer Gucci en form for PokemonGo-lignende tiltag, nemlig interaktive såkaldte pins på digitale kort i Australien og Kina i denne uge. De skal...

Det amerikanske sundhedsfirma WW International Inc. (tidligere Weight Watchers), som tilbyder hjælp til bl.a. vægttab, har lanceret en ny, online medlemsplan, der giver kunderne adgang til live og on-demand indhold hjemmefra. Det nye medlemskab ved navn ”Digital 360” tilbyder bl.a....

Den amerikanske boligkæde Cost Plus World Market, der er datterselskab til livstilskæden Bed Bath & Beyond, lancerede i forbindelse med julesæsonen en virtuel julebutik, der gjorde det muligt for kunderne at gå på juleshopping og få inspiration online. Den virtuelle...

Samsung afholder d. 14. januar et online lanceringsevent ved navn ”Welcome to Everyday Epic”, hvor elektronikgiganten løfter sløret for deres næste smartphone ”Galaxy x21”. Som en teaser har Samsung frigivet en video, hvor smartphonen gemmer sig i en sløret boks,...

Lego ekspanderer kraftigt i Kina og vil inden udgangen af 2021 mere end fordoble antallet af butikker i landet samt åbne en ny forlystelsespark. Ifølge legetøjsgiganten har det kinesiske marked vist sig at være et af de mest succesfulde, og...

Detailgiganten Walmart har udrullet en ny platform, hvor professionelle kokke hjælper kunderne med at lave mad. Platformen ”Walmart Cookshop” fungerer som en interaktiv videohub, hvor kunderne kan se videoer med kokke og kendisser som bl.a. Jamie Oliver, Sofia Vergara og...

Det australske sportsbrand P. E. Nation har lavet et virtuelt prøverum, der vha. augmented reality lader kunderne prøve tøj online via et Instagram-filter. Filteret byder på brandets seneste kollektion ”Sustainable In Snow” og er udviklet i samarbejde med marketingbureauet Andpeople....

Kaffegiganten Starbucks har lanceret en app i samarbejde med Microsoft Teams, der giver brugerne mulighed for at sende personlige e-gavekort via platformens chatfunktion. Appen kan downloades via Microsoft Teams-appen, hvorefter brugerne enten skal logge på eller oprette en Starbucks Rewards-loyalitetskonto....