Archive

Den amerikanske fastfood-restaurantkæde Chipotle vil lære kunderne om, hvordan deres mad påvirker resten af verden. Kæden har i samarbejde med bl.a. den amerikanske ingeniør og entertainer Bill Nye the Science Guy udviklet et nyt digitalt værktøj ved navn ”Real Foodprint”,...

Det italienske luksusbrand Gucci har lanceret en virtuel tøjkollektion i videospillet The Sims 4, der gør det muligt for spillere at iføre deres menneskelignende Avatars i bl.a. hatte, rygsække og sneakers fra brandet. Kollektionen er del af en kampagne ved...

Tech-virksomheden Caper har udviklet et automatisk check ud-system til mindre butikker, der skal give kunderne en mere gnidningsfri shoppeoplevelse. Systemet ved navn ”Caper Counter” består af en firkantet scannings-maskine, der vha. kunstig intelligens og sensorer identificerer kundernes produkter. For at...

Fast, som laver betalingsløsninger til e-handel, har udviklet en ny løsning, som gør e-shopping mere effektiv. Når forbrugerne shopper online, er det en tilbagevendende irritation at skulle indtaste betalingsoplysninger hver eneste gang, de køber noget fra en ny side —...

Den britiske supermarkedskoncern Costcutter lancerer en ny kampagne, som giver kunderne mulighed for at fejre dette års Halloween på alternative måder. Kampagnen hedder ”Scaring for Sharing” og består af en række online aktiviteter, der har særligt fokus på gamification. Gennem...

Den amerikanske stormagasinkæde Macy’s gør deres traditionelle julemandsbesøg virtuelt som følge af restriktioner ifm. coronapandemien. I 159 år har det været muligt for børn og deres familier at komme på besøg i Macy’s stormagasiner for at sige hej til julemanden,...

Google introducerer nu en række nye onlineshopping-værktøjer, der skal hjælpe både kunderne og retailerne. Med de nye tilføjelser kan kunderne bl.a. se, om en udbudt pris på en vare er høj, lav eller typisk sammenlignet med andre priser på nettet...

En ny app ved navn Kitche skal hjælpe forbrugerne med at holde styr på deres indkøb og mindske madspild. Via appen kan brugere nemt lave en digital oversigt over, hvilke dagligvarer de har derhjemme, ved enten at scanne varernes stregkode...

Amazon tilbyder nu kunderne betaling for data om, hvad de køber udenfor e-handelsgigantens online- og offline butikker. Det sker via appen "Amazon Shopper Panel", der i denne uge blev lanceret i USA, som tilbyder kunderne ti amerikanske dollars, der indsættes...

Walmart’s Sam’s Club-kæde tilbyder deres kunder en juleshoppeoplevelse indenfor rammerne af den klassiske julefilm ”Fars Fede Juleferie”. Shoppeoplevelsen fungerer ved, at kunderne digitalt kan besøge familien Griswolds hjem, som er hovedpersonerne i filmen, ved at tilgå en virtuel udgave af...

Legetøjsgiganten Mattel bringer særlige legetøjsfigurer til live ved at lade børn og andre barnlige sjæle opleve dem gennem augmented reality (AR). Det fungerer ved, at forbrugerne med en særlig børne-app på deres mobiltelefon scanner en side i fysiske papirbøger, som...

Dagligvarekoncernen Coop lader nu kunderne følge med i, hvordan deres dåsetun er kommet fra hav til hylde. Det sker vha. nye QR-koder printet på koncernens MSC-mærkede dåsetun, som kunderne kan scanne med deres smartphone for bl.a. at se, hvor tunen...