Prøv Ray-Ban solbriller hjemme i stuen ved hjælp af augmented reality
Ray Ban har gjort det meget lettere for forbrugerne at prøve selskabets solbriller. Det er så nemt, at man ikke behøver at gå ned til optikeren.
I stedet går ind på Ray-Bans amerikanske hjemmeside, åbner Ray Ban virtual mirror og aktiverer sit webcam. På computerskærmen dukker man op med Ray-Ban solbriller på, og man kan prøve mange forskellige modeller – og det er hurtigt og nemt. Udførslen er meget flot, og det ser nærmest ud som om, man har solbrillerne på i det virkelige liv.
Systemet adskiller sig fra lignende systemer ved at være tidsbesparende og nemt, da man ikke skal oploade et billede af sig selv – et billede, der sjældent har de rigtige proportioner i forhold til produkterne i programmet – og da det tager under et sekund at skifte en brille ud med en anden.
Man kan også se brillen på fra mange vinkler, da brillen lægges oven på live video af brugeren, der kan vende og dreje hovedet, mens brillen følger med. Den mulighed har man ikke med et statisk foto, der kun har et perspektiv.
Ray-Bans hjemmeside fungerer også som e-butik, så der er kort vej fra de solbriller man kan lide til et køb. Måske en optiker eller to herhjemme burde indføre et lignende system. Eller en frisør. Eller en tøjkæde. Eller en tatovør. Eller…
Se Ray-Ban virtual mirror in action