Archive

Flere retailere, der holder til i Londons ikoniske shoppekvarter Covent Garden, har udrullet en række digitale initiativer, der gør det lettere for kunderne at shoppe online under corona. Det gælder bl.a. det britiske modehus Burberry og modebrandet BA&SH, der begge...

Den amerikanske online blomsterforhandler 1-800-Flowers.com har udrullet en række digitale initiativer, der skal hjælpe kunderne med at fejre Valentines Day under corona. Det sker under hashtagget #NoLimitsOnLove, og forhandleren har bl.a. tilføjet en række digitale gavefunktioner, der gør det muligt...

Legtøjsgiganten Lego introducerer nu en ny musikvideotjeneste, der lader børn producere deres egne musikvideoer med virtuelle Lego-figurer. Lanceringen af tjenesten ved navn Lego Vidiyo sker i samarbejde med musikstudiet Universal Music Group, og målet er at give børn mulighed for...

Sportsgiganten Nike har omdannet deres flagskibsbutik i Paris til en virtuel eventyrbutik, hvor kunderne kan opleve et hav af bl.a. augmented reality-baseret teknologi. Butikken ”House of Innovation” gør det muligt for kunderne at interagere med produkterne vha. deres smartphone, hvorfra...

Modegiganten H&M arbejder i øjeblikket på at udvikle virtuelle prøverum, der gør det muligt for kunderne at prøve tøjet hjemmefra. Prøverummene udvikles af modegigantens innovationslaboratorium H&Mbeyond og teknologivirksomheden NeXR Technologies, og håbet er, at initiativet vil nedsætte mængden af fejlkøb...

Den japanske fast-fashionkæde Uniqlo åbner d. 5. februar et nyt butikskoncept i form af en såkaldt ”Hub of the East”-butik i shoppingcentret Tampines i Singapore. Butikken er dobbelt så stor som kædens almindelige butikker og har et udvidet gulvareal med...

Det danske skobrand Roccamore lader nu kunderne spore læder tilbage i værdikæden vha. QR-koder på brandets nyeste kollektion af sko. Initiativet sker i samarbejde med organisationen Spoor og giver kunderne mulighed for at spore deres sko helt tilbage til den...

Den amerikanske detailgigant Walmart vil til sommer teste levering via droner fra deres butik i Pea Ridge i Arkansas, USA. Testen sker i samarbejde med droneleverandør og -forhandler Zipline International og vil i første omgang komme kunder i staterne Arkansas...

Den Salling Group-ejede hypermarkedskæde Bilka gør nu klar til udrulningen af fem fuldautomatiske containerbutikker, der skal servicere danskere i hele landet. Containerne fungerer som afhentningsstation for online ordrer og har både et frost- og kølerum, så kundernes varer forbliver friske....

E-handelsgiganten Amazon gør nu klar til at åbne en ny række af deres højteknologiske Amazon Fresh-dagligvarebutikker på tværs af USA. Amazon planlægger indtil videre at åbne to nye butikker i Washington, én i Seattle og én i Bellevue, og det...

Dagligvarekoncernen Dagrofa åbner nu en række lokalt tilpassede e-supermarkeder efter en succesfuld testperiode, der har løbet det seneste år. I alt har 40 Min Købmand- og Spar-butikker testet lokale webshops i samarbejde med udvalgte kunder, og nu har de første...

Det sociale billedmedie Pinterest har tilføjet en række nye funktioner, der lader annoncører skræddersy annoncer automatisk til deres ønskede publikum. Det sker vha. nye optimeringsteknologier fra teknologiudbyderne RevJet, StitcherAds og Smartly.io, der giver annoncørerne mulighed for at designe og personliggøre...