Archive

Det danske vinbrand Globus Wine har løftet omsætningen markant under coronakrisen, hvilket primært skyldes et løft i salget af såkaldt bag-in-box-vin. Brandet kommer ud af regnskabsåret 2020 med en tocifret vækst i omsætningen, der lander på 696 mio. kr. svarende...

Det amerikanske stormagasin Saks Fifth Avenue vil ikke længere sælge pels fra dyr. Kæden vil inden udgangen af dette regnskabsår lukke alle sine pelsbutikker, og officielt stopper kæden alt salg af pelsprodukter i begyndelsen af 2023. Beslutningen kommer i kølvandet...

Mange danskere får for store mængder af tomme kalorier som slik, kager, sodavand og vin, viser en ny undersøgelse fra DTU Fødevareinstituttet. Ifølge undersøgelsen består ca. 20 pct. af en gennemsnitlig danskers energiindtag af tomme kalorier fra slik, chokolade, chips,...

Dansk Retursystem har i løbet af coronakrisen set et boom i mængden af pant, der i 2020 er steget med 19 pct. sammenlignet med 2019 til 1,7 mia. pantemballage. Det viser den netop offentliggjorte årsrapport for 2020, og stigningen hænger...

Den nye amerikanske platform 1RentPlace er et nyt udlejningskoncept, der tilbyder kunderne at leje eksklusive luksusmøbler, kunst og pynt til hjemmet. Platformen giver kunderne adgang til et kurateret katalog af produkter fra flere amerikanske high-end-brands og butikker, bl.a. Bernd Goeckler,...

Prisen på økologisk frugt og grønt er faldet i 2021, viser en ny undersøgelse fortaget af Forbrugerrådet Tænk. Forbrugerrådet har siden 2015 årligt målt markedet for økologisk frugt og grønt, og i seneste måling ses et fald i øko-priserne fra...

2021 har vendt op og ned på dagligvarebranchen, hvor supermarkedskæderne nu vinder markedsandele fra lavpriskæderne, der ellers har haft størst fremgang de seneste år. Det viser nye, interne branchetal, hvori det fremgår, at danske discountkæder som Netto, Fakta, Rema 1000,...

Sportsgiganten Adidas vil fremover fokusere mere på direkte salg til kunderne fremfor salg gennem detailhandlere. Det fremgår af en ny fireårig vækststrategi ved navn ”Own the Game”, hvori sportsgiganten bl.a. planlægger at fordoble onlinesalget, så DTC-salget udgør 50 pct. af...

Coronakrisen har ændret danskernes madvaner og fået flere til at kaste sig ud i at lave sovs, viser en ny undersøgelse foretaget af analysehuset Epinion på vegne af Arla-brandet Karolines Køkken. Her ses det, at hver fjerde dansker bruger mere...

Coronakrisen har sendt danskerne på nettet, og ifølge tal fra Danske Bank, der har undersøgt betalinger foretaget med kort og MobilePay, lå en langt større andel af danskernes forbrug i januar 2021 online sammenlignet med 2019. Fremgangen hænger naturligvis sammen...