Archive

Danskernes indkøbsvaner på nettet er blevet permanent forandret af Covid-19. Det viser en ny undersøgelse, som reklamebureauet Marketsquare har udført i samarbejde med dataindsamlingsfirmaet Norstat. – De her stereotyper, vi havde før, at det kun var de unge, der handlede online...

Den svenske online modeportal Boozt.com hopper nu med på genbrugsbølgen og åbner en gensalgsplatform, hvor kunderne kan handle brugt tøj og dermed forlænge tøjets levetid. Den nye platform Reboozt adskiller sig fra tyske Zalandos genbrugsplatform Zircle, da det brugte tøj...

Den franske supermarkedskæde Intermarché tester nu en smart indkøbskurv i en af deres butikker på Rue de Pelleport i Paris, der giver kunderne mulighed for at handle ind og betale automatisk, uden at skulle betale for varerne ved en kasse....

Den kinesiske e-handelsgigant Alibaba skød i går deres årlige shoppingevent i gang. 11.11 Global Shopping Festival – også kendt som Single’s Day (en kinesisk pendant til Black Friday) – vil i år sætte fokus på bæredygtighed og inklusivitet. Dette sker...

Måltidskassevirksomheden Allplants, som udelukkende leverer plantebaserede måltider, har via nye investeringer fra havremælkskæmpen Oatly, leveringstjenesten Deliveroo og ejendomsselskabet Zoopla sikret sig hele 334 mio. kr. i en investeringsrunde. En del af pengene skal bruges på at udvide deres London-køkken, hvor...

I august kunne Watch rapportere, at den britiske supermarkedskæde Tesco planlagde at åbne deres første butik med ”Just Walk Out”-teknologi, og nu er den kasseløse Tesco-butik altså åbnet i Holborn i London. Kunderne skal hente Tescos app på deres smartphone...

Den amerikanske sneakerkæde Footlocker lancerer i dag d. 20. oktober en ny kampagne i samarbejde med den amerikanske rapper Gunna, musikeren Tone Stith, skuespilleren Paigion Walker og Ntwrk-vært Eutel Wallace. Kampagnen skal sætte fokus på den tøjkollektion, der udkommer fra...

Den spanske fast fashion-kæde Zara har netop åbnet en ny butik i det store shoppingcenter One New Change, som er placereret i hjertet af London. Den 2.100 m2 store butik byder på en række smarte nye funktioner. Fx kan kunderne...

Det danske modebrand Ganni sælger for mio. på digitale gensalgsplatforme, men det er ikke Ganni selv, der tjener på gensalget, men de private ejere. Tøj fra Ganni har en gennemsnitlig gensalgsværdi på 650 kr., og det har dermed en bruttoværdi...

Den amerikanske stormagasinkæde Nordstrom lancerer nu en stor julekampagne under navnet ’Making Merry’. Som en del af kampagnen har Nordstrom ekspanderet sit samarbejde med Balsam Hill, som er kendt for deres kunstige juletræer, om at kreere store udstillinger med de...

Den amerikanske suppeproducent Campbell’s Soup har indgået et samarbejde med Universal Music Group om en ny suppeserie med QR-koder, som låser op for forskellige sange, når kunderne scanner dåserne med deres smartphone. Fra d. 5. november kan kunderne i udvalgte...