Archive

Den Dagrofa-ejede butikskæde Meny vil øge fokusset på convenience ved at åbne shop-in-shops i samarbejde med udefrakommende virksomheder. Siden efteråret 2019 har kæden bl.a. testet et koncept, hvor sushikokke fra det tyske detailfirma Eat Happy har stået i butikkerne og...

Gaming er et stødt stigende marked, og nu sætter e-sportsaktøren Belong Gaming Arenas, der er ejet af den globale e-sports- og teknologivirksomhed Vindex, ind på shoppingcenter-lokationer på tværs af USA. Virksomheden åbner nemlig gaming-hubs i storcentre på tværs af USA...

Legetøjsbranchen har haft travlt siden coronapandemiens start, og på de to største markeder, Kina og USA, ser tendensen ikke ud til at være aftagende i 2021 – tværtimod. Ifølge analysehuset NPD voksede det samlede salg af legetøj på det amerikanske...

Fastfoodgiganten McDonalds udruller d. 8. juli et nationalt loyalitetsprogram i USA, som bliver kædens første i landet. Loyalitetsprogrammet skal være med til at fastholde kædens digitale kunder, der fremover kan optjene point for hver dollar, de bruger, og indløse dem...

Det amerikanske undertøjsbrand Victoria’s Secret har lanceret en ny brandstrategi, der udskifter de ellers kendte ”Victoria’s Angels” med stærke kvinder, der står for noget større end skønhed. Det betyder, at brandet nu har valgt at samarbejde med syv nye, kvindelige...

Virtuelle kort og hilsner har gjort comeback under pandemien i USA. Det sker som følge af nedlukningerne og anbefalingerne om at mindske social kontakt, der har afholdt venner og familier fra at se hinanden fysisk. I stedet har flere amerikanere...

Danskerne ryger mindre og drikker mere vin, viser nye tal fra Danmarks Statistik. Ifølge tallene er salget af cigaretter faldet med 18 pct. i 2020 sammenlignet med 2019, hvilket menes at hænge sammen med bl.a. afgiftsstigningen, der blev indfaset d....

Leveringsvirksomheden Instacart belønner nu vaccinerede kunder i USA med gratis snacks under kampagnenavnet ”Get Vaxxed For Snacks”. Det sker i håb om, at flere amerikanere vil lade sig vaccinere, så landet kan nå præsident Joe Bidens mål om, at 70...

Flere end syv ud af ti danskere mener, det er en god idé, at fødevareproducenter, supermarkeder, cafeer og restauranter er begyndt at gøre portionsstørrelserne mindre. Det viser en undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse. – Undersøgelsen viser, at danskerne kan se pointen i...

For at fejre Healthy Eating Week er den britiske supermarkedskæde Waitrose’ madskole – Waitrose Cookery School – nu gået sammen med ernæringsorganisationen British Nutrition Foundation om at lave et helt gratis madlavningskursus med fokus på sund kost og ernæring. Kurset...

D2C-barberbrandet Billie kører i juni en ny Instagram-kampagne, som omskriver de klassiske eventyr og giver dem et mere inkluderende spin, der bl.a. sætter LGBTQ-personer i centrum for fortællingen. Det sker ifm. Pride Month, som løber i juni måned, hvor brandet...

Det amerikanske teenage-modebrand Pacsun har lanceret en tøjkollektion på gaming-platformen Roblox. Det betyder, at brugere af platformen nu kan iklæde deres Roblox-avatar i tøj og accessories fra brandet og betale vha. de såkaldte Robux, som er penge i det online...