Archive

I morgen slår Macy’s dørene op for deres anden butik i et mindre format, som de kalder Market by Macy’s. Butikken er ca. 1.860 m2 og byder på et kurrateret udvalg af stormagasinkædens modeprodukter for både kvinder, mænd og børn...

Det amerikanske stormagasin J.C. Penney udruller et nyt skønhedskoncept efter at have afsluttet deres samarbejde med skønhedskæden Sephora. Ifølge stormagasinet arbejder de på at udvikle et nyt, inkluderende koncept, der vil tilbyde kunderne en bred vifte af produkter, men detaljer...

Den franske skønhedskæde Sephora planlægger at åbne mindst 850 butikker inde i den amerikanske kæde Kohls’ stormagasiner inden 2023. Butikkerne bliver i gennemsnit 2.500 m2 store og placeres ved stormagasinernes indgang. Butikkerne forhandler mere end 100 forskellige brands og betjenes...

Det britiske stormagasin Debenhams åbner et virtuelt skønhedsrum, hvor kunderne kan gå på opdagelse i produkterne og få personlig hjælp fra skønhedspersonalet, selvom de sidder derhjemme. Kunderne kan via stormagasinets hjemmeside booke en 30-minutters en-til-en-konsultation med stormagasinets skønhedseksperter, og derudover...

Den danske pureplayer, Party In A Box, som bl.a. leverer udstyr og materialer til fest og arrangementer, og som blev kendt ifm. programmet Løvens Hule, åbner en fysisk pop up-butik i det aarhusianske shoppingcenter Bruuns Galleri. Butikken byder på alt,...

Den amerikanske stormagasinkæde Neiman Marcus har frigivet den 94. udgave af deres ikoniske julekatalog, og dertil har kæden lavet en række tiltag, der skal forbedre kundernes juleshopping. Kataloget inkluderer, ud over mere end 400 almindelige julegaveidéer, en række ekstravagante fantasigaver,...

Det britiske stormagasinskæde John Lewis og dagligvarekæden Waitrose forbereder i øjeblikket den mest virtuelle jule-shoppeoplevelse til dato med over hundrede virtuelle events for kunderne. Kæden lancerede tilbage i september deres virtuelle julebutik, hvor over 64.000 kunderne har været på besøg,...

Bygge- og trælastkoncernen Stark udruller nu et storbyvenligt butiksformat i København, der byder på et tilpasset produktsortiment, der matcher de lokale behov. Konceptet kaldes Stark Shop og udrulles til at starte med på hhv. Frederiksberg og Amager i start december...

Stormagasinskæden Magasin vil støtte udsatte børn og unge gennem et nyt samarbejde med det nyåbnede krisecenter Joannahuset. Kæden vil bl.a. donere penge, mad og interiør til centeret, og dertil stiller kæden job og praktikpladser til rådighed for de unge, som...

Flere britiske stormagasiner rykker i år julemanden online i forbindelse med landets anden lockdown. Det gælder bl.a. stormagasinerne Selfridges, Harrods og Fortum og Mason, der i år vil tilbyde familier at booke online møder med julemanden. Virksomheder som Santa’s Grotto...

Den amerikanske stormagasinskæde Saks Fifth Avenue løfter sløret for en ny udgave af deres e-butik, som har et øget fokus på mode, funktionalitet og personalisering. Det nye Saks.com tilbyder skræddersyede produktanbefalinger og tilpasset indhold, og siden tilbyder også flere filtreringsmuligheder,...