Archive

Fødevaregiganten Kellogg’s tester koder på morgenmadsprodukter, som skal hjælpe synsbesværede. Koderne ligner QR-koder, men kundernes smartphone kan opfange dem fra en større afstand end almindelige QR-koder, og når de har scannet dem, bliver al den produktinformation, som står med småt,...

Modebrandet Tiger of Sweden har haft succes med lanceringen af en ny chatbot på deres e-butik, der hjælper kunderne med at navigere i online shopping. Chatbotten er indstillet således, at den ikke bare dukker op og spørger, om der er...

Det danske MobilePay skal nu fusioneres med den norske betalingstjeneste Vipps og den finske betalingstjeneste Pivo. Det sker efter, at Danske Bank har indgået en aftale med den finske finanskoncern OP Financial Group og konsortiet af banker bag Vipps fra...

Den britiske stormagasinkæde Marks & Spencer (M&S) udruller nu videobaserede kundekonsultationer, der giver kunderne mulighed for at få den sædvanlige butiksservice, selvom de shopper online hjemmefra. Det sker i samarbejde med teknologivirksomheden Go Instore, der står bag servicen Video Expert....

Flyselskabet Singapore Airlines tilbyder fra d. 28. juli onlineshopping ombord på udvalgte fly. Det sker efter, at flyselskabet i samarbejde med virksomhederne AirFree, Thales og Panasonic Avionics har lanceret e-butikken KrisShop, som kunderne kan tilgå via de digitale touchskærme, der...

Apple åbner i morgen en majestætisk flagskibsbutik i det historiske Tower Theatre i Los Angeles, USA. Butikken er et af tech-gigantens hidtil mest betydningsfulde renoveringsprojekter og byder på en overdådig shoppeoplevelse blandt historisk kunst, dragende lysekroner, ikoniske marmorsøjler og buede...

Den kinesiske e-handelsgigant Alibaba har løftet sløret for en ny hypermarkedskæde, der kun er tilgængelig for medlemmer. Kæden ved navn Store X er målrettet velhavende familier, og konceptet minder om den allerede eksisterende Freshippo-kæde, der er kendt for at kombinere...

Facebook vil nu teste reklamer gennem deres egne Oculus Virtual Reality (VR)-headset. Det betyder, at brugere af et VR-headset nu kan blive udsat for reklamer, mens de fx spiller spil, og som de kan opleve i virtual reality. Ifølge Facebook...

Kosmetikgiganten L’Oréal Canada har i denne uge afholdt en virtuel, tredages skønhedsfestival med liveshopping i samarbejde med skønhedskæden Sephora. Det skete i forsøg på at promovere kosmetikgigantens luksusbrands, bl.a. Cosmetics, YSL Beauty og Kiehl’s. Festivalen varede fra d. 15.-17. juni,...

Den franske luksusgigant LVMH sætter ind på kunstig intelligens, databrug og personalisering gennem et samarbejde med Google. Helt konkret er det et strategisk samarbejde med Google Cloud-platformen, som skal hjælpe luksusgiganten med at udvikle nye løsninger baseret på kunstig intelligens...