Archive

Dagligvarekæden Rema 1000 indgår et samarbejde med gulerodsproducenten Danroots og redder dermed frasorterede øko-gulerødder fra madspildsdøden. Danroots sælger små snackgulerødder, men det er ikke alle gulerødder, der passer ned i de små snackposer pga. størrelse og udseende, og derfor er...

Et nyt mærke, ved navn ”Naturskånsom”, har til formål at fremme skånsomt kystfiskeri og gennemsigtig bæredygtighed. Ifølge Fiskeristyrelsen henvender det nye mærke sig til de forbrugere, som prioriterer bæredygtighed i deres indkøb, samt til restauranter, som ønsker at tilbyde skånsomt...

Detailsalget i september måned viser et fald på 0,9 pct. for anden måned i træk, men det til trods er lykken vendt for detailhandlen i tredje kvartal. Sådan lyder det fra flere økonomer. Salget i tredje kvartal gik nemlig frem...

Det Nestlé-ejede chokoladebrand KitKat i Australien har ændret deres logo for at opfordre australske forbrugere til at smide emballagen fra chokoladen i den rette affaldsspand, så det kan genbruges. Det nye logo forestiller tre stykker KitKat chokolade, formet i en...

Fast, som laver betalingsløsninger til e-handel, har udviklet en ny løsning, som gør e-shopping mere effektiv. Når forbrugerne shopper online, er det en tilbagevendende irritation at skulle indtaste betalingsoplysninger hver eneste gang, de køber noget fra en ny side —...

Den britiske supermarkedskoncern Costcutter lancerer en ny kampagne, som giver kunderne mulighed for at fejre dette års Halloween på alternative måder. Kampagnen hedder ”Scaring for Sharing” og består af en række online aktiviteter, der har særligt fokus på gamification. Gennem...

Den amerikanske stormagasinkæde Macy’s gør deres traditionelle julemandsbesøg virtuelt som følge af restriktioner ifm. coronapandemien. I 159 år har det været muligt for børn og deres familier at komme på besøg i Macy’s stormagasiner for at sige hej til julemanden,...

Den online garnbutik Rito.dk, der blev stiftet i 2014, udvider nu for fjerde gang ovenpå øget efterspørgsel. Ifølge stifteren Dennis Drejer ligger virksomheden på indeks 230 i oktober sammenlignet med samme måned sidste år, og derfor er virksomheden igen nødt...

Online modeportalen Boozt.com erstatter nu deres fysiske modemagasin ”Boozt Magazine” med et nyt online modeunivers. Det nye onlineunivers ved navn ”The Edit” vil dagligt udgive indhold lavet i samarbejde med influencere og samarbejdspartnere, og modeportalen vil bl.a. tilbyde brands en...