Archive

Den franske supermarkedskæde Intermarché tester nu en smart indkøbskurv i en af deres butikker på Rue de Pelleport i Paris, der giver kunderne mulighed for at handle ind og betale automatisk, uden at skulle betale for varerne ved en kasse....

Den britiske supermarkedskæde Asda udvider nu testen af deres nye loyalitetsprogram ”Asda Rewards” til kunderne i 16 af deres butikker. Det kommer efter, at supermarkedskæden har brugt den sidste måned på at teste appen på en række ansatte. Loyalitetsprogrammet fungerer...

Den kinesiske e-handelsgigant Alibaba skød i går deres årlige shoppingevent i gang. 11.11 Global Shopping Festival – også kendt som Single’s Day (en kinesisk pendant til Black Friday) – vil i år sætte fokus på bæredygtighed og inklusivitet. Dette sker...

Modegiganten H&M i Tyskland lancerer nu en blockchain-udlejningsservice i samarbejde med Lablaco, som er en cirkulær modeplatform, der benytter sig af blockchain-teknologi. Den nye service giver kunderne mulighed for eksklusivt at leje og bytte en speciel kollektion. Hvert stykke tøj...

Den kinesiske e-handelsplatform Taobao, som er ejet af den kinesiske e-handelsgigant Alibaba, vil gøre online shopping nemmere for ældre mennesker. Dette sker gennem en ny senior-version af Taobaos app, hvor appen er gjort mere simpel at navigere rundt i, teksten...

I august kunne Watch rapportere, at den britiske supermarkedskæde Tesco planlagde at åbne deres første butik med ”Just Walk Out”-teknologi, og nu er den kasseløse Tesco-butik altså åbnet i Holborn i London. Kunderne skal hente Tescos app på deres smartphone...

Den spanske fast fashion-kæde Zara har netop åbnet en ny butik i det store shoppingcenter One New Change, som er placereret i hjertet af London. Den 2.100 m2 store butik byder på en række smarte nye funktioner. Fx kan kunderne...

Den amerikanske suppeproducent Campbell’s Soup har indgået et samarbejde med Universal Music Group om en ny suppeserie med QR-koder, som låser op for forskellige sange, når kunderne scanner dåserne med deres smartphone. Fra d. 5. november kan kunderne i udvalgte...

Conveniencekæden Circle K i USA benytter i deres butik i Tempe, Arizona, nu kunstig intelligens (AI) til at give kunderne en friktionsløs shoppeoplevelse, hvor de ikke behøver at stå i kø ved kassen. I butikken har kæden installeret AI-drevne kameraer,...

Nu kan kunderne selv scanne deres varer med telefonen, mens de handler hos Ikea. Den svenske boliggigant har introduceret selvscanning i to af kædens varehuse i Sverige, og det skal nu gradvist rulles ud til resten af Ikeas varehuse i...

Den amerikanske juice- og smoothiekæde Jamba udvider nu sit testforløb af en robot-kiosk, der automatisk laver og udleverer blandede smoothies til kunderne. Kunderne kan afgive ordren i kiosken eller forudbestille på deres smartphones gennem en app. Jamba-kiosken er skabt i...